לא כל האנשים מתאימים להיות אנשי מכירות. עבור רוב האנשים זה מרגיש לא נוח, מאתגר, ולעתים מרתיע. עם זאת, מנהל גיוס מבצע מדי יום סוג כלשהו של תהליך מכירה. הוא "מוכר" את המשרה ואת מותג המעסיק למחפשי העבודה, ואם בוצעה "רכישה", הגיוס הצליח.
העסקים המצליחים ביותר בעולם נשענים על מכירות ועל מנת שתצליחו בגיוס כישרונות ותבטיחו אופטימיזציה של תהליך הגיוס, חשוב לפעול בדומה לאנשי מכירות.
אין ספק כי תחום המכירות יכול להיות מפחיד. יש משהו מפחיד בלנסות לשווק את המותג שלכם, במיוחד כשעל תהליך המכירה מבוססת הצלחתכם.
מה בדיוק עושה את תהליך המכירה למאיים כל כך? ראשית, החשש מדחייה. אף אחד לא רוצה לשמוע לא, במיוחד לאחר שהושקע בתהליך זמן ומאמץ. אך למרות התחושה הלא נוחה של הדחיה, חשוב לזכור כי אפילו אנשי המכירות המצליחים ביותר נדחו מפעם לפעם.
להלן 5 טיפים מובילים מתחום המכירות שמומלץ לאנשי גיוס לאמץ:
מוטיבציה
בלתי אפשרי להצליח במכירות אם אתם לא חשים מוטיבציה. המוטיבציה של כל אחד מאתנו נובעת ממקור אחר, אך יש לטפח אותה בדרך זו או אחרת. אחת הטכניקות בתעשייה להניע אנשי מכירות היא שיטת T.U.R.F.
Talk to your sales team on a regular basis. Learn about each person, his/her life and problems or issues he or she is facing
Use words that align with the individual based on what you have learned
Remind individuals of earlier achievements by using words that motivate him or her based on what you know about the individual. How would the individual explain that achievement? What power words would he or she use?
Find sales team motivational quotes that speak directly to the individual by using power words that motivate him or her
ובתרגום חופשי: לדבר עם צוות המכירות שלכם, להשתמש במילים הנכונות, להזכיר לאנשים את ההישגים שלהם, ולמצוא ציטוטים שיעלו את המוטיבציה.
מה שמניע אנשי מכירות להצליח מבוסס בעיקר על תקשורת. אם תתקשרו באופן מילולי עם אנשי הגיוס שלכם, תוכלו לתקשר להם את המוטיבציה ואת ההצלחה.
אימונים חוזרים
וודאו כי לא יעבור שבוע שלם מבלי שבצעתם סוג כלשהו של אימון, וודאי שלא שבועות או חודשים. אימון הוא לא משהו שאתם עושים מדי שנה כדי לספק את דרישות המשרד. ההכשרה צריכה להיערך מדי יום.
קחו לדוגמה קבוצת כדורגל. לא משנה עד כמה היא מצליחה ומובילה, ללא אימונים יומיים, היא לא תצליח לעמוד בתחרות. כך גם בתחום הגיוס. אמנו את עצמכם כל הזמן באמצעות הכשרה, סימולציות, קריאה ברשת, תוכנות חדשות, ועוד.
סגנונות למידה שונים
לכל אחד יש סגנונות למידה והעדפות משלו. יש אנשים שלומדים הכי טוב על ידי קריאת ספר, בעוד שאחרים צריכים לבצע עבודה בפועל. יש אנשים שיותר קל להם ללמוד בכיתה בכיתה עם מדריך, בעוד שאחרים מוצאים את אפשרויות ה- e-learning מצוינות. מכיוון שאתה לא יכול לפנות לכל אחד עם סגנון אימון שונה, נסו להשתמש בפלטפורמות שונות ומרובות, בעת אימון לגיוסים.
גמול עבור הישגים
האם אנשי הגיוס שלכם מתוגמלים על הישגיהם? ארגונים רבים הבחינו כי העובדים שלהם סופגים ומיישמים מידע נוסף כאשר הם יודעים שהם יתוגמלו על הצלחותיהם.
הישגים מתגמלים יכול להיות פשוטים כמו הענקת תגים ותארים או מורכבים כמו פרסים, מענקים ובונוסים, הכל בהתאם לתרבות החברה.
יישום הטכניקות באופן מידי
אימון הוא נפלא, אך הבעיה עם אימון היא שזה בלתי אפשרי לדחות את ההתנסות בפועל ולקוות לזכור את הדברים שנלמדו. אפילו התוכנית הטובה ביותר עם המידע הרלוונטי ביותר לא יכולה להחליף את החוויה של ההתנסות בפועל. לכן, זה חיוני שאנשי הגיוס שלכם יישמו את הטכניקות שהם למדו בהקדם האפשרי.