שיתוף

קליטה של עובדים חדשים שעובדים מהבית באופן מלא (בכל השבוע), דורשת גישה מותאמת כדי להבטיח שהם מרגישים מחוברים ומוכנים היטב לקראת הצלחה בתפקידיהם.

קליטת עובדים אפקטיבית מרחוק צריכה להיות חוויה מובנית, תומכת ומבוססת על תקשורת טובה עבור העובדים החדשים.

התמקדות בתקשורת ברורה, שילוב העובדים מרחוק בצוות באופן וירטואלי, שימת דגש על תרבות ארגונית ומתן משוב שוטף, מאפשרים למנהלי משאבי אנוש להבטיח שהעובדים מהבית ערוכים לקראת הצלחה כבר מהיום הראשון בעבודה.

להלן 5 טיפים לקליטה ושילוב יעילים של עובדים מהבית באופן קבוע:

1 ליצור תוכנית קליטה מובנית:

תוכנית הכשרה מובנית היטב היא חיונית לעובדים מרוחקים שאין להם נוכחות פיזית של הכשרה במשרד.

יש לספק לוח זמנים ברור המתאר את השבועות הראשונים שלהם, כולל מפגשי הדרכה, היכרות עם חברי הצוות ופגישות חשובות.

זה עוזר לעובדים המרוחקים להבין את סדר העדיפויות ומה מצופה מהם, ומספק בהירות לגבי משימות יומיומיות ומטרות ארוכות טווח.

רצוי להשתמש בתוכנת ניהול פרויקטים או תוכנות המיועדות לקליטת עובדים, כדי להדריך עובדים חדשים באמצעות רשימות ביקורת, משימות ומעקב אחר התקדמות.

2 לשים דגש על כלי תקשורת ושיתוף פעולה:

לאור העובדה שעובדים מרוחקים מסתמכים על פלטפורמות דיגיטליות לצורך תקשורת עם הארגון ושאר חברי הצוות שלהם, חיוני להקנות להם הבנה בכל הטכנולוגיות המשמשות את החברה לצורך תקשורת ועבודת צוות ואת הכלים הטכנולוגים המשמשים לשיתוף פעולה בין עובדים, כבר בשלב הראשון לקליטתם.

יש לוודא שהם יודעים כיצד להשתמש בפלטפורמות הללו ביעילות ולהבין את נורמות התקשורת בתוך הארגון.

כדאי למנות מנטור טכני, שידריך את העובד החדש בכל האתגרים הטכניים במהלך תהליך הקליטה.

3 לעודד בניית מערכות יחסים ושילוב צוות:

עובדים מרוחקים יכולים להרגיש מבודדים ללא האינטראקציות החברתיות של סביבת משרד.

לכן חשוב לטפח מערכות יחסים באמצעות היכרות וירטואליות, תרגילי בניית צוות ושיחות וידאו לא רשמיות.

כדאי לארגן הפסקות קפה וירטואליות או פגישות אחד על אחד עם חברי הצוות כדי לבנות קרבה.

יש ליצור מערכת חברים שבה חבר צוות ותיק עוזר לעובד החדש לנווט הן בהיבטים החברתיים והן בהיבטים המקצועיים של החברה.

4 התמקדות בתרבות הארגונית ובערכים:

עבודה מרחוק יכולה להקשות על עובדים חדשים לקלוט את התרבות הארגונית ולהשתלב בה.

לכן, במהלך הליך הקליטה יש להקדיש זמן כדי להציג לעובד החדש את הייעוד, הערכים והתרבות הארגונית של החברה.

יש לשתף איתו משאבים כמו סרטונים, הסברים מעובדים ותיקים ועוד, כדי לספק תובנות לגבי האתוס של החברה.

כדאי לערוך פגישות וירטואליות שבהן המנהלים דנים בערכי החברה וכיצד הם מתורגמים לציפיות יומיומיות לעבודה מרחוק.

5 לספק תמיכה ומשוב רציפים:

קליטה יעילה לא מסתיימת לאחר השבוע הראשון בעבודה. לעובדים מרוחקים צריכה להיות גישה רציפה לתמיכה בזמן שהם מסתגלים לתפקידם.

יש לתזמן שיחות קבועות כדי לטפל בכל החששות, לספק משוב ולהציע סיוע. משוב רציף מוודא שעובדים מרוחקים מתקדמים כמצופה ויכולים להתאים במידת הצורך.

כדאי לערוך בדיקות וירטואליות על ידי סקרים או שיחות לא רשמיות כדי להעריך כיצד העובד החדש מסתגל ולהציע תמיכה נוספת במידת הצורך.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה