שיתוף

כותרת משרה טובה יכולה לעשות את כל ההבדל, במציאת מועמד איכותי לתפקיד. ללא התיאור הנכון, מועמדים יתקשו למצוא את מודעת הדרושים שלכם, או לפענח את הגדרת התפקיד. כתיבת כותרת המשרה היא חלק אינטגרלי במשיכת המועמדים לתפקיד.

להלן 5 טיפים לכתיבת כותרת משרה מנצחת:

כותרת משרה מדויקת

מגייסים לפעמים "מתפתים" לכתוב כותרת משרה גנרית, אך עליכם להיות מודעים לכך שהדבר עשוי להוביל למבול של קורות חיים לתפקידים דומים. ככל שכותרת המשרה גנרית, כך קשה יותר למחפשי עבודה לדעת אם הפוזיציה שלכם מתאימה לסט הכישורים שלהם. מחפשי עבודה רבים מקלידים מילת מפתח בלוחות העבודה באינטרנט, שמתארת את התפקיד בו הם מעוניינים. אם כותרת המשרה שלכם לא מכילה את מילות המפתח הרלוונטיות, הם לא יאתרו אותה. לכן חשוב שהכורת תהיה ספציפית מאוד וברורה.

אל תעברו את גבול היצירתיות

כולם רוצים לעבוד בחברה שמציעה מקום עבודה מהנה, וזה לעיתים משפיע על כתיבת מודת הדרושים שלכם וכבר בכותרת אתם מגדירים את התפקיד בצורה משעשעת, כגון: "תותח מכירות" או "כרישי שיווק". מדוע הדבר בעייתי? אם חוזרים לעניין מילות המפתח, הרי שמועמדים שמחפשים משרה יתקשו למצוא את המשרה שלכם, כשמילות המפתח היתוליות.

הגדרת תפקיד רלוונטית

אם הגדרת התפקיד למשרה מסוימת, מכונה בצורה מסוימת בתקופה הנוכחית או בתעשייה בה אתם פועלים, הקפידו על הכינוי המתאים הרלוונטי לתקופה או לתעשייה. לדוגמה, "מנהל פרויקטים בתחום האלקטרוניקה" מתייחס גם לתפקידי שיווק או ייצוג חברות בתחום. לכן חשוב להשתמש בטייטל הזה בכותרת המשרה. לעומת זאת מנהל פרויקטים בתחום אחר בתעשייה, מתייחס לניהול פרויקטים בלבד. אם הגדרת תפקיד מסוים ידוע בכינויו על ידי הציבור הרחב באופן מסוים, הקפידו להשתמש בו.

יש לכלול את רמת הוותק

אם אתם מפרסמים משרה שרמת הוותק והניסיון בה קריטית, חשוב לציין זאת כבר בכותרת המשרה. כך תסננו מועמדים שאין להם את הוותק המתאים. מועמדים לפעמים שולחים קורות חיים מיד כשהם קוראים את כותרת המשרה, לכן חשוב לכלול בה את המסננים הקריטיים. כך גם המועמדים לא יבזבזו את זמנם שלהם ולא את שלכם.

מספר מודעות לתפקיד אחד

אם משרה מסוימת מכונה בצורות שונות ויש לה טייטלים מגוונים, כדאי לשקול יצירת מספר מודעות דרושים למשרה זו. בכל מודעה תיצרו כותרת שונה עם טייטל שונה, כך תכסו את כל כינויי המשרה הרלוונטיים. מועמדים שיחפשו את המשרה בצורה אחת יגיעו אליה, וכן מועמדים שיתארו אותה בצורה אחרת. כך למעשה תגדילו את הסיכויים שלכם לפניות ממועמדים רלוונטיים, מתחומים שונים בתעשייה.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה