שיתוף

כולנו מכירים את הסטטיסטיקה העגומה של נשים בתפקידי מנהיגות. סטטיסטיקה שמקורה בסקסיזם, בחוסר נוחות לקבל נשים מנהיגות, בקושי לשלב בין הקריירה וגידול הילדים, ועוד. עם זאת, גם לנשים יש לעתים חלק בקושי שלהן להגיע לעמדות בכירות, פעמים רבות מתוך אי כוונה וחוסר תשומת לב.

גם כשנשים מנסות פעמים רבות להתקדם בקריירה שלהן ולנסוק לתפקידים בכירים, הן עושות מספר טעויות נפוצות שמונעות מהן זאת.

להלן 5 טעויות שנשים עושות בקריירה שלהן וכיצד ניתן לתקנן:

העבודה תדבר בעד עצמה

נשים לעתים סבורות שהעבודה שלהן תדבר בעד עצמה, ושאין טעם או צורך לספר לאנשים על ההישגים שלהן, ו"התרברבות" לכאורה מרגישה להן מוזר. נשים שעושות עבודה מצוינת ומגיעות להישגים משמעותיים, לעתים לא מתקדמות רק כיוון שהממונים שלהן לא יודעים על ההישגים הללו. נשים רבות סבורות שאם הן עובדות קשה ומתאמצות להגיע להישגים, הדברים הללו יראו וילקחו בחשבון בעת אפשרויות קידום, אך לרב לא כך הדבר.
מי שרוצה להצליח בתפקיד מנהיגות, צריך ללמוד לשדר בטחון עצמי בנוסף ליכולות. תפישות של אנשים הם מאוד סובייקטיביות והם נוטים לחשוב שאתה טוב במה שאתה עושה אם אתה עצמך מתנהג כיודע זאת. לכן נשים צריכות לשדר זאת החוצה.

הססנות

נשים טובות מאוד ביצירת ושמירה על מערכות יחסית, לעומת גברים שטובים יותר בשליטה ושמירה על מעמד. כל אחד מהם מביא את האיכויות שלו לתפקידי המנהיגות, אך כאשר נשים מתקדמות לתפקידים בכירים ועליהן לשנות את מערכות היחסים עליהן שמרו לאורך זמן בעבודה, הן לעיתים מהססות ומתקשות בכך. היציאה מאיזון במערכות השליטה יכולה להרוס את האפשרויות של נשים להתקדם, ולכן חשוב שהן תדענה לשים את הקשרים ומערכות היחסים בצד, ולפעול גם לטובת הקריירה שלהן.

קבלת החלטות

מרבית הנשים לוקחות את הזמן כשמדובר בקבלת החלטות משמעותיות. לעתים, כאשר צצה עבורן הזדמנות מצוינת בקריירה, הזמן שלוקח להן להחליט ולהיות בטוחות שהן כללו את כל השיקולים בהחלטה, מביא אותם לפספס את ההזדמנות. נשים צריכות ללמוד לחשוב ולהחליט מהר יותר ולזהות הזדמנויות טובות ולא לפספס אותן.

זו טעות שעשיתי בעצמי בגדול, וזה משהו שרוב הנשים נוהגות לעשות, אומרת מידלטון. "החלטיות היא התנהגות המנהיגות המוכרת ביותר", אומר מידלטון. "בעוד שנשים יהיו מאוד כל-כך בגישת המנהיגות ובקבלת ההחלטות שלהן, הן עשויות להקריב מהירות כדי להיות בטוחות שהן כלולות, והן עשויות להישפט כמי שאין להן כישורי מנהיגות".

לדבר בביטחון

נשים לא תמיד מצליחות לשדר ביטחון כשהן מדברות מול קהל, במיוחד מול קהל שברובו גברים. שפת הגוף, ארשת הפנים, טון הדיבור, כל אלו חשובים מאוד ונבחנים היטב, בהחלטה לקדם עובד לתפקיד ניהולי. נשים צריכות להקרין ביטחון ולדבר באופן חופשי ויציב מו גברים ונשיםץ

הערכה עצמית

מנהיגות קשורה לכוח נפשי והערכה עצמית גבוהה, אך נשים רבות מתקשות לשדר עצמה והערכה עצמית, לרב כיוון שאינן חשות כך בעצמן. חשוב שנשים תלמדנה להעריך את עצמן ואת יכולותיהן, שנפגעו לעתים בשל שנים של דיכוי גברי. אשה שתדע לשדר את הערך שהיא חשה כלפי עצמה, תוכל להתקדם ביתר קלות לתפקידים בכירים.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה