עובדים בני דור ה-Z הם הדור הדיגיטלי הראשון שגדל עם טכנולוגיה המשולבת כמעט בכל היבט של חייהם.
בניגוד לדורות הקודמים של העובדים, בני דור ה-Z הם לא רק בעלי ידע טכנולוגי אלא חשים נוח, כמעט כטבע שני, בעבודה עם בינה מלאכותית ואוטומציה.
ככל שמספרם בכוח העבודה הולך גדל, כך הם צפויים לדחוף את הארגונים אל תוך עידן הבינה המלאכותית, ובכך להניע חדשנות, יעילות ושינוי.
דור ה-Z לא רק יכול לעבוד עם בינה מלאכותית. הם דורשים זאת. ככל שחלקם בכוח העבודה יגדל, כך הם ידחפו יותר ויותר חברות לאמץ פתרונות מבוססי בינה מלאכותית לצורך הגברת היעילות, הלמידה, קבלת ההחלטות, התקשורת והאחריות האתית.
ארגונים המשלבים באופן יזום בינה מלאכותית, יצליחו למשוך כישרונות מובילים מבני הדור Z, ובה בעת יקבלו יתרון תחרותי בכלכלה הדיגיטלית המתפתחת במהירות.
להלן 5 הדרכים בהן בני דור ה-Z ישפיעו על עיצוב עתיד שוק העבודה:
1 ביקוש לסביבות עבודה מבוססות בינה מלאכותית:
עובדי דור ה-Z מצפים ממקומות העבודה שלהם לשקף את ההתקדמות הטכנולוגית שהם עצמם רגילים אליה.
הם מעדיפים כלים המופעלים על ידי בינה מלאכותית המייעלים את זרימות העבודה, מפחיתים משימות שחוזרות על עצמן ומשפרים את שיתוף הפעולה.
חברות שמתנגדות לאימוץ בינה מלאכותית מסתכנות בלהיראות מיושנות ולא יעילות, מה שמקשה על משיכת ושימור כישרונות צעירים.
ארגונים יצטרכו ליישם מערכות משאבי אנוש מבוססות בינה מלאכותית, פלטפורמות לניהול פרויקטים ופתרונות שירות לקוחות אוטומטיים, כדי לעמוד בציפיות של דור ה-Z.
2 עידוד למידה ושיפור מיומנות מבוססי בינה מלאכותית:
הודות לתיאבון רב ללמידה מתמשכת, דור ה-Z מעריך פלטפורמות מבוססות בינה מלאכותית המספקות הזדמנויות הדרכה ופיתוח מקצועי ומותאמות אישית.
כתוצאה מכך, יותר ויותר חברות צפויות למנף בינה מלאכותית להערכת מיומנויות, מודולי למידה אדפטיבית ותובנות התקדמות קריירה.
שילוב בינה מלאכותית בתוכניות הכשרה מאפשר לארגונים ליצור חוויות למידה מותאמות אישית, המתאימות למטרות הקריירה ולצרכים העסקיים של העובדים.
3 שיפור קבלת החלטות עם נתונים ובינה מלאכותית:
דור ה-Z רגיל לקבל החלטות מבוססות נתונים ולכן מצפה מחברות לעשות את אותו הדבר.
הם מבינים את הכוח של ניתוח הבינה המלאכותית בזיהוי מגמות, חיזוי התנהגויות לקוחות ואופטימיזציה של אסטרטגיות עסקיות.
עסקים יצטרכו לאמץ כלי ניתוח המבוססים על בינה מלאכותית כדי להישאר תחרותיים, ולאפשר לצוותים לקבל החלטות מושכלות, יעילות ואובייקטיביות יותר.
4 הבינה המלאכותית בתקשורת פנים ארגונית ושיתוף פעולה במקום העבודה:
דור ה-Z משגשג בסביבות דיגיטליות ומעדיף כלי תקשורת המשופרים על ידי בינה מלאכותית, כגון תזמון אוטומטי, צ'אטבוטים של בינה מלאכותית לתשובות מהירות ופלטפורמות שיתוף פעולה וירטואליות.
לכן הם ידחפו לשילוב הבינה המלאכותית בפעילות העסקית היומיומית כדי לשפר את היעילות והגמישות.
ככל שמודלים של עבודה מרחוק ועבודה היברידית ממשיכים להתפתח, כך כלי שיתוף פעולה המבוססים על בינה מלאכותית יהפכו חיוניים בהבטחת עבודת צוות חלקה.
5 בינה מלאכותית אתית ואחריות תאגידית:
דור ה-Z קשוב מאוד לסוגיות הכרוכות בשיטות הבינה המלאכותית האתיות, כולל הטיה, פרטיות ושקיפות.
חברות יצטרכו להתמודד עם לחץ ליישם בינה מלאכותית באחריות, תוך הבטחת הוגנות באלגוריתמים לעבודה, אמצעי הגנה על נתונים וקבלת החלטות חסרת פניות.
עסקים שיאמצו באופן יזום שיטות בינה מלאכותית אתיות יקבלו יתרון תחרותי במשיכת כישרונות מדור ה-Z ושמירה על מוניטין חיובי של החברה.