שיתוף

מערכת המבוססת על בינה מלאכותית יכולה למלא תפקיד מכריע בהפחתת האתגרים שניצבים בפני הארגון כתוצאה מגיוס שגוי, בלי להזדקק לפיטורים וסיום יחסי העבודה.

בעיקרו של דבר, הבינה המלאכותית מציעה גישה פרואקטיבית לניהול עובדים שגויסו למרות שאינם מתאימים לארגון בגלל מגוון סיבות ובראשן חוסר התאמה לתחום הפעילות של החברה.

במוקד הגישה הזאת ניתן למצוא התמקדות בפיתוח מקצועי של העובדים שגויסו למרות חוסר התאמתם, שיבוצם מחדש בארגון ותמיכה מתמשכת במקום סיום מיידי של יחסי העבודה.

גישה זו חוסכת מהחברה את העלויות והשיבושים הקשורים בפיטורים ובה בעת גם ממקסמת את הפוטנציאל של כל עובד, תוך התאמה של הצמיחה שלו ליעדי החברה לטווח ארוך.

במילים אחרות, במקום לפטר עובד חדש שגויס למרות שתחומי התמחותו אינם מתאימים לתחום הפעילות של החברה, ניתן למנף את הבינה המלאכותית כדי לייעל את הפוטנציאל של עובד זה בדרכים אחרות.

להלן 5 דרכים לטיפול בגיוס שגוי – בעזרת בינה מלאכותית – בלי לפטר את העובד החדש שאינו מתאים לליבת הפעילות של החברה:

1 ניתוח פערי מיומנויות והדרכה מותאמת אישית:

כלים מבוססי בינה מלאכותית יכולים להעריך את פערי הכישורים הספציפיים שיש לעובד ביחס לתפקידו.

על ידי ניתוח דפוסי העבודה, לרבות החוזקות והחולשות של עובד זה, מערכת הבינה המלאכותית יכולה להמליץ ​​על תוכניות הכשרה המותאמות לו אישית או על מסלולי פיתוח המתואמים הן ליכולות העובד והן לצרכי החברה.

גישה ממוקדת זו עוזרת לגשר על פער המיומנויות, והופכת את העובד לנכס בעל ערך רב יותר.

2 החלפת תפקידים והתאמת כישרונות:

הבינה המלאכותית יכולה גם לעזור בשיבוץ מחדש של העובד לתפקיד אחר בארגון שבו הכישורים שלו מתאימים יותר.

על ידי ניתוח הכישורים, הניסיון והפוטנציאל של העובד, בינה מלאכותית יכולה להתאים להם תפקידים המתאימים יותר לנקודות החוזק שלו.

זה לא רק משמר את ההשקעה שהחברה השקיעה בגיוס עובדים, אלא גם משפר את שביעות הרצון והביצועים בעבודה על ידי הצבת העובד בתפקיד שבו הוא יכול לשגשג.

3 ניטור ומשוב ביצועים מתמשכים:

כלים מבוססי בינה מלאכותית יכולים לנטר את ביצועי העובד בזמן אמת, לספק משוב רציף ולזהות תחומים לשיפור.

זה מאפשר לחברה לטפל בכל בעיה בשלב מוקדם, להציע תמיכה ומשאבים כדי לעזור לעובד להצליח בתפקידו.

על ידי כך, החברה יכולה לתקן את הטעות בלי העלויות הכרוכות בפיטורים ובגיוס עובד חדש.

4 שיתוף פעולה צוות משופר:

הבינה המלאכותית יכולה לנתח כיצד העובד מקיים אינטראקציה עם הצוות שלו ולהציע דרכים לשיפור שיתוף הפעולה והתקשורת.

במקביל, מערכות הבינה המלאכותית יכולות לסייע בשילוב העובד בצורה יעילה יותר בתרבות הארגונית של החברה, להפחית את החיכוכים ולהגדיל את הפרודוקטיביות הכוללת.

5 חיבור לחונך:

הבינה המלאכותית יכולה לזהות מנטורים פוטנציאליים בארגון שיכולים להדריך את העובד החדש, ולהציע לו תובנות ותמיכה שעשויות לעזור לו להסתגל לתפקידו בצורה יעילה יותר.

בעזרת מינוף הידע והניסיון של עובדים ותיקים, הבינה המלאכותית יכולה לאפשר קליטה טובה יותר לעובד החדש.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה