5 דרכים לדחות פניות מקוונות

5 דרכים לדחות פניות מקוונות

אנשי מקצוע מצליחים מקבלים פניות כל הזמן בהודעות דוא"ל, ברשתות החברתיות, בטלפון ובסמסים

שיתוף
דחיית פניות ברשת

דחיית פניות ברשת

בתחילת הקריירה שלך, זה יכול להיות מחמיא שמישהו מכבד את דעתך ואת הרשת החברתית שלך על מנת לפנות אליך באופן אישי, אבל זה הופך למעיק די מהר, כשהפניות הולכות ומתרבות ובאות על חשבון זמן העבודה או על זמן החיים הפרטיים שלך.

באופן הגיוני, קל יותר שלא לכבד את הבקשות והפניות כאשר הן אינן מגיעות מחברים קרובים, אבל יש אזור אפור גדול של קשרים מזדמנים שבהם אתה לא יודע אם להיענות לפניה או לא, וחושש לפגוע במערכת היחסים עם האדם שבצד השני.

להלן 5 דרכים לדחות בקשות מקוונות:

בקש פירוט

כשאנשים פונים אליך באופן ערטילאי ולא יודעים להסביר בדיוק את עצמם ואת סיבת הפניה שלהם, הדרך הטובה ביותר להתמודד, היא לבקש פירוט ודיוק לבקשה. תוכל להשיב להם כך: "אשמח לראות אם אני יכול לעזור. תוכל לספר לי קצת יותר על מה שאתה רוצה לדון בו, ואיך אני יכול להיות שימושי לך, בפרט?". אפילו צעד קטן זה עשוי לשבש חלק משמעותי של הבקשות שהופנו אליך, כאשר הם לא רלוונטיות באופן מספק.

שתף משאבים

ברגע שעליך להתמודד עם אדם שמעוניין במידע חשוב כלשהו, תוכל לספק עזרה ממוקדת יותר. אם כולם יתחילו לבקש שיחת טלפון פרטית או פגישה, ואתה לא מכיר אותם היטב, בדוק האם הם כבר צרכו את כל המשאבים הזמינים לציבור. אם יש בידך בלוג, עמוד פייסבוק או לינקדאין ויש בו חומר שיכול לסייע להם, תוכל פשוט לשתף איתם את הקישורים הרלוונטיים. כך לא תצטרך להיפגש או לשוחח עם כולם באופן אישי. חשוב לשתף משאבים ברשת – זו דרך נהדרת לסייע לאנשים מבלי להתאמץ כמעט ומבלי לבזבז זמן יקר.

תוכל להוסיף כי: " אם תהיינה לכם שאלות נוספות לאחר שאתם קוראים את החומר, אתם מוזמנים לכתוב לי בחזרה ואני אשמח לעזור ". אם הם כותבים חזרה עם שאלה ממוקדת וספציפית, נהדר – זה מראה שהם חדורי מוטיבציה ומעריכים את עזרתך. אך האמת היא, שלרב אתה תאבד עוד 80% של פניות לאחר שלב זה.

איסוף קבוצתי

הזמן את הפונים לאיסוף קבוצתי. אם אתה באמת רוצה לפגוש את האנשים הללו אבל אין לך זמן לאחד על אחד, הזמן מפגש קבוצתי עם כל האנשים שמעוניינים להסתייע בך. הדבר יעלה מאו דאת הערך ואת המיתוג שלך, אם תדע לשווק נכון את הפגישה ברשת. גם אתה וגם הם תוכלו לזכות ליתרון של יצירת קשרים חדשים נוספים, במידה ואתה לא מעוניין לארגן אירוע, תוכל להשיג את אותה תוצאה על ידי הזמנת אנשים להצטרף אליך באירועים בהם אתה כבר מתכנן להשתתף.

דחה את הפניה

תמיד תוכל פשוט לדחות את הפניה אליך ברשת. אפשר לדחות בצעות לחברות בפייסבוק בלחיצת כפתור, וכן בלינקדאין ובטוויטר. אם זו תקופה לחוצה עבורך ואין לך די זמן לעסוק בשאלות של אנשים, תוכל לדחות פניות ולצמצם קשרים עד לתקופה שיהיה לך יותר זמן.

מותר להגיד לא

מותר להגיד לא לפעמים ואפילו רצוי. אסור שהפניות הללו יעמיסו עליך ויצרו אצלך חוויית נטוורקטינג שלילית. אתה יכול להשיב בשלילה לפניות של אנשים, לשאלות או בקשות לעזרה, במידה ואתה לא נמצא איתם בקשר קרוב ולא מחויב לגביהם. במיוחד אם לוח הזמנים שלך צפוף. במקרה זה, מומלץ להגיב במהירות אך בתקיפות. "תודה רבה על הזמנתך הנדיבה להיפגש. למרבה הצער, לוח הזמנים שלי הופך את זה לבלתי אפשרי, לכן אצטרך לדחות. אני מאחל לך את הטוב ביותר בפרויקט שלך." חשוב תמיד להקפיד על נימוס ולא לפגוע במוניטין שלך.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה