אם אתם תמיד מגייסים עובדים מאותם מקומות, עם אותן שיטות, אתם תמיד תקבלו את אותם אנשים. בשוק התחרותי של היום עליכם להיות יצירתיים. אתם צריכים ללכת לאן שהמועמדים השונים הולכים ולקחת לעצמכם מספיק זמן כדי לאתר אנשים מסוגים שונים, מאוכלוסיות ומגזרים שונים, מגדר ומרקע דתי שונה, כדי להרחיב את הגיוון בארגון שלכם.
אם אתם רוצים לעמוד בראש התחרות, ולהביא יותר חדשנות לארגון, צריך להגדיל ולהרחיב את מגוון המחשבה.
להלן 5 אסטרטגיות מנצחות שיבטיחו כי אתם מגדילים את הגיוון התעסוקתי שלכם בארגון:
בצע מחקר יסודי
חשוב לערוך מרחק יסודי בטרם מתחילים בגיוס. אפשר לדוגמה, לחקור ולפתח רשימה של מכללות שיש להן היסטוריה של לימודי נשים, אנשים עם מוגבלויות ואנשים מרקע תרבותי, אתני וגזעני שונה. לאחר שמצאתם ורשמתם את שמות המכללות האלו, תוכלו לשלוח אליהן צוות גיוס שירצה לסטודנטים ויזמין אותם לראיונות אצלכם בארגון. כמובן שהשת"פ צריך להיעשות במסודר ובאישור המכללה עצמה.
הרחב את נקודות המבט
שקול להרחיב את נקודת המבט של המגייסים שלך. המגייסים עשויים להיות מורגלים בגיוס אנשים על פני ספקטרום מסוים והשאלה היא, האם הם מחפשים אנשים שהם "בכושר הנכון המדויק" כלומר אנשים שחושבים בדיוק כמוהם? יש לערוך שיחות עם המגייסים ולקבוע אם הם מקשיבים ומחפשים אנשים עם רעיונות חדשים, שהם פותרי בעיות יצירתיים, וחדשנים.
הקפד על ראש פתוח
לרוב המגייסים יש ראש פתוח כשמדובר בראיונות עם מועמדים. על המגייסים ללכת מעבר לחליפה, הנעליים החדשות, והתספורת, ולבחון את האדם עצמו. הם צריכים להתמקד בידע או בכישורים ולא במראה החיצוני. במקום לחקור את ההופעות או הרגלי הלבוש והצחצוח של המרואיין, הם צריכים לבדוק אילו מועמדים יכולים להביא מגוון של מחשבה וחדשנות לעסק שלכם.
איסוף משוב
אל תתנו לאיש אחד להיות שופט של כל זה. שקול הקמת פאנל מגוון של אנשים בארגון שלכם לביצוע וניהול הראיונות כך שתוכל לקבל משוב על המועמדים ממקורות שונים ומגוונים. בקש מחברי הצוות שלך לחשוב האם אתה מתמקד מספיק חזק על מגוון של מחשבה בעת גיוס עובדים פוטנציאליים.
הגדל את הרשת שלך
כדי להרחיב את רשת הקשרים שלך ולהגיע לכמה שיותר מועמדים ממקורות שונים, חשוב להיות נוכח ולהשתתף באירועים מסוגים שונים ולא להגביל את עצמך לסוג מסוים של אירועים או כנסים. בנוסף, הרחב את היריעה הגאוגרפית של הגיוס ואל תתמקד רק באזור הקרוב למקום העבודה. אל תחפש מועמדים מתחת לאף, אלא בכל מקום אפשרי. בקש מהעובדים בארגון לשתף את מודעות המשרות הפתוחות עם חבריהם מכל קצוות הקשת, ולהשיג כמה שיותר שיתופים כדי להגי עלקהל יעד שונה ומגוון.
הדרך המהירה ביותר לגדול רשת מגוונת היא כמובן באמצעות מדיה חברתית. בקש מהצוות ומהעמיתים שלך לשתף את הזדמנויות העבודה בפלטפורמות המדיה החברתית שלהם: LinkedIn Twitter, Facebook, Google+ ועוד.