שיתוף

קידום עובדים ומנהלים המאתגרים את הדעות ואת דרכי החשיבה הרווחות בארגון הינו חיוני לטיפוח תרבות ארגונית חדשנית ועמידה.

במילים אחרות, יש חשיבות רבה לכך שמנהלים יקדמו עובדים ומנהלים הכפיפים להם, שאופן החשיבה שלהם שונה מזה שלהם עצמם.

מנהלים זקוקים למנהלי ועובדים הכפיפים להם, שיאתגרו את הרעיונות וצורת החשיבה שלהם עצמם.

קידום עובדים ומנהלים המאתגרים את המנהלים שממונים עליהם הינו חיוני לטיפוח תרבות ארגונית של חדשנות, סיעור מוחות יעיל, הנעת צמיחה, הגברת מחוברות העובדים ובניית ארגון גמיש המסתגל במהירות לשינויים.

עידוד נקודות מבט מגוונות ותגמול עבור חשיבה אחרת מזו הרווחת, מאפשרים למנהלים ליצור ארגון דינמי ומוכן לעתיד, המסוגל לשגשג בנוף עסקי תחרותי המשתנה ללא הרף.

להלן 5 סיבות לכך שמנהלים חייבים לקדם באופן פעיל אנשים שמאתגרים אותם, ומביאים נקודות מבט שונות:

1 מטפח חדשנות ויצירתיות:

ערעור על נורמות ורעיונות מבוססים הינו חיוני לחדשנות. כאשר עובדים ומנהלים מרגישים שיש להם גיבוי להטיל ספק בסטטוס קוו, זה מעודד חקירה של רעיונות, תהליכים ופתרונות חדשים.

סביבה כזו של מתח יצירתי מובילה לחידושים פורצי דרך שיכולים להעניק לארגון יתרון תחרותי.

קידום עובדים ומנהלים שחושבים אחרת, יוצרים תרבות שבה היצירתיות משגשגת, והזדמנויות חדשות נחקרות ללא הרף.

לדוגמה, מנהל שמאתגר תהליך פיתוח של מוצר קיים עשוי להציג גישה אג'ילית יותר, שמובילה לחדשנות, יציאה מהירה יותר לשוק ולמוצרים טובים יותר.

2 ייעול סיעור מוחות ועידוד חשיבה ביקורתית:

סיעור מוחות מתרחש כאשר הרצון לקונצנזוס גובר על המוטיבציה להעריך דרכי פעולה חלופיות באופן ביקורתי.

קידום אנשים המאתגרים את הדעות הרווחות עוזר לבצע סיעור מוחות יעיל על ידי הבטחת נקודות מבט מרובות בתהליכי קבלת החלטות.

גיוון מחשבתי זה מעודד ניתוח ביקורתי ודיונים, המוביל להחלטות מושכלות ומקיפות יותר.

לדוגמה, כאשר בצוות יש עובדים המפקפקים בהנחות ובוחנים סיכונים פוטנציאליים, גוברת הסבירות להימנע מטעויות ולקבל החלטות אסטרטגיות טובות יותר.

3 מניע צמיחה ארגונית ויכולת הסתגלות מהירה לשינויים:

ארגונים המאמצים נקודות מבט מגוונות, מצוידים טוב יותר להסתגלות מהירה לתנאי השוק המשתנים ולניצול הזדמנויות חדשות.

עובדים המאתגרים את הפרקטיקות הקיימות יכולים לזהות תחומים לשיפור ולהציע דרכים חדשניות לשיפור היעילות, הפרודוקטיביות ושביעות רצון הלקוחות.

קידום עובדים ומנהלים אלה, מבטיח שהארגון יישאר אג'ילי, מגיב במהירות ובעל יכולת צמיחה מתמשכת.

4 שיפור מחוברות עובדים ושימורם:

כאשר עובדים רואים שהארגון מעריך נקודות מבט מגוונות, ושהם יכולים להשפיע בצורה משמעותית על ידי קריאת תיגר על הנורמה, סביר יותר שהם ירגישו מעורבים ובעלי מוטיבציה גבוהה.

תחושת העצמה זו מטפחת סביבת עבודה חיובית שבה הארגון מעודד את העובדים לקחת יוזמה ולתרום להצלחת הארגון.

בנוסף, קידום עובדים שמביאים איתם נקודות מבט חדשות מסמן לכל העובדים והמנהלים, ואף למועמדים פוטנציאליים, שהארגון מעריך חדשנות וגיוון, מה שיכול לשפר את שימור העובדים ולמשוך כישרונות מובילים.

5 בניית ארגון איתן ועמיד המוכן לקראת העתיד:

בסביבה עסקית המשתנה במהירות, ארגונים צריכים להיות איתנים ומוכנים לקראת העתיד.

קידום עובדים המאתגרים את הפרקטיקות הנוכחיות עוזר לבנות את החוסן הזה, על ידי כך שמוודאים שהארגון מתפתח ללא הרף ומקדים את המגמות בתעשייה.

עובדים שמאתגרים את הדעה הרווחת,  הם לרוב אלו שצופים מראש את האתגרים העתידיים ואת ההזדמנויות העתידיות, מה שהופך את הארגון ליותר פרואקטיבי וממוצב טוב יותר לקראת התמודדות עם אי ודאות.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה