4 תכונות נדרשות לדיבור מול קהל

4 תכונות נדרשות לדיבור מול קהל

בין אם אתה מנוסה בדיבור מול קהל או חדש בעניין, אתה בוודאי יודע כי העברת מצגת גדולה מצריכה הרבה יותר מאשר רק קריאה שוטפת מהמחשב

שיתוף
דיבור מול קהל

דיבור מול קהל

למידה על התכונות המהותיות שיש לאנשים שמעולים בדיבור מול קהל, תסייע לכם בהקניית מיומנויות וטכניקות אלו.

4 התכונות הבסיסיות הבאות נדרשות אצל כל דוברי הציבור ויבטיחו שאתם תעבירו מצגות איכותיות שיעניקו השראה וישפיעו על הקהל שלכם:

אינטרוספקציה ומודעות עצמית

אינטרוספקציה היא "התבוננות פנימה" לתוך עצמך. כדי להיות דובר יעיל, תחילה עליך להבין מי אתה כנואם וכאדם. מהן התכונות הבין-אישיות החזקות ביותר שלך? איך אתה מתחבר הכי טוב ל אחרים? על אילו תכונות אתה צריך לעבוד יותר? הדוברים היעילים ביותר פועלים ללא הרף כדי לנצל את היתרונות שלהם, אם זה בהעברת סיפור נהדר או כישרון להשגת קהל משתתפים וגם כדי לשפר את החולשות שלהם. התמקדות בתכונות החזקות ביותר שלכם כדוברים מול קהל, היא דרך מצוינת להפוך את עצמכם לנגישים, מרתקים וייחודיים.

כדי להתחיל, צרו רשימה של התכונות הטובות ביותר שלכם והתחומים בהם אתם מצטיינים. חשבו על כיצד כל התכונות הללו באות לידי ביטוי כאשר מדברים או מציגים בפני אחרים. לדוגמה, אם אתה משתמש בהרחבה של מושגים מורכבים ע"י מונחים פשוטים או אם יש לך אישיות דינמית ומרתקת, ודא שאתה משלב ומאפיין את התכונות הללו במהלך המצגת.

היכולת לספר סיפור

אנשים מגיעים להרצאות כדי לקבל מידע, אך הם נשארים בשביל לסיפורים. סיפורים המועברים היטב יכולים להיות המפתח למצגת משכנעת ומרגשת, שתגרום לקהל הצופים להיות מעורבים. אחרים אולי לא חושבים מה שאנחנו חושבים, אך באמצעות סיפור משותף הם יכולים להרגיש מה שאנחנו מרגישים. לכן, חשוב לשתף בסיפור של מאבק או ניצחון או סיפור אישי מרגש שקרה לכם במהלך החיים – עשו בו שימוש אידאלי בתחילת הנאום שלכם. אל תחששו לחשוף מידע על עצמכם ולהפגין את החולשות שלכם, זו גורם לאמפתיה והזדהות של הקהל ומביא להקשבה ועניין.

נדיבות

סיימון סינק שינה את חייהם של אלפים רבים של אנשים כאשר הוא חלק את הרצאתו המבריקה ב- TED, " "How Great Leaders Inspire Action(איך המנהיגים הגדולים מהווים השראה לפעולה). מה שמבליט את המצגת הזו בראש ובראשונה הוא הנדיבות שבה סינק משתף מידע. הוא אינו בולם דבר, ובמקום זאת נותן הכל למען הקהל, כולל הסוד שלו להצלחה בעסקים ובחיים: "התחל עם למה", הוא אומר. "תגיד לאנשים למה אתה עושה את מה שאתה עושה לפני שאתה אומר להם מה אתה עושה או איך אתה עושה את זה." כאשר חילק את התובנה הזו עם הקהל, הוא רכש אלפי אוהדים ועוקבים.

התקשורת הטובה ביותר מבינה את הערך של שיתוף מידע בגלוי, ביושר, ובנדיבות. ככל שאתה נותן יותר, הקהל יותר יכול להתחבר אליך יותר ו"ייקח" את מה שאתה נותן. כדי לעשות זאת בצורה יעילה, יהיה עליך באמת להבין את הקהל שלך: מי הם? כיצד הם לומדים? האם הם יגיבו טוב יותר לדיבור מוטיבציוני בעל אנרגיה גבוהה, למשל, או כזה שהוא עדין יותר? ככל שתלמד טוב יותר את הקהל שלך, כך סביר יותר שתספק את המידע באופן משמעותי עבורם.

ביטחון

לבסוף, כאשר אתה מדבר ומציג בפני אחרים, אמון הוא המפתח. מצגת לא בטוחה או ביישנית לא תלכוד את הקהל וזה בהחלט לא יניע אותם.

אם אתה מוצא את עצמך מרגיש מאוים או נבוך לפני מצגת, חשוב על כך: העצבים שלך לא מוצגים. מה שאתה מרגיש הוא פנימי בעיקר, ואחרים לא יכולים לחוש את הפחד שלך אם לא תאפשר להם. כמו כן, הקהל שלך מגבה אותך – הם רוצים מצגת גדולה, לכן הם רוצים שתצליח. לבסוף, והכי חשוב, אתה שולט על המתח שלך. אם תרגלת את הדיבור שלך שוב ושוב, כמו שכל דובר גדול חייב, הביטחון יגיע באופן טבעי. בנוסף, תרגילי סימולציה להעברת מצגות יעזרו מאוד, וכן תרגילים פיזיים כגון נשימה עמוקה להפגת מתח וחרדה.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה