שיתוף

שיטת "חבר מביא חבר" לגיוס עובדים נחשבת לשיטה מספר 1 בגיוס, שמניבה את התוצאות הטובות ביותר. השיטה, מלבד זאת שהיא מבטיחה לרב מגויסים טובים שהעובדים הנוכחיים בחברה ערבים להם, היא גם מתגמלת ומניעה את העובדים הקיימים ומחזקת באופן משמעותי את מותג המעסיק.

להלן 4 כללים להבטחת תכנית "חבר מביא חבר" מנצחת:

בניית תשתית מוצקה

בטרם אתם משתפים את עקרונות התכנית עם העובדים בחברה, חשוב לייצר תכנית בעלת תשתית מוצקה ומבוססת. ראשית עליכם להעריך את צרכי הגיוס הנוכחיים כדי לסייע בהגדרת המטרות.
ודאו שאתם מבינים את הצוות שלכם, כך שתוכלו להתאים את התוכנית ואת התגמולים לתרבות הצוות.
הציגו מדיניות סטנדרטית להבטחת הצלחת התכנית.
בססו מעקב יעיל אחר העובדים שגויסו כדי למדוד הצלחה ולתגמל את הממליצים.
הציבו מדריך מצוות הגיוס שלכם, שיציג את מטרות הגיוס וינהל את התכנית.

יצירת פרופילים של המועמדים

הצוות שלכם לא בהכרח יודע מה יביא להמלצה טובה. זה יכול לגרום לכך שעובדים ימליצו על חברים שזקוקים לעבודה, לאו דווקא כשהם מתאימים לתפקיד.

לכן חשוב להסביר להם מה בדיוק אתם מחפשים ואת זה ניתן לבצע ע"י יצירת פרופיל ברור של המועמדים אותם אתם מעוניינים לבחון, על הכישורים שלהם, הרקע המקצועי, הניסיון והכישורים הרכים. הכינו פרופיל של מועמד אידיאלי ופרסמו אותו בין העובדים.

אסטרטגיה חברתית

לעובדים שלכם יש בממוצע 150 קשרים במדיה החברתית שלהם. רבים מקשרים אלו הם עמיתים ללימודים, שהם אידאליים לגיוס. על מנת להגיע למועמדים פוטנציאליים, עליכם לעודד את הצוות לבצע פניות באמצעות רשתות חברתיות. למדו את העובדים שיטות עבודה מומלצות במדיות החברתיות, הסבירו להם את הערך של הגעה למועמדים פוטנציאליים באמצעות הרשתות החברתיות, והפכו זאת לחלק מתכנית הגיוס.

גמול מתאים

העובדים שלכם באופן טבעי ישמחו לסייע ולגייס עובדים לחברה, אך עדיין יש לתגמל אותם בהתאם.
רב הפניות למועמדים פוטנציאליים יהיו כנראה מעבר לשעות העבודה ולכן יש לפצות את העובדים על שהשקיעו מזמנם ומרצם לשם כך.

חשוב להשוות את התגמולים שלכם בהתאם למצב. לדוגמה, לתת כרטיס מתנה עבור המלצה על מועמד שאתם יכולים לפנות אליו, מול בונוס כספי משמעותי לעובד שהצליח להביא מועמד פוטנציאלי לראיון עבודה ובסופו של דבר גויס.
חשוב להוסיף תגמולים עבור עמדות שקשה יותר למלא.

מבצע כנסי 2025

אין תגובות

השאר תגובה