4 דרכים לדבר אל העובדים כך שיקשיבו

4 דרכים לדבר אל העובדים כך שיקשיבו

אחד מתפקידיו של מנהל הוא להעביר את המסרים שלו לעובדים באופן כזה שיתעניינו ויקשיבו לנאמר

שיתוף
לדבר אל העובדים בצורה נכונה

לדבר אל העובדים בצורה נכונה

אף אחד מהעובדים בחברה לא אוהב שמרצים לו. כאשר מנהל מדבר עם העובדים בכל נושא, כגון: הכיוון האסטרטגי של החברה, התרבות הארגונית, המשימות הקרובות, ועוד, עליו להעביר את המסרים בצורה כזו שתיצור אנרגיה והתלהבות, כך שהעובדים ישמחו להקשיב.

להלן 4 דרכים לדבר אל העובדים כך שיקשיבו:

השתמש בהומור

לא משנה עד כמה הכוונה שלך כמנהל טובה וראויה כלפי העובדים, לעתים קרובות נוצר מתח וריחוק בינך לבינם. כדי לנטרל את המתח הזה מומלץ מאוד להשתמש בהומור, דבר שמקטין את הריחוק ומגדיל את העניין וההקשבה. הסוג הטוב ביותר של הומור במקרים הללו, הוא הומור עצמי. מנהל שיודע לצחוק על עצמו פה ושם, משדר למעשה לעובדים ש"כולנו בני אדם", כולנו עושים טעויות וזה מקובל ובסדר. הדבר מעודד את העובדים ליזום ולקחת סיכונים, בנוסף לכך שהם יקשיבו הרבה יותר לשיח שמתחיל בהומור.

שאל שאלות פתוחות

טקטיקה נוספת שרותמת הקשה היא שאילת שאלות פתוחות. שאל שאלה פתוחה ואז המתן בשקט. לדוגמה: "איזה מוצר מהפכני חדש לדעתך יוכל לייצר ערך משמעותי לחברה שלנו?". כשאתה שואל עובדים לדעתם, הם מתעניינים מיד בשיחה ומידת המעורבות שלהם עולה במידה משמעותית. הפניה לעובד לבקשת דעתו ושמיעת הרעיונות שלו היא הרבה מעבר לטפיחה על השכם. אתה מספק לו הזדמנות לגשת את הידע והתשוקה לידע שלו. שאל שאלות שפותחות ומרחיבות את השיחה והקשב לאורך כל הזמן בו העובד מדבר.

הזמן אנשים לשיחה

שיחת מנהל יכולה להרגיש נפלא למנהל עצמו אך לעובד היא לעתים מרגישה כמו הרצאה או במקרה הגרוע כחקירה. על מנת לנטרל את המצב הזה, חשוב להזמין אנשים נוספים לשיחה ולתת להם הזדמנות לדבר. המנהל צריך ממש לפנות לעובדים שלו בחדר הישיבות ולהזמין אותם להשמיע את דבריהם, באמצעות שאלות מנחות ובקשה לתגובה. לאנשים יש מה לומר ולתרום, אך לא תמיד יש להם את האומץ לדבר והם לא תמיד בטוחים כי יש להם מקום להשמיע את דעתם. זה תפקיד של מנהל – לפנות עבורם את המקום הזה.

סננו את הדברים

לא כל דבר שעולה לך לראש כמנהל, הינו חשוב וחיוני מספיק לצורך פגישת עבודה. פגישות עבודה נמצאו פעמים רבות כבזבוז זמן של ממש ובכך פגעו בשגרת העבודה המבורכת. בטרם אתה מכנס את הצוות שלך לשיחה, חשוב היטב אם יש צורך ממשי להעלות את הנושא בפני כולם. גם אם נמצא צורך כזה, יש להקפיד על פגישה עבודה מסודרת וזימון מראש למשתתפים, כדי שיתכננו את לוח הזמנים שלהם לפני ואחרי הפגישה. יש להקציב לפגישה את הזמן הריאלי הדרוש לה ולהשתדל שלא לחרוג ממנו. הקפידו לסנן את הדברים שלכם, לא כל דבר מעניין ורלוונטי דיו ליתר העובדים.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה