שיתוף

עידוד אווירה חיובית בעבודה הינו חיוני, שכן מקום עבודה חיובי מאפשר לטפח שיתוף פעולה טוב יותר בין העובדים, פרודוקטיביות גבוהה יותר ורווחת העובדים כוללת טובה יותר.

מנהלי משאבי אנוש יכולים ליצור סביבה שבה האווירה החיובית משגשגת, על ידי הטמעת אסטרטגיות מתאימות.

למעשה, למנהלי משאבי אנוש יש תפקיד קריטי בטיפוח אווירה חיובית במקום העבודה באמצעות הכרה בהישגים, תקשורת פתוחה, הכלה ואיזון בין עבודה לחיים אישיים.

הטמעת אסטרטגיות אלה מאפשרת למנהלי משאבי אנוש ליצור סביבה משגשגת שבה העובדים מרגישים מוערכים, ובעלי מוטיבציה, דבר שבסופו של דבר מניע הצלחה ארגונית.

להלן 4 דרכים יעילות ליצירת אווירה חיובית במקום העבודה:

1 להכיר בהישגים ולתגמל עבורם:

הכרה בתרומת העובדים היא דרך פשוטה אך רבת עוצמה לקדם אווירה חיובית. הכרה בהישגים מעלה את המורל ומניעה את העובדים להמשיך לבצע את המיטב והמירב.

לשם כך יש לפתח תוכנית רשמית להכרה בהישגים, המדגישה הישגים, גדולים וקטנים אחד, כמו גם מאמצים.

יש להשתמש בפורומים פומביים כמו פגישות צוות, ניוזלטרים או פלטפורמות פנימיות כדי לחגוג הצלחות.

כמו כן יש להציע תגמולים כגון בונוסים, כרטיסי מתנה או חופשה נוספת כדי להראות הערכה.

הכרה עקבית ואמיתית בהישגי העובדים עוזרת לעובדים להרגיש מוערכים, ויוצרת אווירה חיובית יותר.

2 לטפח תקשורת פתוחה ותמיכה:

תקשורת שקופה ואמפטית מסייעת בבניית אמון ותחושת שייכות. השילוב בין שני אלה תורם רבות לאווירה חיובית בחברה.

לשם כך יש לעודד את המנהלים לקיים פגישות של אחד על אחד באופן קבוע, במהלכן יש לדון באתגרים, בהישגים וביעדים של חברי הצוות שלהם.

יש לקבוע מדיניות דלת פתוחה כדי להבטיח שהעובדים ירגישו בנוח לשתף משוב או חששות. כמו כן יש לספק משאבים לרווחה הנפשית של העובדים וליצור רשתות תמיכה לטיפול בלחץ במקום העבודה.

כאשר עובדים מרגישים שמקשיבים להם ותומכים בהם, יש סיכוי גבוה יותר שהם יהיו בעלי תפיסה חיובית.

3 לטפח תרבות של שיתוף פעולה והכלה:

מקומות עבודה חיוביים משגשגים על שיתוף פעולה וכבוד לגיוון. כאשר עובדים מרגישים מוכלים וחלק בלתי נפרד מהצוות, יש סיכוי גבוה יותר שהם יתרמו בצורה חיובית.

לשם כך יש לארגן פעילויות וסדנאות גיבוש צוות המעודדות שיתוף פעולה ומחזקות קשרים בין אישיים.

בנוסף, ניתן לקדם את ההכלה על ידי מתן מענה לצרכים מגוונים והבטחת שוויון הזדמנויות לכולם.

יש לספק פלטפורמות לשיתוף פעולה בין-מחלקתי כדי להסיר מחיצות שיוצרות הדרה ולטפח אחדות.

הכלה ועבודת צוות עוזרים ליצור סביבה שבה חיוביות הופכת לערך משותף.

4 לעודד איזון בין עבודה לחיים אישיים:

איזון בריא בין עבודה לחיים אישיים תורם באופן משמעותי לאווירה חיובית על ידי הפחתת מתח ושחיקה.

לשם כך יש להציע שעות עבודה גמישות ואפשרויות עבודה מרחוק במידת האפשר. כמו כן יש לעודד את העובדים לקחת פסקי זמן ולנצל את ימי החופשה שלהם.

בנוסף, יש לספק תוכניות בריאות, כגון מפגשי יוגה, שיעורי כושר או סדנאות מיינדפולנס.

עובדים שמרגישים שמכבדים את הזמן האישי שלהם נוטים יותר ללתרום לאווירה החיובית במקום העבודה.

כנס משאבי אנוש

אין תגובות

השאר תגובה