שיתוף

אחד מעמודי התווך של הצלחת הארגון היא הצבת מטרות ויעדים לעובדים, באופן שיהיו מתאימות ליכולותיו.

במילים אחרות, יש להציב לעובדים מטרות ויעדים שהם מסוגלים להשיג אותם.

המשימה לוודא שהמטרות שמוצבות לעובדים הן בנות השגה ומציאותיות היא משימה מכרעת עבור מנהלי משאבי אנוש, שכן היא משפיעה ישירות על הפרודוקטיביות, המעורבות והמורל של העובדים.

כאשר עובדים מתואמים עם יעדים ניתנים להשגה ומשמעותיים, יש סיכוי גבוה יותר שהם יגיעו לביצועים המיטביים שלהם ותהיה להם מוטיבציה להשיגם.

למנהלי משאבי אנוש יש תפקיד חיוני בהעלאת העובדים על מסלול של הצלחה, על ידי יצירת מתאם גבוה בין יעדים לחוזקות, אספקת המשאבים המתאימים וטיפוח תקשורת פתוחה.

להלן 4 אסטרטגיות שמאפשרות למנהלי משאבי אנוש לוודא שהמטרות והיעדים שמוצבים לכל עובד הם ברי השגה:

1 להתאים את המטרות לנקודות החוזק של העובד:

הגדרת יעדים הממנפים את נקודות החוזק והכישורים של העובדים מבטיחה שהם גם מסוגלים וגם בטוחים בהשגתן. המפתח לכך הוא הבנת הכישורים האישיים של כל עובד.

לשם כך יש לערוך הערכות מיומנויות קבועות כדי לזהות את כישורי הליבה של העובדים.

יש להתאים משימות ויעדים למומחיות ולתחומי העניין של כל עובד. כמו כן יש לעודד מנהלים לקיים דיונים עם העובדים כדי להבין את החוזקות והשאיפות שלהם.

יצירת מתאם גבוה בין יעדים לחוזקות מגדיל את הסיכוי להצלחה ומטפח תחושת בעלות.

2 להפוך יעדים לקטנים וחכמים:

המסגרת של משימות הניתנות ללמידה, ניתנות להשגה, רלוונטיות ותחומות בזמן, היא דרך יעילה להבטיח שהמטרות ברורות וניתנות להשגה.

לשם כך יש לעבוד עם מנהלים כדי לפרק יעדים גדולים יותר למשימות קטנות יותר וניתנות לניהול.

יש להשתמש בקריטריונים מדידים כדי לעקוב אחר התקדמות והצלחה. כמו כן יש לוודא שהיעדים הינם ריאליים בהתחשב במשאבים ובמסגרות הזמן הזמינים.

יעדים הניתנים להשגה מספקים בהירות ומונעים מהעובדים להרגיש שהם טובעים בציפיות מעורפלות או לא מציאותיות.

3 לספק משאבים ותמיכה:

גם מטרות בנות השגה יכולות להפוך לבלתי ניתנות לניהול ללא הכלים והתמיכה הנכונים. על מנהלי משאבי לוודא שלעובדים תהיה גישה לכל מה שהם צריכים כדי להצליח.

לשם כך יש להציע תוכניות הדרכה לשיפור מיומנות העובדים במשימות שהן מחוץ לאזורי הנוחות שלהם.

יש לוודא שהמנהלים מספקים הדרכה שוטפת ומשוב. בנוסף, יש לצייד את העובדים בכלים, בטכנולוגיה ובמשאבים הדרושים.

סביבות תומכות מעצימות את העובדים להתמודדות יעילה עם אתגרים.

4 לטפח תקשורת פתוחה:

תקשורת שקופה ודו-כיוונית מאפשרת לעובדים להביע חששות לגבי המטרות שהוצבו להם ולשתף פעולה בחידוד הגדרת המטרות.

לכן יש לעודד את העובדים לספק מידע כאשר היעדים מוגדרים. כמו כן יש לבדוק באופן קבוע עם העובדים כדי לעקוב אחר ההתקדמותם ולטפל במכשולים.

בנוסף, יש להנהיג שיחות משוב שבהן העובדים מרגישים בנוח לדון בעומס העבודה או בהיתכנות המטרה.

תקשורת פתוחה מבטיחה שהמטרות יהיו מציאותיות ומתאימות לנסיבות המשתנות.

כנס משאבי אנוש

אין תגובות

השאר תגובה