מיומנויות בינאישיות הינן חיוניות לניהול מוצלח וצמיחה אישית במקום העבודה.
מנהלים בעלי מיומנויות בינאישיות יכולים לקבל החלטות מושכלות, להניע שינויים בצוות או במחלקה שלהם ולהשיג יעדים משמעותיים.
שלוש מיומנויות המפתח, המייחדות מנהלים מצליחים הן חשיבה אסטרטגית, מודעות עצמית ותקשורת טובה עם כלל העובדים והמנהלים בארגון.
1 חשיבה אסטרטגית:
חשיבה אסטרטגית כוללת הגדרת יעדים והשגתם, היכולת לצפות אתגרים ולהתכונן אליהם, והיכולת לבצע התאמה נכונה בין העובדים צוותים ליעדים ארגוניים.
מיומנויות של חשיבה אסטרטגית מאפשרת למנהל לחשוב בצורה ביקורתית, לתכנן קדימה בצורה מושכלת ולקבל החלטות שמניעות את הארגון קדימה.
מיומנויות אלה מאפשרות למנהלים לנווט בתוך מצבים מורכבים, לנצל הזדמנויות ולהוביל את הצוותים שלהם לקראת הצלחה בסביבה עסקית דינמית.
מיומנויות אסטרטגיות מאפשרות למנהלים ליצור מתאם גבוה בין היעדים שהוצבו לצוות שלהם לבין היעדים והחזון הכוללים של הארגון.
היכולת להבין את התמונה הגדולה מאפשרת למנהלים לפתח אסטרטגיות ותוכניות פעולה התורמות להצלחת החברה.
2 מודעות עצמית:
תכונת המודעות העצמית הנדרשת למנהלים מוצלחים כוללת אינטליגנציה רגשית, המאפשרת למנהלים להבין את רגשותיהם ותגובותיהם של העובדים, להישאר רגועים תחת לחץ ולבסס אמון ואמינות עם חברי הצוות שלהם.
פרט לכך, מודעות עצמית גבוהה מאפשרת למנהלים להבין את נקודות החוזק שלהם, את נקודות התורפה שלהם, את הערכים שלהם ואת התחומים שבהם הם יכולים להתפתח ולסחוף אחריהם את שאר העובדים שעובדים תחתם.
השגת תובנות לגבי היכולות והמגבלות שלהם, מאפשרת למנהלים לנהל את הצמיחה האישית שלהם ולשפר ללא הרף את כישורי המנהיגות שלהם.
תכונה של מודעות עצמית גבוהה הינה חיונית למנהלים כדי להוביל באותנטיות, לבנות מערכות יחסים חזקות, לנהל את כל נושא הסטרס בעבודה, לתקשר ביעילות, לקדם את ההכלה והגיוון ולצמוח ללא הרף כמנהלים.
מודעות עצמית גבוהה ממלאת תפקיד חיוני בשיפור יעילות המנהלים ויצירת סביבת עבודה חיובית.
3 כישורי תקשורת:
כישורים של תקשורת טובה מאפשרים למנהלים להעביר לעובדים את הציפיות מהם ביעילות, לטפח סביבת עבודה פתוחה וכנה, ולהבטיח שכל המטרות של הארגון ושל הצוות או המחלקה יהיו ברורות ונהירות לכל עובד.
כישורים אלה הם בעלי ערך בכל רמות הניהול, החל במנהלים חדשים שזה עתה מונו ועד לרמה של מנכ"לים מנוסים.
הם מאפשרים למנהלים לנווט בין אתגרים, לטפח שיתוף פעולה ולהסתגל לנוף העסקי המתפתח.
כאשר עובדים מרגישים מחוברים לארגון ובטוחים פסיכולוגית במקום עבודתם, הם נוטים לתרום את מיטב הרעיונות והמאמצים שלהם.
כאמור, כישורי תקשורת טובים הינם חיוניים למנהלים כדי, להוביל וליזום שיתופי פעולה, לפתור קונפליקטים, לבנות בעיות בינאישיות של עובדים, לנהל ביצועים, לנווט בהצלחה את ביצוע השינויים הנדרשים בארגון, ולעודד מוטיבציה בקרב העובדים שלהם.
חידוד כישורי התקשורת שלהם, מנהלים יכולים ליצור סביבת עבודה חיובית ופרודוקטיבית המניעה הצלחה.