ממחקרים שבוצעו בארה"ב עולה, כי מנהלים, ובעיקר מנהלים ישירים של עובדים, אחראיים באופן ישיר על לפחות 70% מההבדלים בין מידת המחוברות של העובדים לארגון.
מומחי משאבי אנוש בעולם מאמינים כי ארגונים יכולים לכוון את המנהלים שמונו לתפקידם הניהולי למרות היעדר כישורי ניהול, באופן שהם ירכשו מיומנויות והתנהגויות שיגרמו להם להצליח בתחומי הניהול שהם אחראיים עליהם.
יש לכך חשיבות רבה, שכן ממחקר שערכה חברת המחקרים האמריקאית גאלופ בנושא מינוי מנהלים עולה, כי כ-80 אחוזים ממינויי המנהלים בארגונים, הם מינויים שגויים של אנשים שאינם בעלי כישורים מולדים לנהל.
המנהלים נמצאים בתפקידם כדי להוביל את העובדים וכדי לספק כיוון ומוטיבציה לעובדים מול הלקוחות. לכן יש חשיבות רבה להכשרת מנהלים, גם כאשר מדובר במנהלים ותיקים ובעלי ניסיון רב בניהול.
כל מנהל, בין אם הוא חסר ניסיון או בעל ניסיון עשיר בניהול, יכול להפיק תועלת מהכשרה לשיפור כישורי המנהיגות והניהול שלו.
מקובל בדרך כלל שהמנהלים משקיעים בהכשרת העובדים שלהם. השאלה היא מה קורה בנוגע להשקעה בעצמם.
כשלון בהכשרת מנהלים ובהעלאת המוטיבציה שלהם, עלול לפגוע במורל של העובדים ולהפחית את מידת החדשנות בחברה.
חשוב לציין, כי לגבי כל עובד וכל מנהל, בלי קשר לתפקידו הספציפי, תמיד חיוני להמשיך ולפתח את הידע והכישורים.
הניסיון הוא אמנם מרכיב חשוב אבל חשוב לא פחות, לשלב אותו עם מגוון כלי ניהול לניהול יעיל של העובדים.
הנה 3 סיבות לכך שהכשרת מנהלים – בכל הדרגים – הינה חיונית בכל ארגון:
1 שיפור התקשורת בין המנהל לעובדים:
מנהלים טובים הם אנשי תקשורת מיומנים. היכולת להעביר את המסרים בצורה ברורה ואפקטיבית, בין אם מדובר במנהל שפונה לצוות או ללקוח, עוזרת לשמור על פעילות ללא תקלות ומכשולים.
אחד מכישורי הניהול העיקריים שמנהלים מצליחים צריכים לשאוף אליהם, הוא ההבנה שאנשים שונים מתקשרים בדרכים שונות.
למנהל שיש לו יכולת לשלוט בתקשורת עם העובדים שלו ברמות שונות, יש סיכוי גבוה יותר לאחד סביבו צוות עובדים בעל מידת מחוברות גבוהה לארגון וכתוצאה מכך, יש סיכוי טוב יותר שהוא יקטוף את הפירות של ההשפעה החיובית על ביצועי הצוות שלו.
2 הבנה מעמיקה יותר של הפאן הניהולי בתפקידו של המנהל:
תפקידו של מנהל הוא לתאם פעולות של אחרים במקום העבודה, וכן להגדיר ולהשיג יעדים אישיים, צוותיים ועסקיים, על בסיס יסודות מוצקים. למנהלים יש כמה משימות שעליהם להשלים במהלך יום העבודה.
כמו כן, על המנהל מוטל להיות סוג של מנטור ומדריך, המלווה את העובדים. זהו תפקיד ניהולי נוסף שלעתים הארגון לא לוקח אותו בחשבון.
אנשים מצליחים רבים מייחסים את הצלחתם לכך שהם הסתייעו במנטור, וכ-76 אחוזים מהעובדים מאמינים שלמינוי מנטור יש חשיבות רבה. אלא שבפועל, רק לכ-37% מהעובדים יש מנטור במקום העבודה.
3 הכשרת מנהלים עשויה לעזור בניהול שינויים ארגוניים:
שינויים רבים ותכופים במקומות עבודה הם דבר בלתי נמנע. שינויים ארגוניים יכולים לצאת לפועל הודות להשפעת המנהלים.
לא תמיד מדובר בשינויים גדולים. לפעמים מדובר בקליטה ושילוב של עובד חדש בארגון. בכל מקרה, בכל סוג של שינוי, החל מגיוס עובד חדש בעבודה ושילובו בצוות, וכלה בארגון מחדש של כל פעילות הארגון, מנהל מצליח יוכל ליזום, להסתגל ולנהל היטב את השינויים בארגון.