שיתוף

פרויקט התמודדות משאבי אנוש עם נגיף הקורונה

 

עבודה מהבית היא שיטת עבודה שעד לאחרונה היתה נהוגה בעיקר בחברות הייטק.

אלא שיש חברות רבות בענפים אחרים שיכולות בעקרון לאפשר לעובדיהן לעבוד מהבית.

מאחר שברוב החברות זה לא קרה עד עכשיו או שהיה בשיעורים מצומצמים בלבד עבור בעלי תפקידים ספציפיים, נדרשות כעת רוב החברות להסתגל למצב החדש וללמוד את הפעלת העובדים מהבית, תוך כדי תנועה.

יתכן מאוד שבלא מעט חברות התחושה היא שזה שינוי גדול מדי ויש חשש להתמודד איתו.

וכאשר השינוי המהותי הזה מגיע דווקא בעיתות של משבר מהגדול ביותר שהיה אולי אי פעם – ובמצב מלחיץ תוך תחושת אי בטחון אישי והצורך בהתרחקות חברתית – ההסתגלות למצב חדש של דרך ביצוע העבודה עלולה להיות מאתגרת במיוחד.

יש סוגים מסוימים של עבודה שקל יותר לבצע אותם מהבית אבל יש סוגי עבודה שלמרות שניתן לבצע אותם מהבית, הרי שבמצב הנוכחי, כאשר כל הילדים בבית, מדובר בקושי רב.

בנקודה זו מנהלי משאבי האנוש צריכים לקחת את שרביט ההובלה ולהנחות את העובדים, איך לעבור את השינוי הזה בשלום:

1 הנחו את העובדים לערוך לעצמם לוח זמנים קבועים:

שיגרה בונה הרגלים. כאן מדובר בשיגרה חדשה, ולכן שכל עובד יצטרך לעשות כמה ניסויים בשיטות העבודה והצבת לוחות זמנים עד שימצא את מה שמתאים לו ביותר.

בכל מקרה, בלי לוח זמנים שהעובד יכול לעמוד בו, העובד עלול לגלות כל יום שהזמן ברח לו בין האצבעות.

אחת העצות שמקבלים בדרך כלל מאנשים שנוהגים לעבוד מהבית היא לפנות חדר בבית לעבודה ולהתארגן בבוקר ולהתלבש כאילו יוצאים לעבוד.

אחרי הכול, רוב הסיכויים שהעובד יצטרך לנהל שיחות ועידה בזום או כל שיחת ועידה אחרת, בין אם זה עם עמיתים או לקוחות. לכן חשוב שהעובד ירגיש שהוא נראה יצוגי גם אם השיחה היא דרך מצלמת המחשב.

2 למקסם פרודוקטיביות:

לעובדים שחלק ניכר מיום העבודה שלהם מתבצע מול המחשב (וחלק קטן יחסית מתבצע מול עמיתים או לקוחות), כדאי לבדוק עם עצמם באיזה חלק של היום הם הכי פרודוקטיביים.

כל עובד צריך לארגון לעצמו סביבת העבודה ולמצוא את הדברים שיסייעו לו להרגיש פרודוקטיבי, ממוקד ורגוע.

לא מדובר בהכרח במשרד ביתי, אלא צריך לייעד סביבת עבודה פיזית כדי שהעובד יוכל "להכנס" אליה ולנתק עצמו מכל רעשי הרקע.

3 על העובד לשרטט את גבולות העבודה והבית:

מרגע שהעובד מתעורר בבוקר, עליו לדעת שבשעה שהוא קבע לעצמו לעבוד, הוא לא עושה שום דבר אחר.

זהו זמן המוקדש לעבודה. לא לטלפונים אישיים, לא לילדים, לא לפייסבוק ובלי לענות להודעות אישיות בווטסאפ.

גם את הפסקות האוכל יש לתכנן בקפידה כחלק מתכנון יום העבודה. בסיכומו של דבר, יש לוודא שבסוף יום העבודה העובד יוכל להרגיש שזה היה יום פרודוקטיבי ודברים הושגו לשביעות רצונו.

 

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה