שיתוף

עובדים רבים נאבקים בשחיקה הולכת וגוברת, בפרט לאור המחסור בעובדים, שמטיל על העובדים שכן מגיעים לעבודה, תפקידים שהורחבו ונוספו להם משימות שלא היו בשנים עברו.

פרט לשחיקה, יש לא מעט עובדים שמתקשים בתעדוף משימות ומתקשים להחליט אילו משימות חשוב לבצע קודם ואילו ניתן לדחות.

עבור מנהלי משאבי האנוש, אי הוודאות בתקופה זו רב יותר מהוודאות. הקבוע היחיד, כך נראה, הוא הצורך להסתגל לסביבה עסקית שמשתנה במהירות כל הזמן.

אין ספק שהתפקיד של מנהל משאבי האנוש מעולם לא היה קשה כל כך, ובה בעת, היכולת של מנהל משאבי האנוש לנהל את המשאב האנושי תוך כדי החזקת הרבה מאוד כדורים באוויר, מעולם לא היתה נחוצה יותר.

יש 3 נקודות יסוד שעל מנהל משאבי האנוש ליישם כדי להצליח להוביל את צי הספינות של מחלקות הארגון השונות לנמל מבטחים:

1 לבנות מערכות יחסים, שותפויות, אמון, ושיתוף רעיונות:

מנהלי משאבי האנוש נמצאים בצומת – בארגון – שמאפשרת להם ליצור שותפויות חזקות על מנהלים במחלקות אחרות.

מנהלי משאבי האנוש הם גם אלה שיכולים לראות את התמונה הגדולה יותר של בעלי כישרונות, בעוד שמנהלים של מחלקות אחרות אינם יכולים, משום שהם רואים בעיקר את המחלקה שלהם עצמם.

לכן, מנהלי משאבי האנוש יכולים להמליץ על שינויים בהרכב הצוותים. בה בעת, הם יכולים להעניק לעובדים את התמיכה שהם זקוקים לה כדי למטב ביצועים.

כדאי לשקול ליצור שותפויות חדשות ויצירתיות בכל נדבכי הארגון, שיכולות להוביל להצלחה טובה יותר.

2 לפתח עובדים תוך כדי עבודה:

מנהל משאבי האנוש יכול לסייע לעובדים ולמנהלים כאחד, להיות יעילים יותר באמצעות חוזקות, ציפיות ואימון.

לפעמים, בגלל עומס גדול מדי של עבודה, יש תחושה שאין זמן להכשרות ולפיתוח העובדים.

לכן, על מנהלי משאבי האנוש להגיע מפרספקטיבה של התפתחות העובד תוך כדי עבודה ודרך העבודה עצמה. על מנהל משאבי האנוש לנסות לגלות איך ניתן לשלב פיתוח של עובדים בתוך המשימות החיוניות, באופן שבתוך שנה מיום תחילת הפרויקט, ניתן יהיה לראות שיפור ניכר במומחיות העובדים ובהישגיהם.

3 לאמץ את השינוי ולראות בו הזדמנות:

אף על פי שכל אחד מהעובדים חווה את השינויים המהירים שחלים כיום בארגונים, כל עובד חווה את השינוי באופן שונה.

שינויים בתהליכים, ביעדים או במשאבים, יכולים לעורר השראה בקרב חלק מהעובדים, בעוד שעובדים אחרים עלולים להרתע מכך.

על מנהלי משאבי האנוש לתרגם את משמעות השינוי לכל עובד ולכל מנהל, כך שניתן יהיה לרתום את כל העובדים לעמידה איתנה בסערת השינויים.

יתרה מכך, על מנהלי משאבי האנוש לתקשר לעובדים ולמנהלים את העובדה ששינוי הוא הזדמנות לביצוע מקצה שיפורים.

בנוסף, יישום והטמעה של שינויים מהווים הזדמנות לשאול את העובדים איך הם מרגישים לגבי התפקיד שלהם, למה הם זקוקים כדי להצליח ואיזו תמיכה ניתן להציע להם כדי לסייע להם להצליח.

 

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה