שיתוף

שימור עובדים הוא אחד האתגרים היותר גדולים עבור כל ארגון באשר הוא. שווי המשקל בשוק העבודה, שכבר פני כמה שנים השתנה לטובת שוק של עובדים, מעניק לעובדים הרבה יותר כוח מאי פעם במערכות היחסים שלהם עם המעסיקים.

מחקרים שנערכו בקרב עובדים בארה"ב מראים, כי כ-65% מהעובדים בארגונים, גדולים כקטנים, מאמינים כי הם יכולים למנף את השליטה הזו לטובתם באמצעות משא ומתן על שכר והטבות.

אלא שלא כל ארגון יכול להרשות לעצמו להעלות שכר במידה משמעותית, ולהתחרות על טלנטים מול ארגונים מבוססים ממנו, או לשמר את הטלנטים הקיימים שלו מול הצעות מפתות מארגונים אחרים.

אחת הדרכים לשמר עובדים בלי להעלות שכר ולשפר הטבות היא לוודא שהעובדים מרוצים ממקום העבודה, ושיש מה שקושר אותם אליו גם בלי העלאות שכר תדירות.

אחת הדרכים לוודא שהעובדים מרוצים היא על ידי הענקת הזדמנויות צמיחה לעובדים ופיתוח מקצועי. מחקרים שבוצעו בארה"ב מראים כי יותר מ-40% מהעובדים טוענים כי למידה ופיתוח מקצועי הם היתרונות החשובים ביותר עבורם כאשר הם מחליטים היכן לעבוד.

נקיטת גישה פרואקטיבית לצמיחה של העובד ובניית אסטרטגיות פיתוח מקצועיות לארגון, מאפשרות לצמצם את שיעורי התחלופה ולהגדיל את הפרודוקטיביות של העובדים.

להלן 3 דרכים לתמיכה בצמיחתם המקצועית והאישית של העובדים בארגון:

1 ישום תוכניות הכשרה בין-מחלקתיות:

ארגונים יכולים לתמוך בצמיחה מקצועית של עובדיהם ובפיתוחם המקצועי על ידי יישום תוכניות הכשרה בין-מחלקתיות.

אחת הסיבות העיקריות לחשיבותן של תוכניות הכשרה כאלה היא העובדה ששבירת מחסומים בין מחלקות עשויה לשפר את התקשורת בין העובדים ביחידה אחת מול אחרת, ובכך להגדיל את היעילות של הארגון כולו.

כאשר מחלקת שירות לקוחות, לדוגמה, מבחינה בנושא משותף בתלונות הלקוחות לגבי מוצר כלשהו, יתכן שהדבר נובע מפער בתקשורת בין מחלקת שירות הלקוחות למחלקת הפיתוח של המוצר.

סגירת הפער הזה ניתנת לביצוע על ידי תקשורת טובה בין שתי המחלקות: לדוגמה, אנשי שירות הלקוחות יסבירו לאנשי הפיתוח מהי מהות הבעיה, בעוד שאנשי הפיתוח מצידם, יסבירו לאנשי שירות הלקוחות איך עובד המוצר.

הכשרה הדדית כזאת תאפשר לאחד כוחות כדי לפתור את הבעיה. בדרך זו המוצר יענה על צרכי הלקוחות ובה בעת, אנשי הפיתוח או הייצור ילמדו איך לתכנן את המוצרים הבאים תוך הבנת הצרכים של הלקוח הסופי.

2 לזהות ולפתח אצל העובדים מיומנויות רכות

מיומנויות רכות מתייחסות לתכונות האישיות ולמאפיינים שאינם טכניים, המסייעים לעובד להצליח בקריירה שלו. מיומנויות אלה יכולות לכלול תחומים כמו ניהול זמן, הקשבה אקטיבית ותקשורת טובה.

ארגונים שמציעים לעובדיהם הכשרה בפיתוח המיומנות הרכות שלהם יכולים להגביר בכך משמעותית את הפרודוקטיביות של הצוות כולו ולא רק של העובד הבודד.

3 הענקת הכרה באופן שוטף ופרסים על הצטיינות:

תמיכה בצמיחה המקצועית העובדים מושגת קודם כל על ידי שמירת מאושרים ובעלי מוטיבציה גבוהה. זה מתחיל ביצירת תרבות ארגונית של הענקת פרסים והכרה בביצוע יוצא דופן של משימות.

הענקת הכרה וגמול ראוי לא רק מגבירה מוטיבציה, היא גם מעודדת נאמנות והעלאת רמת המחוברות של העובדים לארגון. שלושת אלה הם המנוע מאחורי הרצון של העובדים לצמוח בתוך הארגון.

כאשר העובדים מרגישים מוערכים ומאמציהם מוכרים, רמות הביצועים שלהם עולות. מחקרים מצאו כי יש סיכוי גבוה פי שבעה להעלאת רמת המחוברות של עובדים שזכו להכרה בעבודתם.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה