כל חברה מסתמכת על העובדים שלה כדי לקבל את שיעורי הרווח הגבוהים ביותר, וזה נעשה באמצעות מוסר העבודה הטוב ביותר האפשרי שיבטיח את הצלחת המוצר או השירות. יש שפע של כלים שניתן לרתום כדי לקבל את הטוב ביותר מהעובדים בארגון.
ארגונים קטנים כגדולים יודעים, כי יקר בהרבה להכשיר עובד חדש מלשמר כישרון קיים, עם זאת, בנוף התחרותי של היום, מסובך מאוד לוודא שאנשים מוכשרים יישארו בסביבה.
להלן 3 דרכים לשימוש בנתונים לצורך שימור עובדים:
בדוק מה שומר על העובדים הנוכחיים שלך בחברה
נכסי הגיוס הטובים ביותר שלך הם העובדים הנוכחיים שלך. על מנת לשמר עובדים חדשים נוספים בארגון, המפתח הוא לגלות מה משמר באופן הטוב ביותר את העובדים הקיימים. את המידע הזה יש להצליב מול עובדים שעזבו ולראות אם יש משהו שונה בנתונים. הזיכרון יכול להיות מעורפל ולא אמין, ולכן חשוב לשמור תיעוד של "נתוני עובדים". עם גורמים מרכזיים שיש לקחת בחשבון, כגון: שכר, הזדמנויות קידום, אתגרי עבודה, הטבות, וכד'. יש ליצור גיליון אלקטרוני של כל עובד יחיד ולעקוב אחר לפחות 6 עובדים כאלו באופן עקבי. נסו להבחין בין טווח השכר הנוכחי, ההטבות שהחברה מציעה כעת, שיעורי קידום העובדים וכד', לעומת תקופות בהן יותר עובדים עזבו. האם התנאים שופרו באופן משמעותי?. יש להיכנס לעניין לעומקו ולערוך מחקר של ממש.
הגדר את מטרות הליבה עבור סקר עובדים
חשוב גם עבור העובד וגם עבור המעסיק, להיות על אותו רף ציפיות הדדי. עבור עם זאת, משוב עובדים סטנדרטי אינה דרך יעילה למדידת ביצועים אלו. במקום זאת, יש לבצע סקר עובדים ומנהלים ולוודא שכולם מרוצים במידה טובה אלו מאלו. חשוב להתאים את בסיס של ציפיות החברה הכללית עם מדדי נתונים בודדים.
עצור את העובד בטרם הוא מחליט לעזוב
אתה לא צריך לעקוב אחר ההיסטוריה של העובד שלך באינטרנט כדי לדעת אם הוא מתכוון לעזוב. במקום זאת, תוכל לגלות זאת ע"י התבוננות בהתנהגותו וחיזוי שינויים. חשוב לעקוב אחר שינויים משמעותיים בהתנהגויות העובדים, כך שתוכל לטפל בהם ולמנוע מהם לעזוב. אם אתם מזהים שרוב העובדים האחרונים עזבו כאשר הפרויקטים שלהם נשארו סטטיים במשך שנה, כנראה שחשוב לטפל בזרם הפרויקטים. אם עובדים עזבו בשל חוסר בפעילויות גיבוש, זה הזמן לחזק את העניין הזה.
חשוב מאוד לבחון את כל האינטראקציות, התשובות, והרגעים כמו נקודות של נתונים. הרכיב האנושי של הנתונים הוא היתרון המרכזי שהמעסיק יכול לנצל על מנת להבטיח כי עובדים עתידיים ועכשוויים יביאו את הערך הרב ביותר לחברה וכי החברה יכולה להביא את הערך הרב ביותר עבורם.