3 דרכים להתמודד עם שחיקת עובדים

3 דרכים להתמודד עם שחיקת עובדים

שחיקה של עובדים היא עסק רציני בכל ארגון. השחיקה יכולה להוריד את כוח העבודה שלכם לאפס ללא התראה מוקדמת

שיתוף
כיצד לטפל בשחיקת עובדים

כיצד לטפל בשחיקת עובדים

עובדים שחוקים מתקשים להתמודד עם הלחץ של מקום העבודה וריבוי המשימות. הם יכולים להפוך לאדישים ולחסרי אכפתיות לגבי העבודה, ולהתמודד עם שורה של השפעות שליליות אחרות שיפגעו בפרודוקטיביות.

זיהוי הגורמים הסיבתיים לשחיקת העובדים יכול להבטיח מניעת שחיקה, וידע זה חשוב גם כדי להתמודד עם שחיקה של עובד שכבר קיימת. כמעסיק או מנהל, חשוב מאוד שתפעל כמה שיותר מהר למניעת שחיקת עובדים.

מה יכול לגרום לשחיקת עובדים?

השחיקה אינה מתרחשת בבת אחת. השחיקה נבנית ומצטברת בשל מכלול של גורמים: לחצים פנימיים וחיצוניים, עומס עבודה, מנהל קשוח, חוסר איזון בין עבודה ובית, שעות עבודה ארוכות, מחסור בחופשות, ועוד.

הגורמים הפנימיים הם אלו יכולים להוות איום משמעותי יותר מבחינת השחיקה, כאשר:

לעובד יש ערכים שונים משל הארגון, לעובד יש מחסור בהכרה והערכה, כאשר יש תקלה בתקשורת, כאשר העובדים מרגישים שאין להם קול או שאין להם הזדמנות לתרום מהרעיונות שלהם בעבודה, כאשר העובד נתון בעומס יתר, כאשר הארגון חסר שקיפות.

באילו צעדים תוכלו לנקוט כדי להתמודד עם שחיקת העובד?

התמודדות עם שחיקה היא בהחלט לא תיקון מהיר. היא דורשת מאמץ הן של העובד והן של הארגון. אך הפחתת שחיקה צריכה להיות ביוזמת המעסיק/המנהל/מנהל משאבי אנוש, באמצעות שיטות תרבותיות ואמצעים אחרים.

חינוך נגד שחיקה

לאחר זיהוי שחיקה כאתגר פוטנציאלי, חשוב לחנך את כל העובדים כנגד שחיקה. יש לסייע לעובדים לזהות שחיקה כאיום על הפרודוקטיביות שלהם. זה לא צריך להיעשות רק בפגישה אחת, אלא לדון בנושא השחיקה באופן קבוע, ולשלב פרקטיקות נוגדות שחיקה בתרבות הארגון שלכם, כגון: יצירת איזון בין חיי העבודה והבית, עידוד עובדים לקחת חופשות, יצירת גמישות בעבודה, הפחתת עומס על עובדים, וכן הלאה.

תמיכה בתקשורת יעילה

מעסיקים חייבים ליצור סביבה תקשורתית שבה העובדים חשים נוח להביע את דאגותיהם ומחשבותיהם. הם צריכים לקבל משוב תכוף יותר מפעם בשנה, לגבי ההתקדמות שלהם, התכניות שלהם לעתיד וכיצד הן משתלבות בתכניות הארגון. יש לספק להם תוכניות שיניעו ויקדמו את השאיפה האישית שלהם. תקשורת יעילה יכולה גם להיות מושגת באמצעות פגישות תכופות, פיקוח צמוד, ומידע דיגיטלי.

מוכנות לזיהוי שחיקה

חשוב שהמנהלים ידעו לזהות שחיקה ויפנו בעצמם לעובדים שנשחקים כדי לטפל בכך בהקדם. להיות ההבנה של הנושא חשובה והכרחית, ויש לדעת ליזום שיחה עם עובד שנשחק ולסייע לו.

יצירת שיטות לטיפול עצמי

רוב המעסיקים אינם מכירים בכך שלעובדים מגיע זמן אישי משלהם גם בשעות העבודה. עידוד העובדים לקחת הפסקות, לצאת מהמשרד, לעשות טלפונים עם בני המשפחה או חברים, לעשות הליכה בחוץ, לשבת בבית קפה, כל אלו יסייעו בהפחתת תחושת הלחץ ובהתרעננות מהעבודה. שיטות טיפול עצמי ניתן לעודד גם דרך חופשות, הבאת חיית המחמד לעבודה, ורשות להביא את החפצים האישיים שלהם לסביבת המשרד.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה