ככל שהמודלים של עבודה היברידית הופכים לנורמה, כך יותר ארגונים ממנפים את הבינה המלאכותית כדי לשפר את היעילות, שיתוף הפעולה וחווית העובדים, של העובדים מהבית ומהמשרד.
כלים ופתרונות מבוססי בינה מלאכותית עוזרים לגשר על הפער בין עובדים שעובדים מהבית לעובדים במשרד, ומוודאים שהפעילות מהמשרד ומהבית תתבצע בצורה שקופה לעובד ותוך שיפור הפרודוקטיביות של העובדים ושל הארגון כולו.
להלן 3 דרכים מרכזיות שבהן הבינה המלאכותית מסייעת לתפעל ביעילות מקומות עבודה שפועלים על פי מודל העבודה ההיברידי:
1 שיפור התקשורת ושיתוף הפעולה:
אחד האתגרים הגדולים ביותר במקום עבודה שפועל על פי מודל העבודה ההיברידי הוא הבטחת תקשורת חלקה ושקופה לעובד, תוך שיתוף פעולה בין צוותים שעובדים מהבית לבין אלה שעובדים במשרד.
כלים המופעלים על ידי בינה מלאכותית יכולים לעזור לייעל אינטראקציות ולשפר את המעורבות.
עוזרים וירטואליים מבוססי בינה מלאכותית יכולים לתזמן פגישות, לתמלל דיונים ולסכם נקודות מפתח, כדי לוודא שהעובדים מהבית יהיו מעודכנים כל הזמן.
בנוסף, צ'אטבוטים המופעלים על ידי בינה מלאכותית מאפשרים תקשורת מיידית על ידי מענה לשאילתות משאבי אנוש או IT נפוצות, צמצום זמן התגובה ושיפור תמיכת העובדים.
זאת ועוד, כלי תרגום שפה אוטומטיים המופעלים על ידי בינה מלאכותית מאפשרים תקשורת חלקה ושקופה לצוותים גלובליים, ומבטיחים הכלה והבנה בשפות שונות.
מינוף כלי תקשורת מבוססי בינה מלאכותית מאפשרים לצוותים היברידיים לשתף פעולה בצורה יעילה יותר, להפחית אי הבנות ולהגדיל את המעורבות הכוללת.
2 אופטימיזציה של פרודוקטיביות ואוטומציה של זרימת עבודה:
הבינה המלאכותית עוזרת לארגונים לבצע אוטומציה של משימות שחוזרות על עצמן, מה שמאפשר לעובדים להתמקד ביוזמות אסטרטגיות. זה משפר את היעילות ומפחית את עומס העבודה בסביבות עבודה היברידיות.
כלי ניהול פרויקטים מבוססי בינה מלאכותית יכולים להקצות משימות, לקבוע מועדים ולעקוב אחר התקדמות, תוך הבטחת חלוקת אחריות בין צוותים מבוזרים.
בנוסף, הבינה המלאכותית יכולה לנתח דפוסי עבודה של עובדים כדי לספק תובנות לגבי מגמות פרודוקטיביות, ולעזור למנהלים לקבל החלטות מבוססות נתונים.
יתרה מכך, הבינה המלאכותית יכולה למיין, לתעדף ולהגיב לאימיילים, כמו גם להפוך אישורי מסמכים לאוטומטיים, ולחסוך לעובדים זמן יקר.
על ידי אוטומציה של משימות שגרתיות והצעת תובנות פרודוקטיביות, הבינה המלאכותית מאפשרת לעובדים לעבוד בצורה יעילה יותר, ללא קשר למיקומם הפיזי.
3 שיפור חווית ורווחת העובדים:
פתרונות מבוססי בינה מלאכותית תורמים לשביעות רצון העובדים על ידי התאמה אישית של חוויות והצעת תמיכה לרווחה.
הבינה המלאכותית יכולה להמליץ על תוכניות הכשרה ופיתוח קריירה מותאמות אישית על סמך תחומי העניין ופערי המיומנויות של העובדים.
בנוסף, הבינה המלאכותית יכולה להעריך משוב של עובדים בזמן אמת כדי לזהות חששות פוטנציאליים ולהמליץ על פעולות לשיפור התרבות הארגונית במקום העבודה.
זאת ועוד, אפליקציות בריאות מבוססות בינה מלאכותית מספקות משאבים לניהול סטרס, מדיטציה מודרכת ותמיכה ברווחה הנפשית לעובדים העובדים מרחוק או במשרד.
שימוש בבינה מלאכותית כדי לשפר את רווחת העובדים ופיתוחם המקצועי מאפשר לארגונים ליצור סביבת עבודה היברידית תומכת ויעילה יותר.
בשורה התחתונה, הבינה המלאכותית מחוללת מהפכה במקומות עבודה היברידיים על ידי שיפור התקשורת, אוטומציה של זרימות עבודה ושיפור חווית העובדים.
שילוב פתרונות מבוססי בינה מלאכותית מאפשר לארגונים לוודא שמודלים היברידיים של עבודה מרחוק הינם יעילים, פרודוקטיביים ואטרקטיביים, מה שיוביל בסופו של דבר לכוח עבודה מוצלח וגמיש יותר.