בחברות קטנות ובסטארט-אפים קטנים הצומחים במהירות, מחלקת משאבי אנוש מתחילה מאדם אחד שמחזיק בתפקיד ומתרחבת למחלקה שלמה.
גם בארגונים גדולים, לעתים נדרש רענון של מחלקת משאבי אנוש עם הכשרה ופיתוח, הטמעת תוכנות חכמות ונהלים חדשים.
כיצד תוכלו לבנות מחלקת משאבי אנוש ייעודית ואיכותית? להלן 3 דרכים:
גיוס ע"פ פעולות
כאשר אנשים חושבים על "פעולות של אנשים", גוגל בדרך כלל עולה לתודעה. ענקית הטכנולוגיה הינה חלוצת הגישה המבוססת על נתונים למשאבי אנוש, וסטארט-אפים המתקדמים ביותר של היום עוקבים אחרי המידע.
מה הופך את הפעולות של האנשים לעבודה שונה של מחלקת משאבי האנוש המסורתית?. כהתחלה, פעולות של אנשים הן יותר מאשר רק משאבי אנוש – זוהי גישה מבוססת נתונים להבנת הנכס היקר ביותר של החברה: האנשים שלה. והכי חשוב, גישה זו של משאבי אנוש מבוססת על שימור עובדים על ידי הבנה מה מניע אותם.
כשזה מגיע לעובדים, ניחושים אינם רלוונטיים. יש לקבל את המידע מסקרי שביעות רצון העובדים, והערכות הצוות. חשוב להקים במחלקת משאבי אנוש צוות ייעודי, שתפקידו יהיה לאסוף מידע הקשור לעובדים. אנשי משאבי אנוש יכולים לזהות במדויק יותר בעיות שמובילות להתנתקות ולשחיקה, ובכך למנוע זאת.
מערכות גדולות לצוות קטן
עבור עסקים קטנים עם צוותי משאבי אנוש אפילו קטנים יותר, אנשי המקצוע לעתים קרובות צריכים לתמרן בין תפקידים מרובים, מגיוס, לניהול עד לתחומי השכר. במאמץ להחזיר את האנושיות למחלקת משאבי האנוש, חברות בוחרות כיום להפוך משימות משאבי אנוש לממוחשבות, כדי להפוך תהליכים מייגעים לפשוטים וקלים לביצוע.
על ידי אוטומציה של תחומים מסוימים במשאבי אנוש כגון: ניהול שכר, מילוי טפסים, ניהול חופשות ועוד, אנשי משאבי אנוש מקבלים יותר זמן להשקיע באינטראקציה עם העובדים והמנהלים בחברה. בדרך זו, הטכנולוגיה יכולה פשוטו כמשמעו להחזיר את האנושיות בחזרה למשאבי אנוש. עבור חברות עם צוות משאבי אנוש קטן בצמיחה התוכנה מסייעת במיוחד.
אימוץ מודל של שותף עסקי
חברות המאמצות מודל של משאבי אנוש כשותף עסקי מסתמכות על הרבה יותר מאשר הממוצע הכללי של ביצועי משאבי אנוש. במודל השותפים העסקיים, במחלקת משאבי אנוש פועלים בשיתוף פעולה הדוק עם המנהיגים הבכירים של החברה לצורך פיתוח תמיכת משאבי אנוש באופן הדוק במשימת החברה הכוללת.
שותפות עסקית של משאבי אנוש הופכת לפופולרית יותר ויותר, כאשר החברות ממקדות יותר את התאמתן של תוכניות אישיות ליעדי החברה המשותפים. מודל השותף העסקי דורש מאנשי משאבי אנוש להיות מעורבים יותר כמעט בכל היבט של העסק, החל ממצבו הפיננסי, דרך תחזיות מכירה ועד לסטטיסטיקה הייצור – בכל מקום הם שם.
במקום לפעול כשותף שותק בתוך הארגון, שותפים עסקיים משחקים תפקיד פעיל בתוך החברה. שילוב זה של משאבי אנוש ופונקציות עסקיות אחרות מאפשר לזהות, לפתח וליישר את העובדים ולהוביל להצלחת הארגון.