שיתוף

תוכניות לפיתוח מיומנויות ויוזמות לצמיחת העובדים הן שתי אסטרטגיות ארוכות טווח המספקות את הבסיס לחוויות עובדים משופרות.

רבות מדברים על הכשרות בארגונים, אלא שבדרך כלל מדברים על הכשרה למיומנויות הנדרשות לצרכי עבודה ספציפיים.

כלומר מדובר בעיקר במיומנויות הקשורות ישירות לסוג המשימות שהעובד מבצע, ומסייעות לו להשתפר ברמת הביצועים של אותן משימות.

הרבה פחות שמים דגש על פיתוח מיומנויות רכות. יתכן שהדבר נובע מכך שמיומנויות רכות נחשבות לתכונה מולדת. או כזאת שהתפתחה על פני שנים מתקופת ילדותו של העובד. אבל יש לא מעט מיומנויות רכות שניתנות ללימוד.

ארגונים שיפצחו את הסוד של איך אפשר להכשיר את העובדים בהכשרות בנושא של מיומנויות רכות, ירוויחו עובדים שהם לא רק מחוברים יותר לארגון אלא אף מוכנים לקראת עולם העבודה העתידי.

מידת הפרודוקטיביות היא אכן מאוד חשובה, אבל ארגונים צריכים לנקוט גם בגישה פרואקטיבית כדי להעריך ולפתח מיומנויות רכות עבור עובדים ומנהלים.

לדוגמה, ממחקר שנערך בארה"ב ב-2016 עולה, כי כ-87% מהמנהלים היו רוצים שתהיה להם יותר הכשרה בנושא ניהול עובדים לפני שהם נכנסים לתפקיד ניהולי.

מנהל שממונה על צוות עובדים צריך שיהיו לו יכולות בתחומים כמו יחסי אנוש, האצלת סמכויות, יכולות מנהיגותיות, היכולת לסחוף את העובדים ולטעת בהם מוטיבציה ועוד.

היבט אחר של הכשרות בארגון הוא ההיבט של הכשרת העובדים במגוון תחומי הפעילות של הארגון. לשם כך, ארגונים יכולים לתמוך בצמיחה של עובדים ובפיתוחם המקצועי על ידי יישום תוכניות הכשרה בינ-מחלקתיות.

יתר על כן, שבירת מחסומים מחלקתיים אלה יכולה לשפר את התקשורת בין היחידות ובכך להגדיל את היעילות של הארגון כולו.

לדוגמה, מחלקת שירות הלקוחות עשויה להבחין שיש נושא משותף לתלונות של כמה צרכנים לגבי מוצר.

אבל כל עוד אנשי שירות הלקוחות אינם מכירים מקרוב את המוצר, את שיטות הייצור שלו וכד', הם לא יוכלו להבין את הקשר שבין התלונות, לבין האפשרות לתקן את המוצר באופן שיפחית את התלונות במידה משמעותית.

אם אנשי שירות הלקוחות היו מקבלים הכשרה בכל הקשור למוצרי החברה או לשירותים שהיא מספקת, הם היו יכולים לספק שירות טוב יותר ללקוחות, לאפשר לשמר לקוחות ואף לסייע בפתרון בעיות במוצר או בשירות עצמם.

לכן, תוכניות הכשרה בינמחלקתיות יכול לספק לעובדים ידע מעמיק על תחומים בעסקי הארגון שהם שונים מתחום העיסוק הספציפי שלהם, אבל קשורים אליהם בעקיפין. הכשרה כזאת יכולה לספק ערוץ תקשורת טוב יותר בין מחלקות שונות של הארגון.

יהא סוג ההכשרה אשר יהא, אין ספק שהכשרות לעובדים מפחיתות את שיעורי התחלופה בארגון, מגבירות מוטיבציה ומעלות את הפיריון.

 

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה