שיתוף

ניהול חווית עובדים חיובית של עובדים מרוחקים הינו חיוני לרווחתם, למעורבותם, למחוברותם ולפרודוקטיביות שלהם.

למנהלי משאבי אנוש יש תפקיד מרכזי ביצירת חווית עובדים חיובית של עובדים מרחוק. יישום אסטרטגיות מסויימות והתאמתן לצרכים של הארגון ולתרבות הארגונית, מאפשרים למנהלי משאבי האנוש לנהל ביעילות את כוח העבודה המרוחק, ולהבטיח חווית עובדים חיובית באופן שהעובדים יישארו מעורבים, פרודוקטיביים ומרוצים מעבודתם.

להלן 14 שיטות מפתח שמנהלי משאבי אנוש יכולים להשתמש בהן כדי לנהל ביעילות את חווית העובדים המרוחקים:

1 תקשורת ברורה:

יש לשמור על ערוצי תקשורת פתוחים ושקופים. יש לעדכן באופן קבוע עובדים מרוחקים לגבי חדשות החברה, לגבי שינויים, ולגבי הציפיות מהם.

יש להשתמש בשילוב של אימיילים, שיחות וידאו, אפליקציות הודעות וכלי שיתוף פעולה כדי להישאר מחובר לעובדים.

2 מדיניות עבודה מרחוק:

יש לפתח ולתקשר מדיניות ברורה לעבודה מרחוק. יש לפתח מדיניות שמתייחסת לשעות עבודה, לציפיות לפרודוקטיביות ולהנחיות לפגישות וירטואליות ותקשורת. יש לוודא שעובדים מרוחקים מודעים לדרישות אבטחת נתונים וסודיות.

3 לספק את הכלים והטכנולוגיה הנכונים:

יש לוודא שלעובדים המרוחקים תהיה גישה לכלים ולטכנולוגיה הדרושים כדי לבצע את עבודתם ביעילות. זה כולל מחשבים ניידים, תוכנות וגישה מאובטחת לרשת. חשוב לתמוך בהם בפתרון בעיות ובסיוע טכני.

4 כניסה וירטואלית:

יש ליצור תהליך הצטרפות וירטואלי מקיף עבור עובדים חדשים שעובדים מרחוק. יש ללספק להם את כל המשאבים והמידע שהם צריכים כדי להכיר את החברה, התרבות שלה ותפקידיהם.

5 פגישות קבועות עם עובדים מרוחקים:

יש לקבוע פגישות קבועות של אחד על אחד עם עובדים מרוחקים. יש להשתמש בפגישות אלה כדי לדון ביעדים, לספק משוב ולהתייחס לחששות. זו גם הזדמנות לבנות יחסי עבודה חזקים.

6 להגדיר ציפיות ברורות:

יש להגדיר בבירור תפקידים ומשימות, תחומי אחריות וציפיות לביצועים. עובדים מרוחקים צריכים להיות בעלי הבנה מוגדרת היטב של המצופה מהם.

7 ניהול ביצועים:

יש להטמיע תהליכי ניהול ביצועים עבור עובדים מרוחקים. זה כולל הגדרת יעדים, עריכת סקירות ביצועים והכרה ותגמול בהישגים.

8 תמיכה ברווחה נפשית וברווחה כללית:

יש לקדם תוכניות ומשאבים לרווחה נפשית וכללית. עבודה מרחוק עלולה להוביל לתחושות של בידוד ושחיקה, ולכן מתן תמיכה בתחומים אלה היא חיונית.

9 שיתוף פעולה ובניית צוות:

יש להקל על פעילויות וירטואליות לבניית צוות והזדמנויות לשיתוף פעולה. לשם כך יש להשתמש בכלי ועידת וידאו לפגישות צוות, ולעודד שיתוף חוויות אישיות ומקצועיות.

10 התפתחות מקצועית:

יש להציע לעובדים מרוחקים הזדמנויות לפיתוח מקצועי ובניית מיומנויות. זה יכול לכלול גישה לקורסים מקוונים, סדנאות ותכניות הדרכה.

11 גמישות:

יש להכיר בכך שעובדים מרוחקים עשויים להזדקק לגמישות בלוחות הזמנים שלהם. יש לעודד איזון בריא בין עבודה לחיים אישיים על ידי מתן אפשרות להגדיר את שעות העבודה שלהם במידת האפשר.

12 קהילה והכלה:

יש לוודא שעובדים מרוחקים מרגישים שהם חלק מהקהילה הארגונית. יש לשלב אותם באירועי חברה ויוזמות כדי לטפח תחושת שייכות.

13 אבטחה ותאימות:

יש להדריך עובדים מרוחקים לגבי אמצעי אבטחת מידע ותאימות. זה קריטי להגנה על מידע רגיש של החברה ולהבטחת עמידה ברגולציה.

14 מדדי ביצועים:

יש לקבוע מדדי ביצועי מפתח עבור עובדים מרוחקים כדי למדוד את הפרודוקטיביות והתרומות שלהם. זה עוזר ליצור מתאם בין הביצועים ליעדי החברה.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה