שיתוף

מחוברות עובדים לארגון הינה חיונית להצלחת הארגון, שכן עובדים מחוברים הם פרודוקטיביים, מחויבים ובעלי מוטיבציה גבוהה יותר.

עם זאת, זיהוי ההתנתקות יכול להיות מאתגר. מנהלי משאבי אנוש חייבים להיות ערניים ולהשתמש בשיטות שונות כדי לזהות סימני התנתקות.

איתור התנתקות בקרב עובדים מצריך גישה רבת פנים המשלבת נתונים כמותיים, תובנות איכותיות ותצפיות ישירות.

מינוף סקרים, מדדי ביצועים, רמזים התנהגותיים, ראיונות עזיבה, תובנות ניהוליות, קבוצות מיקוד וכלים דיגיטליים, מאפשרים למנהלי משאבי אנוש לקבל הבנה מקיפה של רמות המחוברות בארגון שלהם.

זיהוי מוקדם של התנתקות מאפשר התערבויות בזמן, ובכך מסייע לשיפור שביעות רצון העובדים, הפרודוקטיביות והבריאות הארגונית הכללית.

להלן 14 דרכים שבהן מנהלי משאבי אנוש יכולים לקבוע אם העובדים אינם מחוברים לארגון:

1 סקרים ומנגנוני משוב:

יש לערוך באופן קבוע סקרים שנועדו במיוחד למדידת רמות המחוברות. סקרים אלה יכולים לכלול שאלות על שביעות רצון בעבודה, התאמה לערכי החברה ותפיסת העובדים לגבי תמיכה מההנהלה.

2 סקרי בדיקת דופק:

סקרים קצרים ותכופים (אחת לשבוע או לחודש) יכולים לספק תובנות מתמשכות לגבי סנטימנט העובדים ומידת המחוברות שלהם. הם מאפשרים למנהלי משאבי האנוש לעקוב אחר שינויים לאורך זמן.

3 משוב אנונימי:

יש לעודד משוב אנונימי באמצעות תיבות הצעות או פלטפורמות מקוונות כדי להבטיח שהעובדים ירגישו בטוחים לשתף את רגשותיהם האמיתיים ללא חשש מנקמה או ענישה.

4 ירידה בביצועים:

יש לעקוב אחר מדדי ביצועים אישיים וצוותיים. ירידה פתאומית או הדרגתית בתפוקה, באיכות העבודה או במידת העמידה בלוחות זמנים עשויה להעיד על התנתקות.

5 היעדרות ודייקנות:

יש לעקוב אחר פיקים של נוכחות כדי לאתר דפוסים של היעדרות מוגברת או איחורים, שיכולים לאותת על חוסר מחוברות.

6 יוזמה מופחתת:

עובדים שמתנתקים מפסיקים לעיתים קרובות לקחת יוזמה או לתרום רעיונות במהלך פגישות ופרויקטים.

7 חוסר שיתוף פעולה:

יש להתבונן באינטראקציות בין העובדים. עובדים מנותקים עלולים לסגת מפעילויות הצוות, להראות חוסר רצון לשתף פעולה או להפגין עמדות שליליות כלפי עמיתים.

8 סימני שחיקה, קוצר רוח תסכול ואדישות:

יש לחפש סימנים לשחיקה, לקוצר רוח, לתסכול או לאדישות. עובדים מנותקים עשויים גם להפגין חוסר התלהבות או חוסר רצון להשתתף באירועים חברתיים הקשורים לעבודה.

9 שיעורי תחלופה גבוהים:

יש לנתח את נתוני התחלופה. תחלופה גבוהה, במיוחד בקרב בעלי ביצועים מובילים או עובדים ותיקים, יכולה להעיד על התנתקות נרחבת.

10 ראיונות עזיבה:

יש לערוך ראיונות עזיבה יסודיים כדי להבין מדוע עובדים עוזבים. דפוסי הסיבות שניתנו להתפטרות יכולים לחשוף בעיות התקשרות בסיסיות.

11 הכשרת מנהלים:

יש להדריך מנהלים לזהות סימנים של התנתקות ולטפח ערוצי תקשורת פתוחים שבהם העובדים מרגישים בנוח לשתף את החששות שלהם.

12 קבוצות מיקוד:

יש לארגן קבוצות מיקוד ופגישות כדי לאסוף משוב ישיר מהעובדים. מפגשים אלו יכולים לספק תובנות איכותיות לגבי מצב הרוח הכללי ורמות המחוברות בארגון.

13 פלטפורמות לניתוח מידת המחוברות:

יש להשתמש בפלטפורמות וכלים של מחוברות עובדים המספקים ניתוחים על אינטראקציות עם עובדים, השתתפות בתוכניות הדרכה ושימוש בכלי תקשורת פנימיים.

14 ניטור רשתות חברתיות:

יש לעקוב אחר פלטפורמות פנימיות של רשתות חברתיות ופורומי דיונים לאיתור סימנים של התנתקות, כגון הערות שליליות או חוסר השתתפות.

 

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה