סקרי עובדים הם דרך מצוינת לבחינת מעורבותם של העובדים בחברה ושביעות הרצון שלהם מהמנהיגים. עם זאת, לא תמיד קל לדעת אילו שאלות חשוב לשאול שיניבו את המידע הרצוי.
סקר עובדים הוא סוג של אמנות. מצד אחד אתה רוצה לשאול מספיק שאלות כדי לקבל את כל המידע שאתה צריך, מצד שני אתה לא רוצה להתיש את העובדים או לגרום להם לחוסר נוחות עם שאלות רבות מדי.
טיפים חשובים לסקרי עובדים
סקר עובדים צריך להיות קצר וממצה. הטעות הגדולה ביותר שאנשים עושים הם סקרי עובדים ארוכים ומתישים שבודקים יותר מדי פרמטרים שחלקם מיותרים ומתישים את העובדים שלהם.
בטרם הכנת השאלות לסקר, חשוב לרשום לעצמך את כל הפרמטרים שאתה מעוניין לבדוק באמצעות הסקר, ורק אז להתחיל להכין שאלות שיספקו לך את המידע הזה.
דבר נוסף הוא הניסוח. ניסוח השאלות חשוב לאין כמוהו. השאלות צריכות להיות ברורות ומדויקות. אמורפיות אינה מתקבלת כאן.
הימנע משאלות שמקשות על המשיבים לבחור בתשובה אחת מסוימת.
אל תכוון אותם לתשובה מתבקשת כגון: "מה דעתך על יום הגיבוש המדהים שערכנו"? כיוון שאז הם יהיו חייבים לרשום שהוא היה מדהים, גם אם אינם חושבים כך.
שאל רק שאלה אחת בכל פעם. לדוגמה "האם אתה אוהב את הארוחות שאנו מספקים בחברה? האם אתה מוצא שהארוחות בריאות מספיק? " אלו שתי שאלות נפרדות לחלוטין ויש להפריד אותן.
השתמש בשפה פשוטה והימנע מקיצורים וראשי תיבות שלא כולם מכירים.
סדר השאלות אף הוא חשוב ומומלץ להתחיל מהקל לכבד. התחל את השאלות במידע דמוגרפי של המשיבים והמשך בהדרגה משאלות כלליות על תרבות החברה, להצעות לשיפורים וחולשות של מנהיגים.
בטרם אתה מכין את הסקר, שאל את עצמך את השאלות הבאות:
מדוע אתה עושה את הסקר?
מה אתה מתכוון לעשות עם התוצאות?
איזה משוב העובדים יקבלו עבור הסקר שמילאו?
לאחר שהכנת את כל השלבים המקדימים, להלן 10 שאלות טובות וחשובות לשאול בסקר:
ציין את גילך ומינך ומספר שנות עבודתך בחברה
בסולם של 0-10, כמה אתה מאושר בעבודה היום?
בסולם של 0-10 כיצד תדרג את האיזון בין העבודה וחיי הבית?
האם יש לך הבנה ברורה לגבי נתיב הקריירה שלך?
אתה רואה את עצמך ממשיך לעבוד בחברה למשך שנים רבות?
האם אתה סבור כי המנהל שלך לוקח את המשוב באופן רציני?
בסולם של 0-10, עד כמה אתה מרגיש נוח לספק משוב למנהל שלך?
האם בשבועיים האחרונים קיבלת משוב כלשהו מהמנהל שלך?
עד כמה אתה גאה במותג המעסיק?
האם אתה מביא לידי ביטוי את כלל הכישורים שלך בעבודה?