שיתוף

בשווקים העסקיים בעידן הנוכחי, ובהינתן התחרות העזה על עובדים בעלי מיומנויות, מנהלי משאבי אנוש חייבים להיות בעלי יכולות ומיומנויות שהן מעבר לתפקידי משאבי אנוש המסורתיים ולאמץ מיומנויות שיווקיות כדי למשוך, לגייס ולשמר טלנטים מובילים ביעילות.

שילוב של אסטרטגיות שיווק בעבודתם של מנהלי משאבי האנוש תאפשר להם להזניק את תפקידם למדרגה הבאה ולתרום משמעותית להצלחת הארגון ברכישת כישרונות וניהולם.

יש 10 סיבות עיקריות לכך שמיומנויות שיווקיות הפכו חיוניות עבור מנהלי משאבי האנוש בעידן הנוכחי:

1 מיתוג מעסיק:

מנהלי משאבי אנוש אחראים כיום יותר ויותר על בנייה וקידום מותג המעסיק כדי למשוך אל החברה כישרונות ובעלי מיומנויות מובילים.

כישורי שיווק הינם חיוניים ליצירת הצעות ערך משכנעות של מעסיקים, וכדי לתקשר ביעילות למועמדים, את התרבות הארגונית, הערכים והיתרונות הייחודיים של החברה.

2 משיכת טלנטים ומחוברות של מועמדים:

אנשי משאבי אנוש בעלי כישורי שיווק יכולים ליצור קמפייני גיוס ממוקדים, תוך מינוף ערוצים ופלטפורמות שונות, כדי להגיע אל המועמדים הנכונים ולגייס אותם.

הם יכולים להשתמש בטכניקות שיווק דיגיטליות כדי למשוך מועמדים פסיביים ולשמור על מערכת יחסים מתמשכת עם מועמדים פוטנציאליים.

3 חווית מועמד:

חווית מועמד חיובית הינה קריטית לצורך משיכה ושימור של טלנטים מובילים. מנהלי משאבי אנוש בעלי מומחיות שיווקית, יכולים לתכנן ולייעל את הליך הגיוס עבור המועמדים, ולוודא שלמועמדים תהיה חווית מועמד חיובית לאורך כל תהליך הגיוס.

4 ניהול רשתות חברתיות:

לרשתות החברתיות יש תפקיד משמעותי במיתוג המעסיק וגיוס מועמדים. מנהלי אנשי משאבי אנוש בעלי כישורי שיווק יכולים לנהל ביעילות את נוכחות החברה ברשתות החברתיות, לחבר מועמדים לחברה ולהציג את התרבות הארגונית וההזדמנויות שהארגון מציע.

5 קבלת החלטות המונעת על ידי נתונים:

כישורי שיווק מאפשרים למנהלי משאבי האנוש לנתח נתוני גיוס, כגון סורסינג של מועמדים, שיעורי תחלופה ומדדי זמן עד לגיוס בפועל.

גישה מונעת נתונים זו, מאפשרת למנהלי משאבי האנוש לקבל החלטות מושכלות, לייעל אסטרטגיות ולהגיע לתוצאות טובות יותר בגיוס עובדים חדשים.

6 יצירת תוכן:

מנהלי משאבי אנוש בעלי כישורי שיווק יכולים ליצור תוכן מרתק ורלוונטי עבור ערוצי גיוס שונים, כגון תיאורי תפקיד, דפי קריירה, פוסטים בבלוג החברה וסרטונים. תוכן משכנע עוזר למשוך מועמדים ולבנות מותג מעסיק חזק.

7 פיתוח הצעת ערך לעובדים:

כישורי שיווק הם חלק מרכזי בפיתוח הצעת הערך לעובדים. הצעת הערך היא בעלת חשיבות במשיכת מועמדים טובים וגם בעלת חשיבות לגבי שימור העובדים הקיימים של החברה.

מנהלי משאבי האנוש יכולים למנף טכניקות שיווק כדי להציג את ההצעות הייחודיות של החברה וליצור הצעת ערך משכנעת.

8 תקשורת פנימית:

תקשורת פנימית אפקטיבית הינה חיונית עבור מחוברות העובדים ולשביעות רצונם. מנהלי משאבי אנוש שיש להם כישורי שיווק, יכולים להשתמש באסטרטגיות וערוצים שונים לתקשורת, כדי לעדכן את העובדים באופן שוטף ובכך לוודא שהם מחוברים לארגון ובעלי מעורבות גבוהה במשימות.

9 ניתוח נתוני טלנטים:

כישורי שיווק עוזרים לאנשי משאבי אנוש לנתח את נתוני הטלנטים ולזהות מגמות ודפוסי התנהגות והישגים.

על ידי שימוש באנליטיקה, הם יכולים לקבל תובנות לגבי התנהגות עובדים, שיעורי תחלופה ואיכות הביצועים, מה שמוביל להחלטות מושכלות יותר לניהול כישרונות.

10 ניהול מותג המעסיק:

מנהלי משאבי אנוש צריכים לנהל את מותג המעסיק באופן המותאם לעידן הדיגיטלי הנוכחי. מיומנויות שיווק יכולות לסייע במעקב אחר ביקורות מקוונות, אחר תגובות למשוב ואחר ניהול יזום של תדמיתו המקוונת של המעסיק.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה