שיתוף

מוטיבציה של עובדים ומנהלים היא הכוח המניע מאחורי ביצועי עובדים ופרודוקטיביות בכל ארגון.

הבנת הגורמים שמגבירים את המוטיבציה של העובדים יכולה להוביל לכוח עבודה מחובר יותר לארגון, מעורב ומושקע יותר במשימות ומרוצה יותר.

ממחקר שבוצע לאחרונה בקרב עובדים בארה"ב עולה, כי בארגונים שרוב העובדים חשים מחוברים לארגון, היקפי ההכנסות של הארגון עולים בכ-43 אחוזים.

כאמור, הגברת המוטיבציה של העובדים הינה חיונית להנעת פרודוקטיביות, מחוברות וביצועים בארגון.

אמנם אין גישה אחת להגברת המוטיבציה שמתאימה לכל העובדים, אבל יש כמה גורמים מרכזיים שמנהלי משאבי אנוש יכולים להתמקד בהם כדי לשפר משמעותית את המוטיבציה של העובדים.

להלן 10 גורמים מרכזיים שמסייעים להגברת המוטיבציה של עובדים:

1 הצבת יעדים וציפיות ברורים:

יש לתקשר בבירור את יעדי הארגון, יעדי הצוות ואת הציפיות של הארגון לגבי ביצועים אינדיבידואליים של העובדים.

כאשר העובדים מבינים מה מצופה מהם וכיצד עבודתם תורמת למטרות ארגוניות רחבות יותר, יש להם מוטיבציה רבה יותר להשקיע את המירב והמיטב.

2 הכרה והערכה:

יש להכיר במאמצים ובהישגים של העובדים ולהעריך אותם באופן קבוע. בין אם באמצעות שבחים בעל פה, שבחים בכתב או תגמול ותמריצים רשמיים.

הכרה במאמצים ובהישגים של העובדים מגבירה את המורל, את המוטיבציה ואת שביעות הרצון מהעבודה.

3 הזדמנויות לצמיחה ופיתוח:

יש לספק הזדמנויות לעובדים ללמוד מיומנויות חדשות, להתפתח מקצועית ולקדם את הקריירה שלהם בארגון.

יש להציע תוכניות הכשרה, סדנאות, הזדמנויות חונכות ומסלולי פיתוח קריירה כדי לתמוך בצמיחת העובדים ולטפח תרבות ארגונית של למידה מתמשכת.

4 אוטונומיה והעצמה:

יש להעצים את העובדים לקבל החלטות בעצמם, לקחת אחריות על עבודתם ולהשפיע על אופן ביצוע המשימות.

הענקת אוטונומיה ועצמאות לעובדים בתפקידם מגבירה את תחושת האחריות והיצירתיות ולכן גם את המוטיבציה שלהם להצליח.

5 סביבת עבודה חיובית:

יש לטפח סביבת עבודה חיובית המאופיינת באמון, כבוד, שיתוף פעולה ותקשורת פתוחה.

המשמעות היא טיפוח תרבות ארגונית של הכלה, עבודת צוות ותמיכה הדדית שבה העובדים מרגישים מוערכים, ומרגישים ששומעים אותם ומעריכים את תרומתם.

6 תגמול והטבות הוגנים:

יש לוודא שהעובדים מקבלים תגמול הוגן על עבודתם ומקבלים הטבות תחרותיות. תגמול הוגן והגון הינו חיוני כדי שהעובדים ירגישו מוערכים ובעלי מוטיבציה לבצע את המיטב.

7 איזון בין עבודה לחיים אישיים:

יש לתמוך בעובדים בהשגת איזון בריא בין עבודה לחיים אישיים על ידי הצעת סידורי עבודה גמישים ומשאבים שיסייעו בניהול מתח ושחיקה.

כאשר עובדים מרגישים נתמכים באיזון חייהם האישיים והמקצועיים, יש להם יותר מוטיבציה, והפרודוקטיביות שלהם עולה.

8 עבודה משמעותית:

יש לספק לעובדים הזדמנויות לעבוד על פרויקטים ומשימות התואמות את האינטרסים, נקודות החוזק והערכים שלהם.

כאשר עובדים מוצאים את עבודתם משמעותית ותכליתית, יש להם מוטיבציה רבה יותר להשקיע מזמנם ומרצם כדי להשיג הצלחה.

9 משוב ותקשורת קבועים:

טיפוח תרבות ארגונית של תקשורת פתוחה ושקופה על ידי מתן משוב קבוע, ביקורת בונה והזדמנויות לדיאלוג בין מנהלים ועובדים.

תקשורת ברורה עוזרת לעובדים להבין את הציפיות, לקבל הדרכה ולהישאר מתואמים עם יעדי הארגון.

10 מנהיגות ומודל לחיקוי:

למנהלים יש תפקיד קריטי בעידוד המוטיבציה של העובדים. עליהם לנהל תוך מתן דוגמה אישית.

עליהם להיות בעלי מוטיבציה בעצמם ולהפגין התלהבות מהמשימות ומחויבות לייעוד ולערכים של הארגון.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה