שלושה אלמנטים שמרכיבים את המערך הארגוני, הם: תרבות, מעורבות ומטרות. השנים הראשונים מתקיימים גם ללא התערבותכם.
מעורבות העובדים (או היעדרותה) קיימת בכל חברה. ניתן לראות בנתונים הסטטיסטיים של תחלופת העובדים ובניתוח הביצועים שלהם, את מידת המעורבות שלהם ואת הפרודוקטיביות שהיא מייצרת.
התרבות היא די דומה לכך. היא נבחנת באופן בו אנשים בחברה מתקשרים, מספרים סיפורים, מתנהגים ומנהלים פגישות. כיצד אנשים פועלים במהלך הפעילות היומיומית בחברה, משקפת את התרבות הייחודית שלכם.
מטרות, לעומת זאת, קיימות רק אם אתה יוצר אותן. הן מצריכות מודעות ויכולת זיקוק החזון, והאסטרטגיה, להצלחה. אם היעדים של החברה שלכם אינם מוגדרים בבירור, אתם לא תתקדמו לשום מקום.
למטרות, התרבות, והמעורבות אין מערכת יחסים ליניארית פשוטה, אך הם בהחלט מתואמים. הניסיון מראה כי מעורבות גבוהה ותרבויות חזקות מתקשרות כמעט תמיד עם חזון ואסטרטגיות חזקות ומטרות ברורות שמושגות. ייתכן שהדבר נובע מכך שהחברות המסוגלות לבטא את המטרה וההצלחה הן בעלות סיכוי גבוה יותר לנהל את המעורבות והתרבות של העובדים. כאשר שלושת המרכיבים של המערך הארגוני פועלים בהרמוניה, סביר יותר שהחברה תשיג את מטרותיה.
רב החברות מתחבטות בשאלה במה להתחיל – במעורבות או בתרבות?
חברות לרב מציעות נקודת התחלה מעניינת. יש לסייע להן לזהות את הגורמים הרגשיים והתפקודיים בעבודה עבור עובדיהם. לאחר מכן יש להשתמש בנתונים אלו כדי לבנות תכנית ליצירת רמות גבוהות יותר של מוטיבציה ומחויבות.
כאשר לחברה יש מטרה מוצהרת, לדוגמה: לספק חוויות לקוח נהדרת, צריך ליצור תרבות ממוקדת לקוח – ואז קל יותר להבין את המטרות הקרובות.
כוחן של מטרות ממוקדות לקוח
למרכזיות הלקוח יש דרך מעניינת להשפעה והגדלת מעורבות העובדים. במחקרים התגלה כי גורמים רגשיים מניעים את מעורבות העובדים יותר מאשר גורמים פונקציונליים. יותר מכל, העובדים צריכים תחושה של מטרה כדי להרגיש שהם יכולים לסמוך על המנהיגים שלהם שיקדמו את החברה קדימה.
לכן, נראה כי התמקדות בלקוח יכולה לעזור ליישר סדרי עדיפויות ופעולות ולנהל מעורבות.
הדבר למעשה אומר שהעובדים בחברה שלכם יהיו מעורבים יותר עם החברה מנסה לעשות מה שנכון עבור הלקוחות. אם המטרה של החברה היא הלקוח, והעובדים חשים אמינים בעבודה מולו, תחושת המעורבות תגדל.
שיפור מעורבות העובדים
כיצד אם כך, נוכל לתקשר טוב יותר את המטרות? או "כיצד נוכל לסייע לצוות להרגיש תחושה של מטרה? זכרו כי הגדלת מעורבות העובדים מתחילה בהגדרת המטרה הקולקטיבית. לכן יש להגדיר את המטרה ולאחר מכן לפעול על מנת לוודא שכל אחד בחברה מוסמך להשיג מטרה זו.