איך מייצרים תרבות ארגונית חיובית?

איך מייצרים תרבות ארגונית חיובית?

מנהלים במשק השיבו לשאלה זו ברשתות החברתית לינקדאין וטוויטר. במקום הראשון הם ציינו את חשיבות הכבוד לעובדים! מה עוד יכול להפוך את התרבות הארגונית שלכם לחיובית?

שיתוף
תרבות ארגונית

תרבות ארגונית

כאשר מנהלים במשק נשאלו איך מייצרים תרבות ארגונית חיובית, התשובה השכיחה ביותר הייתה על ידי כבוד לעובדים, חשיבות הכבוד לכל אדם על כל דבר שהוא עושה, לרבות התרומה הקטנה הזניחה ביותר וכמובן החשיבות של להתייחס לכל אדם כפי שהיינו רוצים שיתייחסו אלינו.

מזון, משקאות, פינוק, הסעות לעבודה, משרד "מגניב", בונוסים והטבות כמעט ולא נשמעו מבין התשובות של מנהלים מתחומים שונים במשק. אלה אולי היו נשמעים לפני כמה שנים, לפני המיתון, אבל כיום, המגמה הבולטת ביותר היא שיחס לאדם, באשר הוא, מהווה את אחד המפתחות ליצירת תרבות ארגונית חיובית.

מה עוד בונה תרבות ארגונית חיובית?

  • להוקיר לעובדים על כל תרומה שלהם, מבלי לשכוח לרגע את החשיבות של המילים "תודה" או "כל הכבוד!". כשעובדים עושים משהו ממש טוב, חשוב להראות להם שהארגון מעריך זאת בדרך של הוקרה פומבית (בטקס, הרמת כוסית, ישיבה או כל אירוע אחר שבו מושגת תשומת לב העובדים והמנהלים).
     
  • להפוך את מקום העבודה ממקום שבאים לעבוד בו למקום שבאים להיות בו. לבלות בו. להימצא בו עם אנשים מעניינים ולעשות דברים מעניינים. ככל שסביבת עבודה תראה פחות "רשמית" ויותר נינוחה, מזמינה, מפנקת ומאפשרת חופש מחשבה ותנועה, כך האווירה מסביב תהיה יותר חיובית.
     
  • לתת לעובדים את החופש לבטא את עצמם, להעלות רעיונות חדשים שיתרמו לחברה. ככל שהעובד ירגיש שיש לו מה להגיד, שמקשיבים לו וסומכים עליו, כך הוא ירגיש יותר בנוח בתפקידו וכך המוטיבציה שלו להיות חלק מהארגון תגדל. לתת לעובדים להשמיע את קולם ולסמוך על כך שהם יודעים מה הם אמרים ולמה – זה משהו שיוצר אווירה חיובית ותרבות ארגונית חיובית.
     
  • ביטול המבנה ההיררכיה והחלפתו במערכת שבה כל אחד מנהל בתחומו. יצירת סביבת עבודה שבה יש פחות מנהלים רשמיים וכל אחד מנהל משהו חשוב ומעניין משל עצמו, זה ערך עצום עבור העובדים. על ידי ביטול המודל ההיררכי המסורתי ניתן יהיה – להעצים כל אחד בתפקידו – וזה יעניק לעובדים תחושת שייכות מתוך חשיבות.
     
  • יצירת סביבת עבודה שמקבלת טעויות, מתוך ההבנה שכל בן אנוש עושה טעות וכל עוד הוא לומד מטעות זו, יחד עם הסובבים אותו שלומדים אף הם, אין צורך להעליב אותו או להעניש אותו על הטעות. סביבת עבודה שמקבלת את העובדה שאף אחת אינו מושלם היא סביבת עבודה חיובית.  
     
  • יצירת סביבת עבודה שבה אמת היא ערך עליון. זה אומר שאנשים מסוגלים להגיד את האמת שלהם (בארגון, למנהלים, לעמיתים, ללקוחות…), סביבת עבודה שבה מעריכים את האמת ואת מי שדובר אמת ומביא איתו את האמת שלו לעבודה.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה