עד כמה חשוב לתקשר היטב את נושא ההטבות? חשוב מאוד, כנראה, עד כדי כך שזה מה שעושה את ההבדל בין שימור כישרונות מובילים לבין שליחתם אל הדשא הירוק יותר של השכן. הממצא הזה עולה מהמחקר השנתי ה-12 מטעם חברת הביטוח MetLife, שבחן מגמות בהטבות לעובדים בארצות הברית והתפרסם לאחרונה.
על פי הדוח, כאשר העובדים חושבים שהמעסיק שלהם מנהל היטב את תקשורת ההטבות, גדלים פי שניים הסיכויים שהם יאמרו שהם "נאמנים מאוד" למעסיקם. נקודות חשובות מרכזיות נוספות מבין ממצאי המחקר: העובדים שבעי רצון יותר עם ההטבות שלהם כיום בהשוואה להיסטוריה בת 12 השנים של המחקר (מדובר בארצות הברית); חלה עליה מובהקת בשיעור העובדים שאומרים שההטבות שהם מקבלים הן הסיבה לכך שהצטרפו או נשארו בחברה שבה הם עובדים כעת.
יש מקום לשיפור
לצדם של הממצאים החיוביים שפורטו לעיל, עלו ממצאי המחקר גם המקומות שבהם נדרש שיפור. הדוח מאיר את אותם אזורים בתוכניות ההטבות שבהם סגל העובדים חיפש עזרה נוספת מהמעסיקים:
• 40% מהעובדים מבקשים מהחברות שלהם עזרה בהשגת ביטחון פיננסי באמצעות הטבות.
• 50% מסכימים על כך שהם זקוקים לעזרה בהבנה איך עובדת תוכנית ההטבות שלהם.
• 58% אינם משוכנעים שהם מנצלים את ההטבות שלהם בצורה יעילה.
אחת ההזדמנויות הגדולות ביותר עבור מעסיקים לשפר את תקשורת ההטבות שלהם נמצאת בתחום הרווחה הפיננסית. מדובר בחינוך פיננסי ובמת עזרה לעובדים בהבנת המצב הפיננסי שבו הם מצויים על מנת שיוכלו לתכנן טוב יותר את ההתנהלות הפיננסית שלהם, בעיקר בנוגע לפנסיה. מחקרים הראו שסטרס שמקורו בחרדה פיננסית פוגע בבריאות העובדים ובתפקודם, ויותר ויותר מעסיקים מציעים עזרה לעובדים שלהם בתחום הזה.