שיתוף

פרויקט התמודדות משאבי אנוש עם נגיף הקורונה

 

במהלך השבועות האחרונים הסביבה השתנתה באופן דרמטי בכל הנוגע לעבודה ולחיים אישיים.

בתוך הפיכת סדרי העולם שנוצרה כעת, מנהלי משאבי אנוש הם אלה שעליהם מוטל להתמודד עם ההיערכות לתקופת אי הוודאות של הארגונים, וגם עם כל הצד הטכני של החל"ת, ימי החופשה בתשלום, ימי המחלה למבודדים ועוד.

אבל הנקודה אולי החשובה ביותר היא העובדה שמנהלי משאבי האנוש הם גם אלה שניצבים במוקד המדיניות בנושא עבודה מרחוק ובכל מה שקשור להתגמשות מול עובדים שהצרכים האישיים שלהם (למשל ילדים בבית) מגבילים את זמינותם לעבודה.

בכל הנושא של עבודה מהבית, למשל, מנהל משאבי האנוש הוא זה שעליו מוטלת המשימה ללמד אנשים איך לעבוד מהבית בצורה יעילה למרות כל המגבלות.

בימים רגילים, בעת שהעובד עובד במשרד, הוא עובד על פי לוחות זמנים נוקשים למדי.

בבית, לעומת זאת, יש הרבה מאוד הסחות דעת, לרבות ילדים שצריכים עזרה, טלפונים מבני משפחה מודאגים, או סתם רעש בבית, וכו.

במילים אחרות, לעובדים יש קושי להתרכז במשימות שהם נדרשים לעשות לצורך עבודה. מצב זה מציב בפני מנהלי משאבי האנוש אתגר מאוד לא פשוט.

הם אלה שצריכים להנחות את העובדים איך לתעדף משימות, איך ליצור לעצמם פינה שקטה שבה יוכלו לעבוד בלי הפרעה, איך לתמרן בין המשימות שיש לבצע בבית לבין המשימות הקשורות לעבודה, ואיך לחלק מחדש את השעות שבהן העובד מבצע את המשימות הנדרשות במסגרת תפקידו בעבודב לבין המשימות בבית.

במילים אחרות, עבודה מהבית תחת המגבלות הלא פשוטות שמציב המשבר הנוכחי, זה דבר שצריך ללמוד איך לבצע אותו ביעילות.

לדוגמה, משימות שדורשות ריכוז ניתן לעשות בשעות הבוקר המוקדמות מאוד, לפני שהילדים מתעוררים.

בשעות הערב, לאחר שהילדים הלכו לישון, אפשר לענות על אימיילים ולבצע משימות שדורשות פחות אנרגיה פיזית ונפשית.

משימה לא פשוטה נוספת שמוטלת על מנהלי משאבי האנוש היא איך לתזמן את מפגשי הצוות הווירטואליים לשעות שכולם יוכלו להיות נוכחים, למרות כל המגבלות.

בכל מקרה, יש לארגן סידורי עבודה גמישים. ובה בעת להבין שעובדים שעובדים מהבית לא יכולים להיות זמינים 24 שעות שבעה ימים בשבוע, רק משום שהם עובדים בצורה וירטואלית.

זה נכון גם לגבי עבודה מהבית בזמנים רגילים ועל אחת כמה וכמה בתקופה הנוכחית.

יתרה מזאת, צריך לקחת בחשבון שבעת מפגש וירטואלי עם הצוות, או בעת פגישה וירטואלית עם לקוח, יתכן שיהיה ילד שירוץ פתאום מול המצלמה, או שילדים ישחקו ברעש מחוץ לחדר והרעש ישמע בתוך הפגישה.

על מנהל משאבי האנוש להכין לכך את העובדים ולהבהיר שבעת הזאת כולם צריכים להיות סבלניים לתופעות של הפרעות באמצע העבודה.

בשורה התחתונה, על מנהלי משאבי האנוש להיות כרגע אלה שמנהלים את המשבר בכל הקשור לניהול העובדים.

ובפועל, להפוך את מה שנראה כבלתי אפשרי לאפשרי, כדי שהארגון ימשיך את פעילותו עם מינימום מכשולים.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה