מליסה אנזמן, מנהלת משאבי אנוש ויועצת קריירה, הוציאה ספר החדש בשם Stop Hating Your Job – How to be Happy at Work Without Quitting. מטרת הספר הנה כמובן לסייע לעובדים להבין את העבודה שלהם, למצוא בה עניין וסיפוק ולהגיע לכדי השלמה עם המציאות התעסוקתית הנוכחית.
אומללות במקום העבודה הפכה עם השנים לסוג של מציאות. בתנאי השוק הקשים של שנות המיתון, עובדים רבים איבדו תקוה למצוא עבודה חדשה או ויתרו לגמרי על השאיפה להיות מאושרים במקום עבודה אחר. הם התרגלו לאומללות היום יומית. תשע עד חמש, חמישה ימים בשבוע…
מתוך זיהוי האומללות ותחושת חוסר האונים בקרב העובדים, החליטה אנזמן לפרסם ספר רווי תובנות, דוגמאות ועצות לחיים share best practice – כדי לסייע לעובדים 'אומללים' להתחיל להעריך את העבודה שלהם, למצוא בה עניין ואתגר, תוך שמירה על איזון נכון בין עבודה לחיים פרטיים.
אנזמן: "במהלך העבודה שלי אני נתקלת בכל כך הרבה עובדים לא מרוצים. זה מדהים אותי שכל כך הרבה אנשים נשארים במקום עבודה למרות שהם כל כך לא מאושרים אבל הם לא עושים דבר כדי להפסיק להיות אומללים מאידך גיסא."
הספר כמובן לא נועד לשדל עובדים לא מאושרים לקום ולעזוב את מקום העבודה אלא הוא מלמד אותם לעשות את השינוי אצלם. לקום ולשנות את התפישה שלהם לגבי התפקיד שאותו הם מבצעים, היתרונות, ההזדמנויות והאתגרים המקצועיים הקיימים בכל תפקיד ושלאחר מציאתם – משתנה לחלוטין התפישה הכללית שלו לגבי העבודה ומקומנו בחברה.
על פי הספר, קיימים 6 שלבים בדרך אל האושר במקום העבודה:
1. זיהוי הבעיה או מכלול הבעיות
2. להגיע לתובנות שהבעיה היא לא בהם (בעבודה, המנהלים, בעמיתים…) אלא בי – it's not you, it's me
3. להגדיר ערכים
4. להציב יעדים
5. להתמודד עם קשיים ותקלות בדרך להגשמת אותם יעדים
6. להגיע ליציבות ולהשלמה