כיצד לבסס תכנית 'חבר מביא חבר' אפקטיבית

כיצד לבסס תכנית 'חבר מביא חבר' אפקטיבית

שיטת חבר מביא חבר לגיוס עובדים נחשבת לאחר השיטות המצליחות ביותר גם בשל תקציב הגיוס הנמוך, האחריות של העובדים הקיימים לעובדים החדשים שהם מביאים, ויכולת שימור העובדים הגבוהה בהמשך

שיתוף

עמיתים לעבודה שלנו הם חלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, ואנחנו בדרך כלל באינטראקציה איתם יותר מאשר החברים שלנו מבחוץ. הקולגות שלנו הם אותם אנשים שיתנו לנו משוב על צורת העבודה שלנו, על המיילים אותם נרצה לשלוח לבוס, על פרויקטים גדולים שאנו מקבלים ואפילו שותפים לאותם שיחות עידוד ומחווה במשרד, במשך היום.

קשרי עבודה הדוקים נבנים לאורך זמן וכאשר לעובדים ישנה אפשרות לשלב ולהביא לעבודה חבר מבחוץ אותו הם מכירים וסומכים עליו, הם אפילו משדרגים לעצמם את מקום העבודה שלהם. כעת יהיה לכם קולגה נוסף, חבר טוב לעבוד איתו, כך שהאינטרס שלהם למצוא מישהו כזה שיתאים, גדל בהתאם. 

להלן 3 דרכים לייעל את תכנית חבר מביא חבר:

הנחיית העובדים בתכנית

העובדים שלכם הם שגרירי מותג החברה ובתכנית הגיוס חבר מביא חבר הם למעשה משווקים את המותג. בהתאם לכך עליכם ללמד אותם כיצד לדבר בצורה חיובית ואותנטית לגביי החברה וכיצד לשקף אותה לחבריהם. עליהם לפעול בצורה כנה ולא להלל ולשבח את החברה בצורה מוגזמת שאינה מייצרת אמון אצל המאזינים. עליהם גם לדעת היכן לשווק את החברה ולמי, למשל בכנסים רלוונטיים, ברשתות חברתיות מתאימות, בפורומים מקצועיים, וכד'.

הפצת הבשורה

לאחר שמודעת הדרושים שלכם מוכנה, ומפורטות בה דרישות התפקיד וכלל הדברים החשובים שעל המועמדים לדעת, כעת תוכלו לבקש מהעובדים הקיימים בחברה להפיץ את בשורת הדרושים לחבריהם. חשוב להטמיע את תכנית חבר מביא חבר ביסודיות ובשקיפות. על העובדים הקיימים לדעת מה התגמול אותו יקבלו במידה וימצאו מבין מכריהם עובד מתאים שיתקבל לעבודה. התגמול צריך להיות מפורט ומנוסח היטב יחד עם כל פרטי התכנית, ולהישלח במייל לכל העובדים בחברה. חשוב לעודד את העובדים לשתף את מודעת הדרושים בכל מדיה אפשרית: באימיילים, ברשתות החברתיות, בפורומים שונים וכן במפגשים פרונטליים שלהם עם חברים. דבר נוסף שחשוב לבקש מהם הוא, להפיץ את הבשורה באופן עקבי. התהליך יכול להיות ארוך וממושך, ורצוי שלא תהיה התלהבות ראשונית של שבוע שבועיים ואז דעיכה כוללת. ישנה חשיבות להטמיע אצל העובדים את העניין שעליהם להמשיך ולהפיץ את מודעת הדרושים בעקביות, עד לתום תהליך הגיוס, בו תעדכנו אותם.

תגמול ושבח

בסיום התהליך וכאשר נמצא עובד לחברה בשיטת חבר מביא חבר, יש לערוך טקס חלוקת התגמול לעובד שהביא את חברו לעבוד בחברה. הטקס צריך להיות מפרגן ומעריך. על העובדים לזכות בתגמול רגשי ולא רק חומרני. על המנהל המגייס ועל מנהל משאבי האנוש לשאת דברים מול כלל החברה באשר לחשיבות תכנית חבר מביא חבר, לשבח ולהוקיר את העובד שהצליח לגייס מועמד מתאים שהתקבל לחברה. חשוב לציין בטקס את החשיבות והיתרונות בגיוס עובד שאדם מתוך החברה מכיר ומעריך ועד כמה התכנית הזו תסייע לקידום החברה. כמובן שגם את התגמול החומרי יש להעניק לעובד המגייס במעמד זה.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה