האם מחלקת משאבי אנוש היא מחלקת השיווק החדשה? מהם הטכנולוגיות המתקדמות ביותר לגיוס כישרונות? להלן התחזיות המובילות בתחום משאבי האנוש לשנת 2018:
מומחיות וטכנולוגיה
בשנת 2017 שכבר הסתיימה, הקרב על הכישרונות הפך את טכנולוגית משאבי האנוש לחזקה ומתקדמת. למעלה מ -70% מהחברות בארה"ב משתמשות כיום במערך טכנולוגי לניהול הגיוס, 50% משתמשות בשלוש שיטות או יותר של המקור הראשוני, ורק 20% מרוצות למעשה מכל אחת מהן. החל משיווק המשרות הפנויות דרך ראיונות עבודה ועד לקבלת העובד לחברה, ישנם מספר שחקנים המתמחים בכל שלב ושלב בתהליך ההעסקה. אנחנו רחוקים מלהגיע לנקודה שבה מומחה יחיד מנהל את התהליך כולו וזה בסדר – לעתים כל המרבה הרי זה משובח.
ATS יהיה TAS
מערכות ATS (Applicant Tracking Systems) הופכות מיושנות וסביר שתתחלפנה ב- TAS (Talent Acquisition Systems). זן חדש של מערכות לגיוס כישרונות, מאפשרים לאנשי הגיוס ומשאבי האנוש להגדיר את הפרמטרים שלהם ולקבל משוב בזמן אמת. התחרות רק תגדל ותתגבר בשנה הקרובה, אך בהתחשב בכך שיש עדיין התמחויות לאורך כל הדרך מהשיווק לגיוס, אפשר לנצח בתחרות. המערכות הללו תסייענה בכל.
גיוון תעסוקתי
זה לקח זמן להגיע אבל כיום כמעט כל החברות מאמצות ומחבקות את הגיוון התעסוקתי ופועלות לשם גיוס מגוון. למיינסטרים ברמה הזו יש משמעות חשובה כאשר החברות בוחנות כל הזמן היכן הן עומדו ביחס לנושא הגיוון וההכללה ומשפרות באופן תדיר את מאמצי הגיוס המגוון שלהן. חברות בכל העולם לוקחות את הנושא ברצינות, ומבקשות ממחלקות משאבי האנוש למצוא דרכים לצמצם את ההטיות ולאמץ גיוון. אמצעים פשוטים כגון: שמירה על שמות מחוץ לקורות החיים וסריקה אנונימית, מאפשרים זאת ביתר קלות.
האלגוריתמים מתקדמים
כאשר האלגוריתמים נעשים חכמים יותר ומערכי הנתונים גדלים כל הזמן, מערכות גיוס כשרונות שומרות את הפרופילים אשר בהישג יד יותר מאי פעם ומתאימות אותם לפתיחת משרות חדשות. אתה אף פעם לא יודע איזה תפקיד יוכל למלא בעתיד מהנדס הפיתוח הנוכחי שלך ומי יהיה סמנכ"ל הכספים הבא.
גיוס הופך לשיווק
פרסום משרות במודעה מינימליסטית הופך לפחות ופחות שימושי, והטכנולוגיה החזיתית מאפשרת לחברות להתמקד במועמדים ספציפיים. אפשר לפנות למועמדים פוטנציאליים ברשתות חברתיות, אך צריך ללמוד מודלים שיווקיים כדי לעניין אותם במשרות ולשווק להם את היתרונות בעבודה בחברה שלכם. מחלקות משאבי אנוש מתמזגות עם מחלקות השיווק ולומדות מהן אמצעים קריטיים לגיוס כישרונות באמצעות שיווק נכון של מותג המעסיק.