טאלנכשרב המועמדים כיום הם פסיביים, כיצד תדע היכן בדיוק למצוא אותם? וברגע שתמצא אותם, איך תדע מה להגיד להם, כיצד תמשוך אותם לארגון שלך?
זה הופך להיות יותר ויותר קשה לארגונים למשוך את הכישרונות הטובים ביותר. זה המקום בו יצירת תבנית "המועמד האידאלי", נכנסת לתמונה.
תבנית המועמד האידאלי, היא ייצוג בדיוני של המועמד האידאלי שלך, מבוססת על נתונים וניחוש מושכל לגבי המטרות שלו, השאיפות, החששות, הכישורים, והאישיות בכללותה.
זה אולי נראה כמו תרגיל שחשוב באופן יחסי, אך מגייסים רבים שהשתמשו בתבנית המועמד האידאלי טוענים, כי זה עשוי יכול להגדיל באופן אקספוננציאלי את שיעור ההצלחה שלך למשוך ולשמור כישרונות. זה גם יעזור לך לבנות צינור מדהים למועמדים פסיביים.
ברגע שיש לך תבנית של אדם מסוים בראש, אתה יכול להבין היכן וכיצד להפנות את המאמצים שלך.
כך גם תוכל בקלות ליצור תוכן רלוונטי יותר למועמדים (תיאורי עבודה טובים יותר, כותרות עבודה וכד").
להחליט היכן לפרסם את מודעת הדרושים שלך (באילו רשתות משתמש המועמד שלך).
לחדד את המסרים שלך כך שיתיישרו עם המטרות והחלומות שלהם.
לחדד את מותג המעסיק שלך.
כיצד לבנות את תבנית המועמד האידאלי?
תוכל להתייעץ ולשאול את צוות השיווק בחברה, שכן הם כבר מבינים איזו אישיות תהיה כזו שקל לפתות למכירות, בנוסף:
השתמש בנתונים שברשותך.
חקור אילו כישרונות גויסו בשנים האחרונות לחברה ונשארו לעבוד בה, ואילו תכונות משותפות לכולם.
העובדים, המנהלים יכולים להיות מקור ראשון מצוין.
כדי להתחיל לעבוד על בניית תבנית המועמד האידאלי , התחל עם העובדים הקיימים שלך. רב הסיכויים שלעובדים הנוכחיים שלך יש הרבה מן תכונות של האדם אותו אתה מחפש. לצורך כך, נהל ראיונות עם כמה מהכישרונות שלך כדי לגלות כל מה שתוכל עליהם.
להלן כמה דוגמאות של דברים שתוכל לשאול אותם:
מה אתה אוהב בתרבות שלנו?
מה הם חלק מהאתרים / הקהילות האהובים עליך?
מה הרקע שלך? היכן למדת / עבדת לפני כן?
איפה אתה רואה את עצמך בעוד 3-5 שנים?
מהן ההטבות המועדפות עליך בחברה?
אנשי הגיוס יכולים להיות המקור הטוב הבא
נסו לגלות מה הם מחפשים במועמד טיפוסי. מהיכן הגיעו השחקנים הגדולים שלהם?
כמה ניסיון יש לאותם כישרונות שהם גייסו? אילו 2-3 מיומנויות יש למועמד המושלם?
ברגע שתצבור ידע מאנשי הגיוס שלך, תוכל להתחיל לבנות את התבנית.
דבר נוסף שאתה יכול להשתמש בו כדי לבנות את הפרופיל הוא נתוני משאבי האנוש שלך. אם אתה מסתכל דרך כל החומרים שיש לך ומנסה למצוא מגמות ודפוסים, ייתכן שתוכל לקבל כמה תשובות שאתה מחפש.
לדוגמה, אם אתה רואה שהביצועים הטובים ביותר בחברה מגיעים מאנשים שלמדו במוסד מסוים, חשוב לגייס בוגרים שלמדו בעיקר במוסד הזה. אם הבחנת שרב ההישגים המרשימים מגיעים מעובדים שעבדו לפני כן בתחום מסוים, תוכל לפנות לעוסקים בתחום הזה, וכן הלאה.
שיווק מודעת הדרושים למועמד האידאלי שלך
לפני שמתחילים לכתוב אפילו מילה אחת במודעת הדרושים, צריך להיכנס לראש של המועמד האידאלי שלנו, לאחר שכבר ניסחנו תבנית מועמד עם הפרופיל שלו, ולנסות לחשוב כמוהו. מה ימשוך אותו במודעת הדרושים בעיקר? האם אלו ההטבות שיזכה להן, אפשרויות הקידום? הפיתוח?! רק לאחר שתנסחו את פרופיל המועמד, תוכלו להתחיל לנסח מודעת דרושים שיווקית שפונה לשאיפות של המועמד האידאלי שלכם.