תביעות עובדים על שכר והפליה ניתנות למניעה – עוד בשלב הגיוס

תביעות עובדים על שכר והפליה ניתנות למניעה – עוד בשלב הגיוס

בארה"ב נרשם השנה גידול במספר תביעות עובדים ביחס לאשתקד. 80% מהן (אפליה ושכר) ניתן למנוע בשלב הגיוס.

שיתוף
חוקי עבודה
חוקי עבודה

שנת 2011 הייתה מאתגרת לחברות במשק האמריקאי.  על פי סקר חדש, בנוסף לקשיים הכלכליים עולה כי 20% מהחברות נאלצו להתמודד עם תביעות משפטיות מקרב העובדים, כאשר למעלה מ-40% מהתביעות הן סביב שכר גלובלי ושכר שעתי. בשנת 2010 רק 18% מהחברות נתבעו. למעלה מ-40% מהתביעות שמתקבלות הן על שכר וכ-40% נוספים מהתביעות הן על אפליה.

מתוך הסקר עולה כי בתחום הסיטונאות והקמעונאות, נרשם מספר שיא של תביעות עובדים על שכר – כ-37% מכלל התביעות בשוק היו בחברות סיטונאיות וקמעונאיות.

חברת ההשמה SmartJobs שערכה את הסקר, מציעה למעסיקים פתרונות אופרטיביים למניעת תביעות עתידיות של עובדים, כאשר גולת הכותרת היא – למנוע תביעה משפטית כבר בניסוח מודעות הדרושים, הגדרת המשרה בחוזה העבודה והגדרת סעיף שכר בחוזה ההתקשרות עם העובד ערב כניסתו לחברה.

עוד מציינים בחברת ההשמה, כי התייעצות עם עורכי דין או יועצים משפטיים המומחים לתחום של דיני עבודה וחוקים נגד אפליה, כבר בשלבי הגיוס הראשוניים, יש בכוחה לצמצם או כמעט למנוע תביעות משפטיות עתידיות, שכן הבסיס, העילה וההוכחות בידי העובדים בשלב המשפט, הם מודעת הדרושים והמידע שנמסר להם בעל פה ו/או בכתב בהליך גיוסם.

נתון נוסף העולה מהסקר, הוא שחברות אשר נתבעו על ידי עובדים נשאו בהוצאות משפטיות של בממוצע 1.4 מיליון דולר בשנה. העסקת יועץ משפטי או פניה למיקור חוץ לקבלת ייעוץ וסיוע משפטי בדיני עבודה, היה עולה לחברה חצי ואולי אף שליש מסכום זה, וכן הייתה נחסכת פגיעה בשמה של החברה, פגיעה שאת מחירה לא ניתן לקמט למספרים.

יש פתגם עתיק האומר שפיקח יודע איך לצאת ממצבים מסוכנים ואילו החכם כלל לא נכנס למצבים מסוכנים. אתם, כמנהלי משאבי אנוש, יכולים להיות חכמים ולמנוע או לצמצם עד כמה שניתן תביעות משפטיות, כבר בשלב הגיוס, אשר נמצא תחת אחריותכם וטיפולכם הנאמן.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה