שיתוף

חווית הקליטה היא אחד הגורמים המכריעים בנושא שימור עובדים. בעבר כללה חווית הקליטה רק את הנושאים הטכניים: ניירת שצריכים למלא העובדים החדשים, סקירת ההטבות המגיעות להם והכשרתם לפקיד.

כיום, חווית הקליטה חייבת להיות מותאמת אישית לכל עובד כדי ליצור רושם ראשוני טוב של החברה על העובד.

חווית קליטה בלתי מוצלחת עלולה לגרום לעובד חדש לפקפק בבחירתו בארגון שלכם ולחפש במהירות עבודה במקום אחר.

מסקר שהתבצע לאחרונה בארה"ב בנושא מועמדים לעבודה עולה, כי כ-74 אחוזים ממשתתפי הסקר השיבו כי היום הראשון לעבודה הוא זה שעל פיו הם קבעו אם להשאר בחברה יותר מחודש.

תכנון מוקפד של חווית הקליטה של עובדים הוא חיוני לצורך הליך קליטה מוצלח ושיתוף עובדים חדשים.

המאמצים לסייע להשתלבות מוצלחת של העובדים במקום העבודה נועדו להציב את העובדים החדשים על הדרך להצלחה, תוך צמצום הזמן שלוקח להם ללמוד את התפקיד ולהיות יעילים בתפקידם החדש.

יש 4 שלבים שיכולים לסייע בבניית חווית קליטה מוצלחת לעובד החדש:

1 לסייע לעובדים החדשים עוד לפני היום הראשון בעבודה:

הזמן שבין ההודעה לעובד כי התקבל לעבודה לבין היום הראשון שלו בעבודה משתנה מארגון לארגון.

שמירה על קשר עם העובדים החדשים במהלך הזמן הזה, מאפשר להם להרגיש שהם כבר החלו בתהליך ההשתלבות והם מוכנים להתחיל למלא את תפקידם.

מהמחקר שבוצע בארה"ב בנושא מועמדים לעבודה עולה, כי כ-61 אחוזים מהמועמדים אמרו שהם ישקלו הצעת עבודה אחרת, גם לאחר שהארגון הודיע להם שהם התקבלו, אם הארגון לא יצור איתם קשר בין המועד בו נודע להם על קבלתם לתפקיד ועד היום הראשון בעבודה.

2 לשלוח למועמד שהתקבל שי כחלק מקבלת פנים:

כדאי להפגין את ההערכה של הארגון לעובד החדש בעזרת מתנה בהפתעה כחלק מקבלת הפנים. יכולה להיות לכך השפעה חיובית על העובד עוד לפני שהחל בעבודה.

אמנם, רוב העובדים החדשים מצפים לשי שכזה כך שמרכיב ההפתעה נעלם, אבל זו בכל זאת דרך מצוינת לארגונים לגרום לעובדים החדשים להרגיש שייכים עוד לפני יומם הראשון.

3 לתכנן את תוכנית קליטה:

בית השאר, תוכנית הקליטה צריכה לקבוע לוח זמנים מפורט עבור השבועיים הראשונים. יש לשלוח את הפירוט לעובד לפני היום הראשון.

פרט לכל נושא הניירת הראשונית, תוכנית זו צריכה לכלול את כל המשימות המרכזיות שעוזרות לעובד חדש להתחבר לארגון, כמו למשל היכרות עם העובדים שאיתם יעבוד בצמוד, קבלת הכלים העסקיים הנכונים לביצוע תפקידו ועוד.

בנוסף, חשוב לעקוב אחר תוצאות עבודתו (ביצועיו) בחודש הראשון, בחודשיים הראשונים ולאחר שלושה החודשים הראשונים.

4 לדאוג לשילוב חברתי של העובד החדש:

יש להציג את העובד החדש בפני עמיתיו. אם מדובר בעובד שעובד מהבית, ובמיוחד אם הוא ממוקם בעיר אחרת או במדינה אחרת, יש לתאם את הפגישות באמצעות פלטפורמת וידאו.

פגישות אלה נועדו לסייע לעובדים החדשים להתחבר עם העובדים האחרים שהם יעבוד איתם, בין אם ישירות או בעקיפין.

בשבועות הראשונים, החיבור החברתי הוא קריטי יותר מאשר לימוד העבודה עצמה. לכן גם חשוב לזכור לכלול את העובדים החדשים בכל אירוע של הארגון במהלך השבועות הראשונים.

זה מספק הזדמנות מצוינת לעובד החדש להשתתף ולפגוש אנשים, גם אם מדובר בהשתתפות באמצעות הווידאו.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה