לפני כשבועיים התקיים דיון סוער במיוחד בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא פתיחת בסיס חיל האוויר נבטים, לשדה תעופה אזרחי שני. ראש חטיבת הנכסים במשרד הביטחון אמר כי לטווח הארוך עדיפה החלופה של אי בים, בעוד לטווח הקצר אפשר להרחיב את הקיבולת של נתב"ג וכי בניית שדה תעופה במגידו שבצפון, הוא בגדר "חלופה בעייתית אך אפשרית".
חבר הכנסת אבישי ברוורמן, שיזם את הדיון, בירך על ההחלטה של שר התחבורה, ישראל כץ, לתמוך בהקמת השדה בנבטים ואמר כי כבר לפני שנים היה ברור שהקמת השדה בנבטים היא אחת מאבני היסוד לפיתוח הנגב.
בשיחה עם מערכת HRus אמר ברוורמן כי: "אם נלך בשיטה שהחלטת הצבא היא שקובעת, נישאר בסוף עם מדינת תל אביב. אני מצפה מראש הממשלה לקבל החלטה בן-גוריונית ופונה לשר הביטחון בבקשה לקבל החלטה אמיצה."
מי שעמד בראש אוניברסיטת בן גוריון ב-1990 ולקח על עצמו להגדיל את מספר הסטודנטים מ-5,700 לכ-17,000 סטודנטים, ממשיך להילחם לפיתוח הנגב כיום, כאשר המאבק על הקמת שדה תעופה בינלאומי בנבטים הוא בליבו. ח"כ ברוורמן: "כשאני מדבר על הצורך בבניית שדה תעופה בינלאומי בדרום אני תמיד מציג לדוגמה את אטלנטה (בירת מדינת ג'ורג'יה שבארה"ב), מרגע שהוקם שם שדה תעופה, היא קפצה שתי מדרגות. בבאר שבע יש כיום אוניברסיטה לתפארת, יש בית חולים, פארק הייטק, יש את הרכבת שהזניקה את העיר ואת כל הדרום קדימה. בדרום יש אנשים מצוינים שרוצים לחיות בדרום ובצדק. אבל חייבים לייצר עבודה. בניית שדה תעופה אזרחי בינלאומי ייצר אלפי משרות, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך באופן ישיר ועקיף. זו ההזדמנות שלנו להפוך את הנגב ל'אטלנטה' תוצרת כחול לבן."
עוד מציין ח"כ ברוורמן כי "הרעיון של הקמת שדה תעופה בינלאומי בנבטים, זוכה לתמיכה של שר התחבורה כץ ועל כך אני מברך. יש תמיכה רחבה בקרב ראשי מועצות, בקרב הירוקים, בקרב תנועות חברתיות. באותה מידה שיש תמיכה חזקה בהקמת שדה תעופה בנבטים יש התנגדות להקים את השדה במגידו (ראשי מועצות וארגונים ירוקים מתנגדים נחרצות). הציבור כמו גם מקבלי החלטות יודעים שזו תהיה החלטה שגויה."
"לצערי", מוסיף ברוורמן, "מקבלי ההחלטות במדינה מייחסים חשיבות עליונה לשיקולים הביטחוניים, מבלי להבין שהביטחון הכלכלי והחברתי של מדינת ישראל הוא קריטי באותה מידה. אם מסוכן בנגב מסוכן גם בתל אביב, אבל אם רק בתל אביב רבתי תהיה תעסוקה ולתושבי הנגב לא תהיה פרנסה ולא יהיה להם עתיד – לא היהי ביטחון חברתי במדינה. אנחנו בעידן שבו ביטחון כלכלי, וזה אומר תשתיות לעבודה בפריפריה, זו ערובה לביטחון לאומי."