חברות חכמות משתדלות לצעוד עם הזמן ובהתאם יוזמות מדי פעם שינויים בצורת ניהול החברה, אך משום מה במקרים רבים השינוי החיובי נמוג תוך זמן קצר. רק רבע מהמעסיקים משיגים תוצאות חיוביות לטווח הרחוק מחידושים בהנהלה, כך עולה ממחקר של Towers Watson, חברה לייעוץ בתחום משאבי אנוש וניהול סיכונים. על פי מחברי המחקר, הסיבה להיעדר התוצאות היא חוסר הצלחה בטווח הארוך של החברות להכין מנהלים ולהכשיר אותם להובלת שינויים אפקטיביים.
המחקר שבוצע ביוני השנה ופורסם בסוף אוגוסט, מצא שביותר ממחצית (55%) החברות, המעסיקים סבורים שהשינויים בהנהלה נגעו בנושאים פנימיים, אבל רק רבע מהן היו מסוגלות לשמר את השיפור לאורך זמן. היוזמות החדשות יכולות לכלול תוכניות עבודה, שינויי מדיניות, שינויים עסקיים, מיזוגים ורכישות.
"רוב החברות מתקשות לשמר את המומנטום שבשינויי הניהול החדשניים שלהן" אמרה ניקולה קאל, יועצת בכירה לשינויי ניהול בטאוור ווטסון. "הארגונים שמסוגלים לשמר שינוי לאורך זמן הם אלה שמתמקדים ביסודות שאנו יודעים שהם אלה המובילים שינוי מוצלח: תקשורת, הכשרה, מעורבות הנהגתית ומדידת תוצאות". קאל הוסיפה: "על אף הסכמה אחידה כמעט שהגורמים האלה הם מובילי השינוי, החברות שאינן מצטיינות בהם אינן משתפרות כלל."
מנהלים הם זרזים של שינוי מוצלח
במחקר השתתפו 276 מעסיקים מרחבי העולם בחברות גדולות ובינוניות. נמצא בו שעל אף ש-87% טוענים שהם מכשירים את מנהיגיהם לנהל את השינוי, רק 22% אמרו שההכשרה הייתה אפקטיבית. אפשר לקחת את הנתון הזה בעירבון מוגבל מכיוון שהמחקר בוצע על ידי חברה עסקית שיש לה אינטרסים ברורים, אבל בכל זאת מעניין להתבונן במגמה ולהכיר את ההסברים. בהתייחסה לנתונים הללו, אמרה קאל: "המנהלים הם הזרזים של שינוי מוצלח. עכשיו זה הזמן האידאלי לארגונים לבחון את הבעיה המתמשכת הזאת מזווית חדשה, ולהתמקד בתפקידו של המנהל". היא מציינת שעל מנת שמנהלים יצליחו להיות חוד החנית של השינוי, חברות צריכות לשנות גישה, להכשיר את המנהלים באופן אפקטיבי יותר ולשפר בהרבה את התקשורת עמם.
בראד מסינגר, גם הוא יועץ בכיר לניהול שינויים בטאוור ווטסון, הוסיף: "כדי להכין את המנהלים לתפקידם כמובילי שינוי מצליחים, חברות חייבות לוודא שהם מיידעים, מערבים ומעצימים את עובדיהם. מנהלים צריכים להבין מדוע אנשים מתנגדים לשינוי ולהכיר בכך שהם עצמם נוטים להתנגד לשינוי. גם הם צריכים להיות נראים ומעורבים בדיאלוג עם הצוות שלהם בשלב מוקדם ובתכיפות ולוודא שהמועסקים מרגישים שיש להם חלק בהצלחת הארגון."