שיתוף

רוב המנהלים בארגונים רואים בשיווק כפונקציה ממוקדת לקוח, אך למעשה, אותן אסטרטגיות שיווק שפועלות לקידום מוצרים ושירותים לצרכנים פועלות גם ככלי גיוס רב עצמה, והיום כדאי מאוד להשתמש באותן אסטרטגיות שיווק כדי להציג את התרבות הארגונית שלכם במהלך גיוס העובדים.

בני דור המילניום שמחפשים עבודה מזהים תרבות ארגונית כגורם עליון כאשר הם בוחנים מעסיקים פוטנציאליים. הם נמשכים לחברות שעושות עבודה משמעותית, שיש להן מותג מוגדר היטב, בעלות רוח אלטרואיסטית ושיודעות ליהנות עם העובדים.

בשוק מונע מועמדים שבו יש למועמדים בחירה רבה, עובדים מחפשים חברה שתרבותה תואמת את אמונתם וערכיהם. איך תוכלו להעביר את התרבות שלכם למועמדים במהלך הגיוס?

הגדרת תרבות ארגונית

תקשור התרבות הארגונית מתחיל בהגדרת התרבות בתוך הארגון. התרבות הארגונים קשורה קשר הדוק למרכיב חשוב נוסף בגיוס בשוק מונע מועמד: זהות המותג. חשוב להיות ברורים בכך ולהצהיר את משימת הארגון ואת ערכי החברה, ולאחר מכן לעבוד עם המנהלים הבכירים שלכם כדי להגדיר את יעדי הארגון לטווח הקצר ולטווח ארוך.

טיפים לשימוש בתרבות הארגונית בשיווק וגיוס:

היום מועמדים עורכים מחקר לגבי מעסיקים פוטנציאליים עוד לפני שהם מגיעים לראיון, לכם עליכם לוודא כי תרבות החברה שלכם ומיתוגה, הינם עקביים בכל ערוצי התקשורת, ולאחר מכן לפתח וליישם אסטרטגיה שיווקית המציגה את המותג ואת תרבות החברה.

חיזוי המועמד האידאלי

יש לבצע חיזוי של המועמד האידאלי שלכם לצורך התאמה תרבותית. תחילה עליכם להכיר בו ולדעת מה בדיוק אתם מחפשים. הסתכלו על העובדים שלכם ומצאו את האנשים שמבטאים את זהות המותג. אז נסו לייצר פרופיל של אותם אנשים שמבטאים את המותג והתרבות, על מנת לגייס אנשים שיפעלו באותה צורה.

השתמש במדיה חברתית ביעילות

ביותר מ -90% מהגיוסים נעשה שימוש במדיה החברתית ככלי גיוס. אבל האם אתם משתמשים בו עם אסטרטגיה מכוונת למטרות הגיוס שלכם?. נסו לזהות היכן החברה שלכם עומדת מבחינת התרבות שלה, במדיה החברתית. לדוגמה, חברה שמציגה את ערכי ההתנדבות והתרומה לקהילה בדף הפייסבוק שלה. החברה גם קבעה מטרות ברורות ומשתמשת בניתוח כדי למדוד את הצלחתה. בגיוס במדיה חברתית בהתאם לשיווק התרבות.

היו נגישים

המדיה החברתית דורשת שקיפות רבה יותר, תגובה יעילה יותר ונגישות אישית. לדוגמה, עובדי חברה מסוימת אשר מציעים תשובות אישיות לשאלות המועמדים באמצעות המדיה חברתית. הציגו את המשרדים ואת העובדים שלכם ע"י סרטוני ווידאו ותמונות מאירועי חברה, ותקשרו את מדיניות הכיף וההווי התרבותי, לצד העבודה השוטפת.

שתפו ווידאו של 360 מעלות בעמוד הבית שלכם באינטרנט והקפידו להביא את סביבת העבודה לשם.
במהלך ראיון העבודה, ספקו למועמדים סיורים במשרדים שלכם והציגו את המועמדים לעובדים.
כך תוכלו להקל על המועמדים לדמיין את עצמם עובדים בחברה ולתת להם טעימה מהתרבות הארגונית ומהעבודה בפועל.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה