תפוקה היא כמובן אחד הדברים שמעסיקים מאוד את אנשי משאבי אנוש ואת המעסיקים. אנחנו נעזרים באמצעים טכנולוגיים כדי לעזור לעצמנו להספיק יותר בפחות זמן, להיות זמינים ויעילים ולעשות מולטיטסקינג כשאפשר (כמו שיחות עבודה בנהיגה). אבל בדיוק אותם אמצעים שאמורים לעזור לנו להיות יעילים, הם אלה שפוגעים בתפוקה, לפחות אצל חלק מהעובדים והמנהלים, כפי שמראה סקר שפורסם לאחרונה.
הטלפונים הניידים מואשמים לעתים קרובות בתרבות ה"כל הזמן בעבודה" שכובלת אותנו למשרות שלנו מסביב לשעון. כנראה הטלפונים עשויים להיות הסיבה לכך שאיננו מספיקים לבצע את העבודה שלנו בשעות הרגילות. יותר ממחצית המעסיקים אומרים שטלפונים ניידים והודעות טקסט הם קוטלי התפוקה החזקים ביותר בעבודה, מה שעושה אותם להסחה מספר 1, כך על פי סקר של CareerBuilder. על פי סקר זה, קוטלי תפוקה אחרים הם שימוש באינטרנט, שצוין על יד 44% מהמעסיקים, רכילות (37%) ומדיה חברתית (37%).
"יש כל כך הרבה גירויים בעולם העבודה של ימינו, שקל לראות איך העובדים נהיים מוסחים," אומרת רוזמרי הפנר, מנהלת ראשית של תחום משאבי אנוש ב-CareerBuilder. "החדשות הטובות הן שיציאה להפסקות מהעבודה במהלך היום עשויה בעצם להועיל לתפוקה, בכך שהיא מאפשרת לתודעה לקחת הפסקה מהעבודה שבה אתם עוסקים ולהטעין אתכם מחדש באנרגיה."
גם המורל נפגע
יותר ממחצית המעסיקים אמרו שהפרעות כאלה פוגעות באיכות העבודה, ו-30% אמרו שהן גרמו למורל נמוך כיוון שעובדים אחרים היו צריכים להשלים את מה שלא עשו חבריהם העסוקים יותר מדי. רבע מהמעסיקים אמרו שהסחות דעת פוגעות במערכות היחסים בין המנהלים לבין העובדים.
כמעט שלושה מתוך ארבעה מעסיקים היו פרואקטיביים ביחס למאבק בקוטלי התפוקה, כאשר שליש מהם חוסמים אתרי אינטרנט מסוימים ו-23% אוסרים על שימוש בטלפון הנייד הפרטי ועל שיחות אישיות בעבודה.
הפנר ממליצה להשאיר את העובדים ממוקדים באמצעות יציאות להפסקה שנקבעות בסדר היום ויציאות מסודרות להליכות על מנת לרענן את המוח.
אז איך אתם נאבקים בקוטלי התפוקה ומסיחי הדעת? לא בכל המשרות אפשר למנוע שימוש בטלפון נייד ובטח לא באינטרנט. עד כמה אפשר לפקח על מעשי העובדים שלכם במהלך יום עבודה? ואיך אפשר לדרוש מעובד לא לנהל שיחות פרטיות ולא לגלוש ברשתות החברתיות בשעות המשרד כאשר מצד שני מתקשרים אליו ושולחים לו דוא"ל בשעות הערב?