כפי שעשו עמיתיהם המשווקים במהלך השנים האחרונות, על משאבי אנוש לבנות מותג אותנטי ואטרקטיבי, להגדיר את קהלי היעד שלהם ולמקד את המסרים שלהם – כך אומרת כריסטין מלון (Christine Mellon), בכירה בתחום משאבי אנוש בארה"ב, בראיון שפורסם אתמול (ב') ב-Forbes.
מלון ממליצה על 5 פעולות שעל אנשי משאבי אנוש לנקוט:
זיהוי קהל היעד
רוב מחלקות משאבי אנוש משליכות רשת ציד רחבה כשהן תרות אחר טאלנטים. "הם יפרסמו את המשרה בלינקדין וימתינו למועמדים עד שיגישו מועמדות, או שיבצעו את החיפושים באמצעות מילות מפתח ברשת, ועוד יקראו לזה גיוס יזום", אומרת מלון. "כולם עושים את אותו הדבר. אם אתם רוצים להקדים את המתחרים שלכם – אתם צריכים לנקוט בגישה יותר אגרסיבית".
לדבריה על משאבי אנוש להתמקד בקהילות, לרבות בעובדים הקיימים, בלקוחות, במתמחים, ספקים, קבלנים, אוניברסיטאות המצויות באזור, מכללות וארגונים קהילתיים. כך, לדוגמה, כאשר יש צורך במועמדים למשרות שקשות לאיוש, הסיכוי הטוב ביותר להגיע אליהם הוא באמצעות עובדים קיימים ועובדים לשעבר בתפקידים דומים, וכן באמצעות פנייה למוסדות חינוך עם תואר רלוונטי ורשתות בוגרים פעילות.
יצירת שגרירי מותג
בקהילות אלה קיימים גורמים רבים שיוכלו לספר לעולם איזה נפלא הארגון שלכם באמצעות המדיה החברתית. ארגונים יכולים לנצל לצורך כך עובדים לשעבר, בהם גם גמלאים.
"אם אתם מחפשים, למשל, מהנדסי תוכנה – שוחחו עם המהנדסים בארגון ובררו איתם היכן וכיצד הם היו מחפשים כיום עבודה", מסבירה מלון. "שאלו אותם אחר אילו בלוגים הם עוקבים ולאילו קבוצות מקצועיות הם שייכים. נצלו את הרשתות החברתיות שלהם על מנת להרחיב את ערוצי הגיוס שלכם, זה מה שנקרא איתור חברתי. לעתים הדברים הפשוטים ביותר שאנו יכולים לעשות הם הטובים ביותר".
התייחסות לעובדים כאל לקוח
"כישרון הוא ללא ספק לקוח כיום, ועובדים מוכשרים מניחים כי הטכנולוגיה המשמשת אותם בעבודה תהיה מודרנית לפחות כמו זו המשמשת אותם בבית", אומרת מלון ומרמזת כי על המעסיק לדאוג לשביעות רצון גבוהה בקרב העובדים אותם הוא רוצה לשמר מחשש למעבר למתחרים.
"אתר החברה שלכם צריך ללכוד את תשומת הלב של העובדים שלך, בדומה ללקוחות שלך", היא מוסיפה. "מועמדים מעוניינים בתהליך קל, ברור ואינטואיטיבי, המכבד את הזמן שלהם ומייחס להם חשיבות".
הציגו לעובדים מותג עקבי
על משאבי אנוש ליצור תחושה בקרב העובדים שהם מטופחים לאורך כל הזמן, גם במעבר בין עבודות בתוך החברה, כדי שהם יחוו המשכיות ולא מציאות מנותקת בין משרה אחת לשנייה.
קבלת סיוע מעמיתים מתחום השיווק
"חיקוי הוא הצורה הכנה ביותר של חנופה", אומרת מלון. "אם אתם אומרים לעמיתים מתחום השיווק שאתם מעוניינים לעשות שימוש בטכניקות השיווקיות שלהם לצורך גיוס עובדים – הם מיד ירתמו למשימה. משווקים ישמחו לגיוס מועמדים באמצעות הכלים שהם פתחו. והם יהיו מעוניינים לראות את העקבות שלהם במיתוג החברה על כל ענפיה".
כנס מקורות הגיוס הגדול בישראל ייערך על ידי HRus בשיתוף HRD ב-29 באוקטובר בכפר המכביה
לחצו כאן לצפייה בתכנית הכנס