כאשר אדם עוזב את החברה, מתעוררת אצל הבעלים והמנהלים תחושת דחייה. אולי הם חושבים, "בטח עשיתי משהו שגרם להם לעזוב". אף פעם לא קל כשמישהו עוזב, כותב באתר משאבי אנוש Inc. ג'ו פולד, נשיא חברת The Campaign Workshop, שמספקת ייעוץ לארגונים ללא מטרות רווח ולארגונים פוליטיים. אבל פולד למד כיצד להיפרד מעובדים והוא חולק כמה טיפים.
- עשו מה שאתם יכולים כדי לגרום להם להישאר. אם אתם אוהבים את העובדים, הציעו להם הצעה משלכם. דברו על כסף, ימי חופש, הכשרה, מעבר מחלקה אחרת, כרטיסים לפארק שעשועים או כל משאב אחר שברשותכם כדי שההצעה שלכם תהיה מושכת ככל האפשר. קחו בחשבון שאולי זה לא יעזור. לדוגמה, בפעם האחרונה שמישהו עזב את החברה של פולד, הוא אמר שהוא רוצה לנסות הזדמנות חדשה וידע שפולד ינסה להשאיר אותו. העובד עזב בתנאים טובים מאוד ותוך כדי התהליך התברר לעובדים האחרים שפולד מחויב לשמירה על אנשים טובים.
- אל תהיו גסי רוח. כולנו נחשפנו לצד הרע של עזיבת עובדים. החברה קוראת לאבטחה, סוגרת את המחשב של העובד לשעבר, לוקחים ממנו ססמאות, מפסיקים להזמין אותו לישיבות.. מדברים אליו לא שלא מדברים איתו בכלל. התנהגות מסוג זה אינה מובילה לשום מקום. התנהגות כזו מרחיקה אתכם לא רק מהעובד שעוזב אלא מהצוות כולו. אם אתם מתייחסים כך לעובד אחד כשהוא עוזב, סביר שתתנהגו כך גם בעזיבות הבלתי נמנעות שיהיו בהמשך. בלהט הרגע התנהגות כזאת לא תשכנע אף אחד להישאר. כשעובדים מצהירים שבכוונתם לעזוב, הדבר היחידי שאפשר לעשות הוא להיות חיוביים. אפשר להביא בקבוק שמפנייה, כמה עוגות ומתנה ולעשות משהו שיערב את כל המשרד בחגיגת הפרידה המכובדת.
- דברו על זה עם העובדים שלכם. כאשר עובדים מחליטים לעזוב, היו פתוחים בנוגע לזה ודברו עם הצוות. זהו זמן רגיש עבור החברה שלכם והוא מתאים להתבוננות. היו פומביים בנוגע לעזיבה, ברכו אותם במדיה החברתית, עברו איתם על מה שתגידו כדי להוציא את הידיעה במהירות. אתם אפילו יכולים להזמין את העובדים העוזבים לארוחת ערב ולהודות להם על עבודתם הקשה. דאגו שהם ידעו שיהיה להם מקום אצלכם בעתיד אם יחליטו לחזור ושיש להם ממליצים לעתיד. כל זה מצריך מידה של טאקט, ואתם לא רוצים להיראות נואשים, אבל חשוב שתכירו תודה.
גם אם לא אהבתם את העובדים שעוזבים, יש יתרון בהפיכת העזיבה לחוויה חיובית. לא תמיד זה מצליח, אבל עזיבה חיובית תמיד עדיפה על האפשרות הנגדית.