פיתוח מקורות גיוס: היו פרואקטיביים, נהלו מאגרי קו"ח

פיתוח מקורות גיוס: היו פרואקטיביים, נהלו מאגרי קו"ח

כך אמרה אתי רייכנשטיין, מנהלת גיוס בריטליקס בכנס הגיוס השנתי, ועוד. החלק השני של סיקור ההרצאה

שיתוף
פיתוח מקורות גיוס

פיתוח מקורות גיוס

נותני חסות כנס הגיוס השנתי 2013אתי רייכנשטיין, מנהלת גיוס בריטליקס, הציגה בכנס הגיוס השנתי case study אודות בניית תוכנית גיוס, פיתוח מקורות גיוס והרכבת תמונת גיוס מלאה. לצורך כך, לדבריה, אנשי הגיוס נדרשים כיום לדבר בנתונים ובמספרים. ככל שנהיה מדויקים יהיה בידנו צפי הגידול בכוח האדם, לפי צפי גידול העסק, וכך נדע כמה עובדים נדרש לגייס. לאחר גזירת הכמות הנדרשת, יש צורך בפילוח העיסוקים, מאילו אזורים בארץ ובעולם ועוד. במידה ויש אזורים חדשים יש לקחת בחשבון גם זמן הנדרש למחקר אותו אזור חדש. כך בריטליקס, יום אחד התבשרה החברה על פתיחת פעילות בצרפת. לצורך כך נדרשה עבודת תחקיר מעמיקה על האזור והאוכלוסייה שבו.

גם כאשר אין משרה פתוחה בחברה, מומלץ מאוד לייצר באופן אקטיבי פול של מועמדים פוטנציאליים. במקומות רבים אלה יכולות להיות משרות מכירות ושירות, בריטליקס מדובר באנשי פיתוח. הפרואקטיביות היא בגדר חובה ולמטרת קיצור התהליכים. רבים מהמנהלים המגייסים, לעומת זאת, אינם מבינים שגיוס אורך זמן והם רוצים הכל מהר וכאן ועכשיו.

לאחר קבלת כל הנתונים – נשאל עצמנו מה תהיה אסטרטגיית הגיוס שלנו. התשובה תתבטא לדוגמא בעובדה שאם ארגון ראה כי טוב כשעשה קמפיינים של חבר מביא חבר – יש להחליט לתחזק ערוץ גיוס זה. ארגון שהתרבות הארגונית המובילה בו היא ניוד פנימי – יתחזק במיוחד ערוץ זה.

בהמשך התייחסה אתי לנושא הטאלנטים, ואמרה שכדי לצוד אותם יש ליצור עבורם עניין. "כולם נמצאים ברשת, ולכן אנו צריכים לדעת איך לנצל אותה באופן מירבי.

לאחר שתמונת הגיוס מתבהרת, יש לבחור בכל ערוץ גיוס אפשרי עבור הארגון, וכיצד נחזק את אחד מערוצי הגיוס הקיימים, זוהי קבלת ההחלטה איפה השנה נשקיע. בריטליקס, סיפרה היה זה חבר מביא חבר. החיסרון של גיוס באמצעות שיטת חבר מביא חבר היא העדר הגיוון התעסוקתי.למרות זאת, לדבריה של אתי בריטליקס מצליחים להגיע למגוון עובדים.

האתר הפנימי הוא אמצעי מצוין לגיוס עובדים בשיטת חבר מביא חבר, וגם אם לא קיים כזה בארגון ניתן להפיץ במייל פנימי אודות פרויקט הגיוס, במטרה לייצר אצל העובדים גירוי בהבאת חבריהם.

שיטות נוספות בהן נוקטת החברה היא קמפיינים – טיזרים לעובדים שיביאו לארגון את חבריהם, גיימינג ארגוני – משחק בין הצוותים המזכה את הצוות שמביא הכי הרבה חברים באירוע ובאייפד.

שימוש ברשת חברתית של העובד להפצת משרות פנויות נחשבת גם לשיטה יעילה, כשהדגש בכל השיטות הוא שזה הופך את הגיוס ל-fun, להירתמות והשתתפות של כולם ולשקיפות עבור העובדים. מאחר שהחברה מאמינה בבוגרי לימודים ללא ניסיון, חלק מעוגת הגיוס הולכת להכשרת בוגרים. מתבצעים ימי זרקור בשיתוף פעולה עם האקדמיה.

כיצד נתרגם הכל לכסף?

יש הוצאות קבועות – פעילויות קבועות הקשורות לעולם הכשרות העובדים, השתתפות בירידים, ולמעשה כל פעילות גיוסית שיודעים לצפות מראש. ההוצאות המשתנות – הן אלה שאין אפשרות  לצפות, על כן נדרש ביצוע הערכה לאותן פעילויות.

פילוח עוגת הגיוס תושפע מהמשאבים שנקצה לערוצי הגיוס. ובסופו של דבר יראה כמה יעלה לנו לגייס כל עובד.

לחלק הראשון של סיקור הרצאתה של אתי רייכנשטיין לחצו כאן

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה