סטלה פונג, מנהלת משאבי אנוש בחברת פרוקטור אנד גמבל, (תאגיד מוצרי הצריכה הגדול בעולם, הפועל כיום ב-160 מדינות ומעסיק כ-129,000 עובדים) סיפרה על חוויית הגיוס ברשת החברתית באתר משאבי אנוש הקנדי HR Reporter.
סטלה פונג: פייסבוק הוא הכלי האפקטיבי ביותר עבורנו לגיוס סטודנטים. כשהבנו של-85% מקרב הסטודנטים יש חשבון בפייסבוק, הבנו שאנחנו צריכים להיות שם. לכן פתחנו עמוד גיוס אשר משמש אותנו בכמה מובנים:
פרסום משרות פתוחות: ראשית כל עמוד הפייסבוק של החברה נועד למתג אותנו כמעסיק ולפרסם את המשרות הפתוחות הרלוונטיות לקהל הצעיר, קרי למשרות מתמחים. בעקבות פתיחת ערוץ גיוס זה, הגדלנו את מספר הפניות שלנו בקרב סטודנטים ובוגרי אוניברסיטאות ב-200% ביחס לשנה שעברה!
ניהול דיאלוג עם המועמדים: הסטודנטים אשר מתחילים להתעניין במשרות הם עדיין חסרי ניסיון וחסרי ידע ויש להם שאלות רבות על הארגון, על התפקידים עצמם… אנחנו מאפשרים להם לפרסם על הקיר שאלות כך שכל הגולשים האחרים יקראו גם הם את השאלות ואנחנו כמובן דואגים לענות להם בטווח של לא יותר משעות ספורות. ככה, לפני שמועמד מגיש קורות חיים, הוא יודע פחות או יותר מה מצפה לו, הוא מרגיש שהוא קיבל תשובה לשאלה וגם התייחסות כללית לצרכים שלו. זה בעצם ערוץ דיאלוג ולא רק ממקש לשליחת קורות חיים.
סקרים ומחקרים: היות וקיים דיאלוג בין המועמדים לארגון במסגרת עמוד הבית בפייסבוק, אנחנו עושים בו שימוש נרחב יותר כדי לדעת מה חשוב למועמדים, מה מעניין אותם… אנחנו שואלים שאלות ומעלים כל מיני סוגיות ואוספים עליהם מידע כדי להכיר אותם טוב יותר כקבוצת יעד.
הגשת מועמדות ישירה: כמובן שעמוד הבית שלנו מאפשר להם להגיש מועמדות למשרות כדי לקצר את התהליך ולפשט אותו עד כמה שניתן.
הסטודנטים והבוגרים הצעירים נמצאים כיום בפייסבוק ומי שרוצה אותם כעובדים חייב שתהיה לו נוכחות דינאמית בפייסבוק. זה אומר שלא רק פותחים עמוד אלא עובדים עליו. עמוד הפייסבוק דורש תחזוקה מעבר לפרסום משרות. זה מצריך נוכחות יום יומית, תחזוקה שוטפת של כל כמה שעות. זו לא משימה חד פעמית אלא תחום אחריות שרק הולך וגדל עם הזמן אבל הוא גם מוכיח את עצמו.