הערך המוסף לעובד (Employee Value Proposition – EVP) הוא כלי קריטי כמאמצי משאבי האנוש למשוך כישרונות מובילים ולשמור על הטובים ביותר. זה אולי נשמע כמו עוד אתגר שעומד בפניכם, ובעיקר בפני תקציב הארגון שלכם, אבל יש פנים רבות לאותו ערך מוסף ולא תמיד הוא חייב לעלות כסף. במקרים מסוימים הוא אפילו יכול לעזור לכם לחסוך. ערך מוסף שבאמת מצליח למשוך את האנשים שאתם רוצים לראות בסגל העובדים שלכם יכול כמובן לתרום רבות לשורה התחתונה של העסק.
מרטין מורגן מאתר משאבי אנוש Workplace Insights פרסמה נתונים שמדגימים את חשיבות ה-EVP. על פי המאמר שפרסמה מורגן EVP אטרקטיבי עשוי להנמיך את השכר הנדרש לגיוס כישרונות מובילים. בנוסף, EVP אפקטיבי מאפשר לארגון לשפר את מחויבותם של העובדים עד 37% יותר.
ברור שלא כל מעסיק יכול להציע פינוקים ברמה של גוגל. אבל חשוב להתרכז בהבדלים המרכזיים שמבדלים אתכם כמעסיקים מחברות אחרות שעמן אתם מתחרים על עובדים. התחומים שבהם ניתן להיבדל הם:
• תשלום
• הטבות בביטוח בריאות
• חופשות וזמן מנוחה בתשלום
• איזון חיים ועבודה
• מטרה או חזון ארגוניים ברורים
• עבודה בעלת משמעות
• פיתוח קריירה והזדמנויות למידה
• סביבת עבודה חיובית
• עצמאות
• יעדים גדולים וכוח עבודה חדור הנעה.
לא מדובר רק בשכר
לא רק דבר אחד עושה את ההבדל. על אף העובדה שהשכר ממוקם בראש הרשימה, הוא רק חלק אחד. אנשים רבים יהיו יותר ממאושרים לקבל את השכר הממוצע לתפקידם ולעבוד בסביבת עבודה נהדרת שבה מכבדים אותם ויש להם איזון חיים ועבודה טוב והזדמנות להוסיף תרומה משמעותית.
העריכו את ה-EVP שלכם. אם אינכם בטוחים מה הוא, שאלו קבוצה מתוך העובדים הטובים ביותר שלכם. תעדו זאת. כתבו זאת על נייר. כעת חשבו על הקהל שאותו הייתם רוצים להיות מסוגלים למשוך ולשמור בארגון שלכם. בצעו מחקר בקרב אותה קבוצה. האם ה-EVP שלכם תואם למה שחשוב עבורם למצוא בעבודה? אם לא, מה עליכם לשנות על מנת לגרום לארגון שלכם להיות יעד אטרקטיבי יותר עבורם? נקודה חשובה היא שצריך לוודא שה-EVP מתאים לרצונות ולצרכים של הכישרונות שאתם רוצים למשוך ולשמור. אם לא כך הוא, אתם משקיעים כסף במקומות הלא נכונים. EVP מנוסח היטב המבוסס על בחירות אסטרטגיות שעשיתם כמעסיקים ייתן לכם יתרון בתחרות על כישרונות.
נפתחה ההרשמה המוקדמת לכנס פיתוח ארגוני. מהרו להבטיח את מקומכם! פרטים והרשמה כאן