דרושים מגייסים שיודעים לבנות ולתפעל עמוד קריירה

דרושים מגייסים שיודעים לבנות ולתפעל עמוד קריירה

איך בונים ומתחזקים נכון עמוד קריירה כך שיאפשר למשוך טאלנטים בהמוניהם?

שיתוף
גיוס עובדים

גיוס עובדים

שמעתם את הביטוי מיתוג מעסיק 100 פעמים השבוע. השמעתם אותו (לאנשים בארגון, לצוות, לעמיתים ולעצמכם בדרך לעבודה) 108 פעמים השבוע. ברור שכולנו מחויבים למיתוג מעסיק וברור שכולנו רוצים להצליח בעיקר במגרש הביתי שלנו – עמוד הקריירה שלנו! אבל איך עושים את זה נכון הלכה למעשה?

אתר The Undercover Recruiter אסף רשימת מטלות ונושאים שעליהם חייבים לתת את הדעת בעת בניית עמוד קריירה באתר החברה, שדרוגו וכמובן תפעולו השוטף ביום יום.

נוחות/ חוויית משתמש

נוח וקל לנו לחשוב שהצעירים של ימינו ממהרים. נכון, דור המילניום ממהר יותר והוא גולש בקצב מואץ באינטרנט. יש לכם כמה שניות (בלבד) ללכוד את תשומת לבו. אבל לא רק הצעירים. כולנו ממהרים. כולנו מנסים לשלב בין עבודה למשפחה לפנאי… כולנו מחפשים עבודה תוך כדי עבודה, תוך כדי סידורים, תוך כדי עיון בתיבת המייל האישית והמקצועית (שלא מפסיקות להתמלא). כולנו מציצים בכל אתר חדשות בכל רגע נתון.


עוד על עמוד קריירה, גיוס טאלנטים ועוד – בכנס הגיוס השנתי. לחצו כאן לפרטים


 קצר ולעניין זה שם המשחק ולא משנה באיזה גיל הגולשים שלכם – עמוד הקריירה צריך להיות ברור, נוח/ ידידותי למשתמש. מרמת הטקסט (הסוג, גודל, צבע הטקסט וצבע הרקע), דרך התפריט הראשי ועד לממשקים של מילוי פרטים או טעינת קובץ ושליחת קורות חיים – העמוד צריך להיות קריא ביותר, סופר ברור וסופר פשוט לתפעול.

אף אחד לא ישקיע בעמוד שלכם יותר מדקות ספורות. אף אחד לא יחפש אחר הכפתור הנחבא שבו אפשר סוף סוף להגיש מועמדות, לטעון קובץ או לשלוח קובץ – בטח שלא הטאלנט העסוק במיוחד.

המלצה: פנו לכמה עובדים או לידיד או קרוב משפחה ובקשו ממנו לפנות אליכם דרך אתר הקריירה. שבו ליד המתפעלים את העמוד בפעם הראשונה ובדקו: האם הם מבינים מיד מה עליהם לעשות או איך עליהם לפעול כדי להגיע למידע או לפעולות הרצויות? כמה זמן זה לוקח? האם יש באגים או ממשקים לא נוחים לשימוש?

כל אי נוחות משימוש באתר, כל ניסיון שני או יותר, כל דקה נוספת שבה הם מביטים על העמוד – צריכים להדליק נורה אדומה. העמוד צריך למגנט אנשים (לא פחות) ולאפשר להם לתפעל אותו בקלות / בטבעיות / במהירות ללא חששות, ללא שאלות וללא תלונות.

תנאים והטבות

האם עמוד הקריירה שלכם "משוויץ" בתנאים וההטבות? או שמא אתם פשוט כותבים בסיום מודעה "תנאים טובים למתאימים"? אולי גם את זה אתם לא רושמים כי אתם שומרים את הסוכריה הזו שנקראת תנאים והטבות להצעת השכר שבאה בסוף תהליך הגיוס?

תשכחו מהסדר הטוב. אתם לא תגיעו להצעת שכר עם מועמדים טובים אם הם לא ידעו כבר בראשית התהליך מה אתם נותנים להם ומה יצא להם בסוף.

עמוד הקריירה הוא המקום הנכון להתחיל לספר על התנאים המובטחים לעובדים, כגון: חדר אוכל, ביטוחים מיטיבים, אירועי רווחה, בונוסים/ עמלות/ מניות, קורסים/ הדרכות/ הכשרות.

מיהם האנשים?

הציגו כמה שיותר תמונות (וידיאו וסטילס) של בעלי תפקידים בעמוד הקריירה. החל מהנהלת הארגון, דרך מנהלי משמרות ואנשי צוות וכמובן צוות הגיוס כך שהמועמדים ידעו עבור מי הם יעבדו, עם מי הם יעבדו, אל מי הם פונים בתהליך הגיוס.

איך נראית סביבת העבודה?

הציגו כמה שיותר תמונות (וידיאו וסטילס) של סביבת העבודה כולל חדרי ישיבות, משרדים, עמדות עבודה, קפיטריה ועוד.

משרות ועוד משרות

חלקו את עמוד הקריירה שלכם לשניים. חלק אחד יכיל את המשרות "החמות" הפתוחות, כשהן כולן מעודכנות ורלוונטיות בכל רגע נתון.

החלק השני מוקצה למשרות שהן אינן פתוחות כרגע אך הארגון תמיד ישמח לקבל קורות חיים של אנשים העומדים בדרישות הסף למקצועות רלוונטיים. היו ברורים ומפורשים לגבי העובדה שכרגע אין משרות פנויות אך הארגון גדל ומתפתח וסביר להניח שבעתיד יפתחו משרות בתחומים אלה ולכן זו הזדמנות למי שנמצא בעמוד הקריירה להבטיח לעצמו זכות ראשונים אם וכאשר משרה תפתח.

כמובן שעמוד הקריירה צריך להיות נגיש לכל משתמש, בכל דפדפן וכמובן שהוא צריך להיות מותאם סלולאר. הקפידו לתת כמה שיותר אמצעי התקשרות אתכם (טלפונים ושעות מענה, מייל, כתובת מדויקת וכיו"ב).

בניית מערכות יחסים

מי שהגיע לעמוד הקריירה שלכם הוא בהחלט מישהו שעלול בבוא היום להיות עובד או מועמד חזק. זה אדם שכרגע מחפש משרה בצורה אקטיבית או רק מגשש. לכן אתם רוצים לבנות אתו מערכת יחסים ארוכת טווח. הציעו לו לקרוא עליכם עוד והפנו אותו לעמודי החברה ברשתות החברתיות כך שיוכל לעקוב אחר הארגון בטוויטר או לעשות לייק לעמוד שלכם בפייסבוק. אפשרות אחרת היא להציע לגולשים להצטרף לרשימת התפוצה שלכם כדי שתוכלו לעדכן אותם במשרות רלוונטיות בעתיד.

להרשמה לכנס הגיוס השנתי לחצו כאן

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה