שיתוף

עם זאת, רבים מהם עדיין מתקשים להקדיש זמן ומשאבים ללמידה והתפתחות מקצועית, מה שעלול לסכן את היכולת שלהם להתמודד עם השינויים המהירים והאתגרים המורכבים של עולם העבודה החדש.

עולם העבודה עבר טרנספורמציה מואצת בעשור האחרון. כתוצאה מכך, ההשקעה בפיתוח אישי ומקצועי הפכה קריטית יותר מאי פעם. אני זוכרת את הימים, לפני כ-13 שנים, כאשר "עולם העבודה החדש" נתפס כרעיון נבואי. באותה תקופה, כשכתבתי את ספרי הראשון ונפגשתי עם מנכ"לים ומנהלים בחברות מובילות בארץ, רבים חשבו שמדובר בחזון רחוק, אף דמיוני.

ב-2020 פרסמתי מאמר בכלכליסט תחת הכותרת "יש לכם עוד ארבע שנים להתכונן לעולם העבודה החדש", שבו הדגשתי את הצורך הדחוף בהכנה לשינויים הצפויים. כבר אז הרגשתי שזו קריאה אחרונה לכל מי שרוצה להתמודד עם המאה ה-21, להישאר רלוונטי, להמשיך להצליח ולשגשג בעולם שבו כללי המשחק להצלחה השתנו באופן דרמטי.

אולם היום, המציאות ברורה: עולם העבודה החדש כבר כאן, והוא כאן כדי להישאר. ולמרות זאת, רבים מהמנהלים, החל מחברי ההנהלה ועד המנהלים הזוטרים, עדיין אינם משקיעים מספיק בפיתוח האישי שלהם ואינם מתכוננים באופן מיטבי לאתגרי העתיד.

בין הסיבות לתופעה זו ניתן למנות:

  1. מלכודת "אני עסוק מדי": מנהלים רבים שקועים בעומס עבודה אדיר, וחשים שאין להם זמן פנוי ללמידה והתפתחות. תחושת החשיבות העצמית שלהם, לעיתים קרובות, קשורה דווקא לעומס הרב שהם נושאים בו. הם עדיין לא מבינים שבמציאות הארגונית החדשה של עולם העבודה החדש, הלמידה וההתפתחות אמורות להיות במרכז הפעילות שלהם.
  2. בלבול בין עבודה לקריירה: רבים רואים בעבודה פעילות יומיומית, בעוד שקריירה היא תהליך ארוך טווח של צמיחה, למידה ובניית ערך אישי. הם עדיין לא מבינים שניהול קריירה כרוך ביצירת הצעת ערך אישית ומקצועית מנצחת ברמה היומיומית.
  3. פחד משינוי: מנהלים רבים חוששים לצאת מאזור הנוחות שלהם, מחשש מכישלון ומביקורת חיצונית. הם עדיין אינם מבינים שבמציאות של הפרמה-קרייסיס בעולם המשתנה במהירות, למידה ויציאה מאזור הנוחות הן חיוניות להצלחה.
  4. חוסר מודעות: למרות המציאות החדשה, ישנם מנהלים שסבורים שהידע והכישורים שרכשו עד כה יספיקו להם גם בעתיד. גישה זו עלולה להוביל לקיפאון מקצועי. הם עדיין לא יודעים שבמציאות שיצר עולם העבודה החדש, כולנו חייבים להפוך ללומדים לאורך החיים.
  5. הזנחת הרווחה האישית: מנהלים רבים נוטים להזניח את רווחתם הנפשית, הגופנית והרגשית בגלל לחצי העבודה. חשוב להבין ששמירה על הרווחה האישית אינה מותרות אלא צורך בסיסי שמאפשר לנו לשגשג ולהיות פרודוקטיביים במציאות של עולם העבודה החדש. בריאות טובה ורווחה אישית מהוות תנאי הכרחי לביצוע משימות חשובות ולקידום התפתחות אישית ומקצועית מתמשכת.

אז מה ניתן לעשות?

  • פתרונות למלכודת "אני עסוק מדי":
  1. שינוי מיינדסט: הכרה בחשיבות של פיתוח אישי ומקצועי כחלק אינטגרלי מהעבודה. השקעה בפיתוח עצמי משפרת את ההצלחה הנוכחית ומכשירה אותנו לעתיד.
  2. ניהול זמן יעיל: תכנון מסודר שבועי ויומי, קביעת עדיפויות ברורות והקצאת זמן ממוקד ללמידה ולהתפתחות, שימוש בטכנולוגיות לניהול זמן לטובת אופטימיזציה של היום.
  • פתרונות לבלבול בין עבודה לקריירה:
  1. הגדרת יעדים ומטרות קריירה: יש להקדיש זמן לתכנון ולהגדרת יעדים לטווח הקצר והארוך. זה יכול לכלול מטרות כמו למידת כישורים חדשים, השגת תעודות מקצועיות, או התקדמות לתפקידים מסוימים בחברה. כמו כן, חשוב לעדכן ולבחון מחדש את היעדים הללו באופן תקופתי כדי להבטיח שהם עדיין רלוונטיים ומתאימים לשינויים בשוק העבודה ובהעדפות האישיות.
  2. השקעה בלמידה והתפתחות מתמדת: חשוב לראות בלמידה חלק בלתי נפרד מהקריירה ולא רק חלק מהעבודה היומיומית. זה יכול לכלול קורסים, סדנאות, השתלמויות וכנסים שיעזרו לרכוש ידע חדש ולהישאר עדכני בתחום העיסוק. חשוב גם להשתמש במשוב ממנהלים ועמיתים כדי להבין אילו תחומים דורשים שיפור ולתכנן את הלמידה בהתאם.
  • פתרונות לפחד משינוי:
  1. יצירת אזור נוחות חדש: התחלת הלמידה בצעדים קטנים והתמקדות בהצלחות הקטנות לבניית ביטחון.
  2. פיתוח חשיבה חיובית: התמקדות ביתרונות ובפוטנציאל השינוי, חיזוק האמונה ביכולות האישיות והתמודדות חיובית עם קשיים.
  • פתרונות לחוסר מודעות:
  1. זיהוי פערים והערכת צרכים: זיהוי פערים מקצועיים וקבלת משוב ממומחים, עם גיבוש תוכנית מפורטת לפיתוח אישי ומקצועי.
  2. הרחבת הידע: עדכון תדיר בחידושים בתחום, קריאה מקצועית והשתתפות בכנסים והרצאות.
  • פתרונות להזנחת הרווחה האישית:
  1. קידום אורח חיים בריא: הקפדה על תזונה נכונה, פעילות גופנית קבועה ושינה מספקת, שימוש בטכניקות ניהול לחץ.
  2. שמירה על איזון בין עבודה לחיים אישיים: זמן למשפחה, חברים, תחביבים ופנאי כחלק משגרת היומיום.

לפרטים נוספים השאירו פרטיכם בקישור הבא: מוכנות לעולם העבודה החדש.


 

כנס פיתוח ארגוני 2024

כנס AI למשאבי אנוש 2024

כנס דיני עבודה למנהלי.ות משאבי אנוש 2024

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס למידה והדרכה 2024

אין תגובות

השאר תגובה